راهنمای سفر به آنتالیا

                   

آنتالیا شهری بزرگ و شورانگیز با سواحلی رؤیایی است که به راستی شایسته لقب “مروارید سواحل مدیترانه” است. خط ساحلی آنتالیا مملو از سواحل زیبا و دلپذیری است که رضایت گردشگران با هر سلیقه‌ای را جلب می‌نماید. در امتداد ساحل هتل‌های لوکس و رستوران‌های عالی آماده پذیرایی از گردشگران هستند. ولی جاذبه‌های گردشگری آنتالیا محدود به سواحل آن نمی‌شود. در اطراف شهر، آثار باستانی باشکوه و زیبایی وجود دارد که گردشگران فراوانی گشت و گذار در آنها را به تفریحات ساحلی ترجیح می‌دهند.

از سوی دیگر امکانات تفریحی و مراکز تجاری متنوع نیز در آنتالیا وجود دارد. بنابراین آنتالیا برای سرگرم کردن هر گردشگری در هر سن و سال و حال و هوایی چیزی در چنته دارد.در ادامه راهنمای سفر به آنتالیا در پگاچین برایتان آورده شده است .

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بیشتر گردشگران  تور ارزان آنتالیا ترجیح می‌دهند زمانی را برای سفر به آنتالیا انتخاب کنند که بتوانند از آب و هوای دلپذیر و آب گرم دریا لذّت ببرند. لذا در فاصله زمانی ماه‌های آپریل و سپتامبر بیشترین میزان مسافر در آنتالیا حضور دارند. البته ماه‌های جولای و آگوست آنتالیا بسیار گرم است. ولی به طور کلی آب و هوای آنتالیا در تمام طول سال مطبوع است.

دریافت ویزا برای سفر به آنتالیا

از آنجایی که کشور ترکیه یکی از همسایگان کشور ایران است و روابط خوبی بین دولت‌های دو کشور برقرار است. اتباع ایرانی بدون نیاز به ویزا می‌توانند به شهرهای ترکیه از جمله آنتالیا سفر کنند. حداکثر زمان مجاز برای حضور گردشگران ایرانی در ترکیه 90 روز است.

حمل و نقل عمومی در آنتالیا

بهترین وسیله برای جابه‌جایی در آنتالیا سرویس‌های ویژه‌ای است که Dolmus نام دارد. این سرویس‌ها مینی‌بوس‌هایی هستند که به محض پر شدن حرکت می‌کنند و هرجا که مسافری بخواهد پیاده شود توقف می‌کنند. البته اتوبوس‌های شهری معمولی نیز در آنتالیا وجود دارد. تفاوت آنها در این است که اتوبوس ها هم گران‌تر هستند و هم این که فقط در ایستگاه‌های خاص خود توقف دارند. اتوبوس‌های شهری مقصدهای مختلفی دارند و توسط چندین شرکت اداره می‌شوند. در برخی از مسیرها امکان رزرو صندلی از قبل وجود دارد. برای بازدید از دیدنی های مهم کوش آداسی نیز میتوانید از اتوبوس ها و ون های شهری استفاده نمایید که هزینه کمتری دارند .

تاکسی های شهر آنتالیا نیز زرد رنگ با تابلوی مشخص تاکسی هستند. محاسبه کرایه در تاکسی‌ها بر اساس تاکسی‌متر صورت می‌گیرد.

اقامت در آنتالیا

آنتالیا در فهرست برترین مقاصد گردشگری دنیا قرار دارد. هرساله گردشگران فراوانی از اقشار مختلف سفر به آنتالیا را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. در آنتالیا خدمات رفاهی از جمله اقامتگاه برای تمام این افراد با سلیقه‌ها و بودجه‌های متفاوت به راحتی یافت می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

پارک های آبی آنتالیا

پارک های آبی آنتالیا از مهمترین جاذبه های آنتالیا

آنتالیا سرزمینی است که برای هر سن و سلیقه‌ای جاذبه‌های خاص خود را دارد این شهر در زمینه گردشگری رقیبی جدی برای استانبول و دیدنی های استانبول به شمار میرود . اینجا هم برای مسافران خاصی مانندگردشگران علاقمند به تاریخ و باستان‌شناسی جذاب است؛ چرا که آنها می‌توانند در میان آثار باستانی باشکوه آنتالیا پرسه بزنند و از عظمت اجداد بشر شگفت‌زده شوند؛ هم برای یک سفر خانوادگی خاطره‌انگیز امکانات تفریحی جذابی چون پارک آبی و دلفیناریوم دارد. بنابراین گردشگران آنتالیا هرگز وقت اضافی نخواهند داشت فقط کافی است از میان فهرست بلندبالای جاذبه‌های گردشگری آنتالیا مورد دلخواه خود را انتخاب کنند. در همین راستا ما در ادامه محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را مرور خواهیم کرد. ارزانترین مراکز خرید آنتالیا را بیشتر بخوانید .

