جاذبه‌های سنگاپور

 

پر زرق و برق و تماشایی با باغ‌های سرسبز و سواحل خیره‌کننده تعریفی اجمالی از سنگاپور است. بازدید از  کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا برای هر گردشگری جذاب و تماشایی است. هم‌اکنون تنها سه کشور- شهر مستقل در تمام دنیا وجود دارد که سنگاپور یکی از آنهاست. کشوری که علیرغم کمبود در زمینه ذخایر معدنی، اقتصاد مقتدری دارد و یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید با ما همراه باشید تا با برترین جاذبه‌های سنگاپور آشنا شویم.

جاذبه‌های فرهنگی سنگاپور

  • موزه علم و هنر سنگاپور

این موزه یکی از ساختمان‌های نمادینی است که در مجموعه تفریحی Marina Bay Sand قرار دارد. ساختمان موزه به خاطر معماری خاص و متفاوت خود در میان شهر کاملاً قابل تشخیص است. در این موزه آثار متفاوتی آمیخته از علم و هنر به نمایش گذاشته شده‌اند. اخیراً یک نمایشگاه دائمی با عنوان “جهان آینده” نیز به این مجموعه اضافه شده است. در این بخش بازدیدکنندگان تجربه تازه‌ای از تعامل با تجهیزات دیجیتالی پیشرفته را کسب می‌کنند. ارتفاعات گنتینگ در مالزی را بیشتر بخوانید .

آدرس: 6 Bayfront Avenue, Downtown Core, Singapore, 18974, Singapore

  • گالری ملّی سنگاپور

دو ساختمان به گالری ملّی سنگاپور اختصاص دارد که یکی دادگاه عالی سابق و دیگری تالار شهر سابق بوده است. در این گالری مجموعه‌ای از آثار مدرن هنرمندان جنوب شرقی آسیا به نمایش گذاشته شده است. در بازدید از این گالری از این دو بخش حتماً دیدن کنید: یکی بخش تازه‌ای که اخیراً به این مجموعه افزوده شده که در آن آثاری از هنر جوهر چینی به نمایش گذاشته شده و بسیار تماشایی است. دیگری باغ مجسمه‌ها اثر Danh Vo است که در بام ساختمان قرار دارد.همچنین میتوانید از برترین جاذبه های کوالالامپور دیدن داشته باشید .

نمای خیره کننده سنگاپور در شب

نمای خیره کننده سنگاپور در شب

آدرس: 1 Saint Andrew’s Road, Downtown Core, Singapore, 178957, Singapore

  • موزه ملّی سنگاپور

موزه ملّی بزرگ‌ترین موزه سنگاپور به شمار می‌رود. آثار این موزه در دو بخش به نمایش گذاشته شده‌اند. بخش سنگاپور معاصر که به معرفی عرصه‌هایی نظیر انواع غذا، عکس، فیلم، مد و . . . می‌پردازد. بخش تاریخ سنگاپور که به معرفی تاریخ منطقه از قرن چهاردهم تا کنون می‌پردازد. کامرون هایلند را در سفر به مالزی و سنگاپور حتما ببینید .

موزه ملی سنگاپور

موزه ملی سنگاپور

آدرس: 93 Stamford Road, Museum, Singapore, 178897, Singapore

پارک‌های تفریحی سنگاپور

  • پارک Haw Par villa

این پارک توسط دو برادری که روغن تسکین درد مشهور Tiger Balm را اختراع کردند احداث شده است. هدف از این مجموعه آموزش اخلاق به نوجوانان از طریق اساطیر چینی عنوان شده است. گرچه فضای این مجموعه عجیب و غریب با موجوداتی وهم‌انگیز و ترسناک است ولی تجربه متفاوتی است که نباید آن را در سفر به سنگاپور از دست بدهید. در نظر داشته باشید برخی مجسمه‌ها و به خصوص بخش “ده دادگاه جهنم” بسیار طبیعی به تصویر کشیده شده و می‌توان گفت برای کودکان مناسب نیست. برترین مراکز خرید بانکوک را میتوانید بیشتر بخوانید .

پارک های سنگاپور

پلرک هاوپار ویلا در سنگاپور

آدرس: 262 Pasir Panjang Road, Queenstown, Singapore, 118628, Singapore

  • باغ گیاه‌شناسی سنگاپور

این باغ، قدیمی‌ترین پارک سنگاپوراست که در سال 1859 افتتاح شده است. در این مجموعه که در مرکز شهر قرار دارد بیش از 10000 گونه گیاهی شناسایی شده است. این باغ یکی از مراکز مهم پرورش گل ارکیده در دنیا نیز به شمار می‌رود. نکته جالب اینجاست که در این باغ هنوز موجودات جنگلی نظیر مارمولک سه پا نیز دیده می‌شود. راهنمای سفر مالزی و سنگاپور را بیشتر مطالعه کنید .

