جاذبه‌های ازمیر

ازمیر از جمله شهرهای توریستی و گردشگری در غرب کشور ترکیه به شمار می رود. این شهر توریستی از نظر شرایط آب و هوایی و فضای توریستی در ردیف شهرهایی مانند بدروم و مارماریس قرار دارد. طبیعت دست نخورده و چشم اندازهای زیبا و تحسین برانگیز از جمله ویژگی‌های شاخص این منطقه محسوب می شود. جاذبه‌های گردشگری این منطقه سبب می‌شود که هر توریستی که به فضاهای طبیعی علاقمند است را به خود جذب نماید. اغلب مردمان بومی که آرامش و سکون ازمیر را به سایر شهرهای شلوغ و پر تردد ترجیح می‌دهند، در این شهر زندگی می کنند. این شهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای خیابان‌های قدیمی، بازارهای محلی، کافه بارهای متعدد و رستوران‌های متنوع است که گردشگران می‌توانند تجربه‌ای لذت بخش و فراموش نشدنی را در این منطقه به دست آورند. در ادامه به شرح مختصری درباره جاذبه‌های این منطقه توریستی و گردشگری می‌پردازیم؛

ازمیر زیبا

ازمیر زیبا سومین شهر بزرگ ترکیه

جاذبه‌های ازمیر عبارتند از؛

باغ وحش ازمیر

اگر علاقمند به فضای طبیعی و دیدن حیوانات گوناگون هستید، بازدید از باغ وحش ازمیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قابل ذکر است که این باغ وحش شامل هزار گونه جانوری است. این باغ که ۱۳۰ محوطه را در خود جای داده است، فضایی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورده که بتوانند به راحتی در آن گردش کرده، حیوانات مخالف را لمس کنند و یا زیر نظر مربی‌های حرفه‌ای به حیوانات غذا دهند. از دیگر امکانات این باغ ، استفاده از انواع دوچرخه است که بازدید کنندگان می‌توانند با کرایه دوچرخه به راحتی از فضاهای مختلف باغ دیدن نمایند. قابل ذکر است که این باغ وحش در سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح شد و مورد بازدید علاقمندان محیط زیست و فضای وحش قرار گرفت. جاهای دیدنی وان در ترکیه را بیشتر بخوانید .

باغ وحش ازمیر یکی از بهترین مناطق تفریحی برای خانواده ها

باغ وحش ازمیر یکی از بهترین مناطق تفریحی برای خانواده ها

پارک آبی ازمیر

 

پارک آبی از جمله فضاهای مفرحی است که علاقه‌مندان و دوستداران فراوانی دارد. موقعیت قرارگیری این پارک در پنجاه کیلومتری از مرکز شهر می‌باشد. همچنین حدود ۳۵ کیلومتر نیز با فرودگاه عدنان فاصله دارد. پارک آبی ازمیر شامل هجده نوع بازی‌های مهیج و سرگرمی‌های آبی مفرح است. بهره‌مندی از سرسره‌های آبی، استخرها و استراحتگاه از جمله ویژگی‌های این پارک مفرح است. از فراز سرسره‌های این پارک می‌توانید چشم اندازهای تماشایی اطراف منطقه را دیدن کرده و یا عکاسی کنید. ساعت بازدید از این پارک همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعدازظهر می‌باشد. در ضمن بازدید از سواحل کنیالتی و قیمت هتل های کنیالتی آنتالیا را از دست ندهید .

پارک آبی ازمیر

پارک آبی ازمیر

روستای شیرپنجه

این روستا از جمله مناطق طبیعی و گردشگری ازمیر به شمار می‌رود که طبیعتی حاصلخیز و دست نخورده‌ای را در بر دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در این روستا نه تنها از تماشای خانه‌های کلبه‌ای کوچک لذت ببرند، بلکه جنگل‌نوردی و عکاسی از جمله تفریحات پر طرفدار در این روستا محسوب می‌شود. دیدن از فروشگاه‌های قدیمی، خرید صنایع دستی از مردمان بومی و لذت تجربه غذاهای محلی و عطر نان تازه از دیگر شاخصه‌های بارز این روستا است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.همچنین رزرو تور استانبول ارزان و نکات سفر به آنرا ببینید .