  • موزه آنتالیا

در این موزه مجموعه‌های عظیم و باشکوهی نظیر مجسمه‌های رومی، یک تابوت بسیار بزرگ و بقایای تئاتری در Perge به نمایش گذاشته شده است. در یک ویترین کوچک در این موزه در میان لوازم گوناگون مورد عجیبی وجود دارد؛ استخوان فک بابانوئل (کشیشی به نام نیکلاس مقدس که در بین مردم به بابا نوئل شهرت داشت) که در Patara به دنیا آمده و در Demre دفن شده است. مجموعه دیگری در این موزه آداب و رسوم اقوام مختلف و نیز قالیچه‌های بسیار زیبا را به نمایش می‌گذارد.

  • مسجد ییولی مناره

این مسجد که مناره آن یکی از نمادهای شهر آنتالیا محسوب می‌شود در قرن سیزدهم توسط سلطان کی قباد احداث شده است. مرکز شهر پرهیاهوی آنتالیا و مجسمه آتاتورک نیزدر نزدیکی این بنا قرار دارد.

ییولی مناره

مسجد ییولی مناره آنتالیا

  • طاق پیروزی Hadrianus (دروازه هادریانوس )

ساخت این بنا در زمان بازدید امپراطور روم از این شهر صورت گرفته است. این بنا در حقیقت بخشی از دیوار شهر در قرون وسطا بوده است که اکنون یک ورودی مجلل برای بخش قدیمی شهر آنتالیا به شمار می‌رود.

دروازه هادریانوس

دروازه هادریانوس

  • شهر باستانی پرگه
  • این شهر که در 11 مایلی شرق آنتالیا قرار دارد پیش از آن که یونانی‌های به این منطقه مهاجرت کنند محل سکونت مردمان Hittite بوده است. بقایای به جا مانده از این شهر منطقه وسیعی را در بر گرفته که شامل یک آمفی‌تئاتر، یک استادیوم عظیم و چندین خیابان با ستون‌هایی برافراشته که قدمت آن به زمان زندگی یکی از حواریون عیسی می‌رسد.

شهر باستانی پرگه

  • ساحل بلک

در جاده منتهی به Alanya تفرج‌گاه ساحلی Belek قرار دارد. یک زمین گلف عالی و کلی رستوران و هتل خوب سبب شده تا تمام اتوبوس‌هایی که به سمت Alanya حرکت می‌کنند در Belek توقّف داشته باشند.

ساحل بلک آنتالیا

ساحل بک

  • ‌آمفی‌تئاتر آسپندوس

این آمفی‌تئاتر مشهور تنها نمونه‌ای است که قدمت بسیار زیادی دارد و ساختار صحنه نمایش آن هنوز دست‌نخورده باقی مانده است. آمفی‌تئاتر Aspendos در 12 مایلی شرق آنتالیا قرار دارد. این آمفی‌تئاتر گنجایش بیش از 20000 تماشاگر را دارد. در سال 1920 آتاتورک دستور بازسازی این مکان را صادر کرد.

  • شهر سیده

این شهر در حدفاصل شهرهای Alanya و Antalya قرار دارد. این شهر یکی از بی‌شمار مکانی است که گفته می‌شود میعادگاه کلئوپاترا ومارکوس آنتونیوس بوده است. تقریباً در هر خیابان این شهر آثار باستانی مشاهده می‌شود. در زمینی مسطح، بقایای یک سالن تئاتر با گنجایش حدود 25000 تماشاچی دیده می‌شود که در میان دیوارهای محکم و استوار محصور شده است. یک حمام رومی درست در کنار سالن تئاتر قرار دارد که یک موزه باستان‌شناسی بسیار زیباست.

  • شهر منواگات

Manvagat شهری است که در 72 کیلومتری آنتالیا واقع شده است. در این شهر ساحلی آفتابی گردشگران می‌توانند به گشت و گذار در ساحل بپردازند، از آثار باستانی دیدن کنند و یا بازدید از غارها و آبشار را انتخاب کنند. خدمات رفاهی از قبیل رستوران، اقامتگاه و فروشگاه نیز در این شهر به وفور دیده می‌شود. بازارهای این منطقه و حراج در آنتالیا را از دست ندهید .

آبشار ماناواگات

دیدنی های شهر ماناواگات

  • پارک ملّی بشکناک

این پارک ملّی نیز در مسیر بین شهرهای Antalya و Alanya قرار دارد. در این پارک علاوه بر مناظر بسیار زیبا خرابه‌هایی با قدمت فراوان و نیز مزارع پرورش ماهی قزل‌آلا بسیار دیدنی هستند. این منطقه از لحاظ آب و هوا معمولاً خنک‌تر از نواحی ساحلی است. یکی از تفریحات جذاب در این منطقه قایق‌سواری در آب‌های خروشان منطقه است.