آدرس: 1 Cluny Road, Tanglin, Singapore, 259569, Singapore

  • باغ‌های چینی و ژاپنی

اگر از شهر خارج شده و به سمت غرب بروید به باغ‌های چینی و ژاپنی می‌رسید. در تعطیلات آخر هفته در قسمتی از این پارک می‌توانید افرادی را مشغول بازی کریکت ببینید. در بخشی از پارک نیز موزه زنده لاک‌پشت‌ها قرار دارد که بزرگ‌ترین مجموعه لاک‌پشت‌ها در دنیا را در اختیار دارد.کاخ پادشاهی بانکوک و معبد بودای زمردین تایلند را بیشتر ببینید .

آدرس: Boon Lay Way, Jurong East, Singapore, 619795, Singapore

  • باغ‌های کنار خلیج

معروف‌ترین باغ‌های سنگاپور باغ‌های کنار خلیج هستند. این باغ‌ها به خاطر مناظر خیره‌کننده خود شهرت دارند. به ویژه بخش Super Tree که در آن 18 باغ عمودی در 16 طبقه جلوه‌گری می‌کنند. از بخش‌های تماشایی دیگر می‌توان به دو تالار هنر گنبدی شکل به نام‌های OCBC Skywalk و Marina Barrage اشاره کرد.

آدرس: 18 Marina Gardens Drive, Marina South, Singapore, 18953, Singapore

  • عمارت فورت کنینگ (Fort Caning)

این مجموعه نقش مهمی در تاریخ این جزیره داشته است. اوّلین بار Sir Stamford Raffles عمارتی را در تپه‌های فورت کنینگ برای خود بنا کرد. ولی در طول جنگ جهانی دوّم این عمارت به مقر ارتش انگلیس و پس از آن به مقر ارتش ژاپن تبدیل شد.در ادامه با مراکز خرید و فصل حراج در مالزی بیشتر آشنا شوید .

آدرس: River Valley Road, Museum, Singapore, 179037, Singapore

باغ‌ وحش در سنگاپور

  • باغ وحش سنگاپور

این باغ وحش به خاطر ویژگی رها بودن حیوانات شهرت دارد. بیش از 300 گونه جانوری در محوطه وسیع این باغ وحش آزادانه زندگی می‌کنند. تنها برخی موانع بی‌خطر برای محافظت از این حیوانات در نظر گرفته شده است. همه چیز درباره لنکاوی مالزی را حتما بخوانید .

باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور یکی از بهترین مناطق تفریحی برای خانواده ها

آدرس: Central Water Catchment, Singapore, 729826, Singapore

  • قایق‌سواری در رودخانه

یکی از برترین جاذبه‌های سنگاپور، سافاری رودخانه آن است. در اینجا گردشگران با قایق از میان جنگل‌های استوایی عبور می‌کنند. آنها در حین عبور می‌توانند از تماشای جانوران بومی منطقه مانند سگ آبی، نوعی مار افعی و پانداهای دوست داشتنی لذّت ببرند.

آدرس: 80 Mandai Lake Road, Central Water Catchment, Singapore, 729826, Singapore

مراکز تفریحی سنگاپور

  • پارک آبی Adventure Cove

اگر اهل تفریحات پرهیجان هستید این پارک آبی را از دست ندهید. در کنار تجهیزات تفریحی متنوع در بخش غواصی این مجموعه می‌توانید شنا در کنار ماهی‌ها را نیز تجربه کنید.

آدرس: 8 Sentosa Gateway, Southern Islands, 98269, Singapore

  • شهربازی Universal Stodio

تفریحات هیجان‌انگیز در میان شخصیت‌های کارتونی محبوب، این شهربازی را به گزینه‌ای عالی برای یک گردش خانوادگی در سفر به سنگاپور تبدیل کرده است.

شهربازی سنگاپور

شهربازی سنگاپور یکی از مهیج ترین مجموعه های تفریحی آسیا

آدرس: 8 Sentosa Gateway, Southern Islands, 98269, Singapore

جاذبه‌های طبیعی سنگاپور

  • جزیره Pulau Ubin

اگر به گشت و گذار در میان جزایر بکر و تماشایی علاقمند هستید مناظر زیبایی در اطراف سنگاپور در انتظار شماست. کافی است به ترمینال Changi Ferry رفته و از گشت و گذار با قایق‌های تفریحی لذّت ببرید و به جزیره Pulau Ubin بروید. در این جزیره می‌توانید آخرین دهکده‌ سنّتی بازمانده در سنگاپور و نیز منطقه حفاظت شده تالاب‌های Chek Jawa را مشاهده کنید.

آدرس: North Eastern Islands, Singapore

  • جزیره St John’s & Lazarus

برای رفتن به این جزیره باید از قبل تدارک ببینید. از Marina South Pier می‌توانید با قایق در زمانی حدود 30 دقیقه به جزیره برسید. ولی در جزیره هیچ فروشگاهی وجود ندارد. بنابراین باید آب، خوراکی و ملزومات تفریحات ساحلی مانند کرم ضدآفتاب را به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که نباید به خاطر کمی سختی، تماشای زیباترین ساحل سنگاپور با آبی زلال و درخشان را از دست بدهید.

جزیره سنت لازاروس سنگاپور

جزیره سنت لازاروس سنگاپور

2020-06-14T10:15:27+00:00

دیدگاه خود را بنویسید