دهکده گردشگری شیرینجه در ازمیر

دهکده گردشگری شیرینجه در ازمیر

بازار سنتی ازمیر

بازار کمرالتی یکی از معروف‌ترین بازارچه‌های شهر توریستی ازمیر است که مملو از اجناس پوشاک، صنایع دستی، آثار هنری، انواع پارچه، خوراکی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه محلی، کیف و کفش، اشیاء دکوری و ظروف زینتی است. در واقع هر آنچه را که بخواهید می‌توانید در این بازار بیابید. علاوه بر آن خرید از این بازار از نظر قیمت و هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از خرید از فروشگاه های مدرن شهر است. این بازار سنتی بهترین انتخاب برای خرید مایحتاج و سوغات است که اغلب توریست‌ها و گردشگران علاوه بر خرید سوغات، از فضای تاریخی و باستانی آن نیز دیدن می‌کنند. رستوران‌های متنوع محلی و کافه تریاهای این بازار نیز بهترین استراحتگاه برای گردشگرانی است که تمام روز را به گشت و گذار پرداخته اند و حالا در صدد سفارش غذاهای خوشمزه ترکی و نوشیدنی‌های محلی هستند، می‌باشد. آرامگاه هالیکارناسوس ترکیه را در نزدیکی ازمیر که جزو عجایب هفتگانه میباشد از دست ندهید .

منطقه باستانی آگورا

بازدید از فضای تاریخی و باستانی آگورا اغلب مورد پسند فرهنگ دوستان و علاقمندان تاریخ ترکیه است. آگورا منطقه ای است که در واقع فضایی از یک بازار خرابه را نشان می‌دهد. این بازار تاریخی قدمتی دو هزار ساله را در بر دارد که امروزه تنها نمایی از خرابه‌های آن مشخص است. بازدید از این فضای تاریخی در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری خالی از لطف نیست و میتوانید پس از آن به سراغ ارزانترین مراکز خرید ازمیر بروید .

منطقه باستانی آگورا در ازمیر

منطقه باستانی آگورا در ازمیر

موزه آتاتورک

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر ازمیر می توان به موزه آتاتورک اشاره کرد. این موزه با دربر داشتن بخشی از آثار تاریخی، هنری و فرهنگی سبک زندگی مصطفی کمال آتاتورک جزء فهرست گردشگری منطقه به شمار می‌رود. ناگفته نماند که به دلیل اهمیت جایگاه آتاتورک، به عنوان بنیانگذار جمهوری ترکیه، موزه ای از او در تمامی شهرهای ترکیه وجود دارد که به نوعی گوشه‌ای از زندگی او را نشان می‌دهد. بازدید از این موزه برای علاقمندان به شناخت زندگی این بزرگ مرد تاریخ ترکیه بسیار جالب و تحسین برانگیز می‌باشد

موزه باستان شناسی

 

بازدید از اماکن فرهنگی علاوه بر فضاهای تفریحی از جمله ویژگی‌های شهر توریستی ازمیر است که تمامی شاخصه‌های یک سفر دلپذیر را برای تمامی گردشگران به صورت یکجا به وجود می‌آورد. افتتاح موزه باستان شناسی در این منطقه به سال ۱۹۲۴ میلادی بازمی‌گردد. در این موزه می توان شاهد انواع آثار تاریخی ارزشمند، ظروف باستانی، اشیاء و مکشوفات تاریخی بود. اگر چنانچه علاقمند به فرهنگ و تاریخ این سرزمین هستید، حتما سری به این جاذبه گردشگری بزنید و از دیدنی‌های آن لذت ببرید.در ادامه میتوانید با مهمترین مراکز خرید شهر وان آشنا شوید .

موزه باستان شناسی ازمیر

موزه باستان شناسی ازمیر

کلیسای سنت پلی کارپ

از دیگر اماکن تاریخی می توان از کلیسای جامع سنت پلی کارپ یاد کرد. این کلیسا دارای قدمتی دیرینه است و ساخت آن به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. این کلیسا را می‌توان به لحاظ قدمت، نمادی از هفت کلیسای جامع مسیحیان برشمرد. معماری و نمای بیرونی و درونی این کلیسا تحسین برانگیز است و درون آن مملو از نقاشی‌های مرتبط با قرن نوزدهم رویت می‌شود. تلفیق تاریخ، هنر، معماری در این مجموعه به صورت یکجا گرد هم آمده و فضای بسیار خاصی را پدید آورده است

منطقه کادیفه کاله

از دیگر جاذبه‌های ازمیر می‌توان به منطقه باستانی و تاریخی کادیفه کاله اشاره کرد. این منطقه که در واقع قلعه‌ای است که به ان قلعه پاگوس نیز گفته می‌شود از جمله شگفتی‌های تاریخی ازمیر محسوب می‌شود. جاذبه‌ای دیدنی که قدمت آن به امپراتوری اسکندر کبیر، امپراتوری عثمانی، یونان و رم بازمی‌گردد. به عبارتی پیشینه این قلعه به قرن چهارم میلادی بر می‌گردد و همچنان مورد بازدید بسیاری از گردشگران و فرهنگ دوستان قرار می‌گیرد.

منطقه و قلعه کادایفه کاله ازمیر در ترکیه

نمای بالا از منطقه و قلعه کادایفه کاله ازمیر در ترکیه

2020-05-31T12:07:19+00:00

دیدگاه خود را بنویسید