  • شهر باستانی هیراپولیس

این شهر باستانی که برای گردشگران بسیار جذاب است در بالای صخره‌های Pamukkale واقع شده است. در این منطقه گردشگران می‌توانند به گشت و گذار در میان خرابه‌های باستانی از قبیل یک آمفی تئاتر بپردازند، از استخرهای آب گرم طبیعی استفاده کنند و یا در میان صخره‌های خاص و سفید رنگ Pamukkale پرسه بزنند. این مناطقه یکی از آثار باستانی کشور ترکیه است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

هیراپولیس

شهر باستانی هیراپولیس آنتالیا

  • آکواریوم آنتالیا

کشف دنیای جادویی زیر آب در آکواریوم آنتالیا تجربه منحصر به فردی است. در این دنیای عجیب و غریب تماشای ده‌ها هزار موجود دریایی گردشگران را وادار به تحسین می‌سازد. در این مکان امکانات تفریحی جذابی برای گردشگران تدارک دیده شده است از شنا با کوسه‌ها گرفته تا لذّت برف‌بازی در “دنیای برفی”. برای معرفی این مجموعه کافی است بدانیم بزرگ‌ترین تونل آکواریومی در دنیا در این مجموعه احداث شده است.

  • قایق‌سواری در رودخانه خروشان

برای علاقمندان به هیجان و ماجراجویی قایق‌سواری در آب‌های خروشان بهترین گزینه است. شرکت Novaraft در آنتالیا مرکزی برای انواع قایق‌سواری در رودخانه خروشان راه‌اندازی کرده است که بسیار هیجان‌انگیز است. حتّی گردشگرانی که تجربه‌ای در این زمینه ندارند با راهنمایی تیم حرفه‌ای شرکت می‌توانند یک تفریح مهیج را تجربه کنند.

تورهای قایق سواری در انتالیا

تورهای قایق سواری و رفتینگ در آنتالیا

  • سالن ماساژ ریکسوس رویال

حمام ترکی که رابطه مستقیمی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم ترکیه دارد تجربه جذابی است که اغلب گردشگران آن را لذّت‌بخش توصیف می‌کنند. حمام ترکی، ماساژ ترکی، ماساژ شکلاتی، ماساژ تایلندی و مانیکور از جمله خدماتی است که در مراکز این چنین ارائه می‌شود. گردشگران زیادی برای رفع خستگی و تمدد اعصاب به این مراکز مراجعه می‌کنند.

  • شهر باستانی ترمسوس

این شهر باستانی در 30 کیلومتری شمال آنتالیا قرار دارد. علاوه بر مناظر زیبا و مهیج و پوشش گیاهی و جانوری کم‌یاب در این منطقه، بقایای به جا مانده از بناهای ارزشمندی چون معبد، قلعه و دیوارهای شهر هنوز قابل شناسایی است.

شهر باستانی ترمسوس

شهر باستانی ترمسوس

  • ساحل کنی آلتی

در غرب شهر آنتالیا ساحل Konyaalti  بهترین مکانی است که گردشگران می‌توانند برای استراحت و رفع خستگی انتخاب کنند. این منطقه برای تمام اعضای خانواده امکانات رفاهی مناسبی دارد. درست زمانی که کودکان در پارک آبی تفریح می‌کنند بزرگ‌ترها می‌توانند از حمام آفتاب لذّت ببرند و یا به گشت و گذار در مرکز تجاری Migros MMM بپردازند. بهترین هتل های کنیالتی آنتالیا را بیشتر ببینید .

  • تله‌کابین تونک تپه

با این تله‌کابین گردشگران در ارتفاع 618 متری از سطح دریا تپه‌های Tunektepe را بالا می‌روند. این سفر لذّت‌بخش یک تفریح خانوادگی بسیار مهیّج است. در ایستگاه پایانی تله‌کابین، چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر آنتالیا گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. درست در بالای تپه‌ها هتل و رستورانی برای پذیرایی از گردشگران بنا شده است.

تله کابین تپه تونک

تله کابین منطقه تفریحی تپه تونک

  • پارک کارا علی اوغلو

این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر آنتالیا است که برای فرار از گرمای شهر و استراحت در سایه درختان بسیار مناسب است. در حین گشت و گذار در این پارک، مناظر زیبایی هم‌چون دفتر کار شهردار، یک سالن تئاتر و نیز برج قدیمی هیدریلیک قله سی پیش روی گردشگران قرار دارد.

2020-06-10T08:39:09+00:00

دیدگاه خود را بنویسید