راهنمای سفر به گرجستان

    

 راهنمای سفر به گرجستان

 

گرجستان از جمله کشورهای اروپای شرقی است که در بخش شمال غربی ایران قرار دارد. موقعیت قرارگیری این کشور از نظر جغرافیایی در ساحل دریای سیاه و به نوعی مرز میان اروپا و آسیا است. تفلیس پایتخت کشور گرجستان و از نظر توریستی محبوب‌ترین شهر این کشور به شمار می‌آید. به جهت طبیعت سبز و منطقه‌ی کوهستانی‌اش دارای آب و هوای چهار فصل و خنک است. در مناطق کوهپایه‌ای شرایط اقلیمی سرد همراه با بارش برف و باران و پوششی از مه غلیظ است. بهار و تابستان هوای نسبتا گرم و خشکی را شامل شده که در بخش‌های غربی گرجستان بارندگی به مراتب بیش از مناطق شرقی ان است. به طبع نواحی شرقی گرجستان در فصل‌های گرم سال دارای شرایط اقلیمی خشک و شرجی است. با مطالعه راهنمای سفر به گرجستان بهترین زمان سفر به کشور گرجستان فصل‌های بهار و تابستان خواهد بود که به راحتی می توان از مناطق مختلف آن دیدن کرد .

 

طبیعت گرجستان

طبیعت گرجستان به لحاظ جنگل‌های انبوه و منطقه کوهستانی که در بر گرفته، دارای چشم اندازهای فوق‌العاده و دست نخورده‌ای است که توجه هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. گرجستان دارای ذخایر غنی و طبیعی بی‌شماری است که طبق ارزیابی هایی که بر منابع آن صورت گرفته بیش از چهار هزار نوع گیاه در این سرزمین یافت شده که بسیار حائز اهمیت هستند. جنگل‌های انبوه و حاصلخیز و درختان بارور آن مانند بلوط، راش، افرا، درختان میوه و سایر گونه‌های گیاهی از جمله ذخایر ارزشمند کشور گرجستان محسوب می‌شود .

 

فرهنگ و تاریخ گرجستان

برای سفر به گرجستان با فرهنگ گرجی آشنا می‌شوید. از آنجایی که نیمی از جمعیت کشور گرجستان را اقوام قفقاز تشکیل می‌دهند، فرهنگ گرجی عنصری مشترک در میان مردمان گرجستان به حساب آمده و زبان اصلی این سرزمین نیز گرجی است. قابل ذکر است که جمعیت کشور گرجستان را گرجی‌ها، آذربایجانی‌ها، ارمنی‌ها، روس‌ها و سایر نژادها تشکیل می دهند. در راهنمای سفر به گرجستان آمده که زبان گرجی زیرمجموعه زبان‌های قفقازی قرار دارد. از نظر فرهنگ و هنر، گرجستان از جمله کشورهایی است که موسیقی‌های باستانی و ارزشمندی را از نظر غنا به خود اختصاص داده که از این نظر می‌توان به سرودهای کلیسایی، موسیقی‌های محلی و به دنبال آن آثار فاخر کلاسیک را برشمرد که بایستی در تور گرجستان حتما از آنها دیدن نمود .

 

 

2020-06-18T07:54:21+00:00