همه چیز درباره تفریحات ترابزون

 

جاذبه‌های گردشگری ترکیه تنوع بسیار زیادی دارند که سبب جلب رضایت گردشگران با سلایق مختلف می‌شود. ترابزون نیز یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که در فهرست برترین مقاصد گردشگری دنیا نیز قرار دارد. آثار باستانی به جامانده از دوران گذشته در کنار طبیعت زیبا و امکانات رفاهی و خدماتی مطلوب، افراد فراوانی از سراسر دنیا را برای سفر به ترابزون وسوسه می‌کند.

بدون شک جاذبه‌های گردشگری ترابزون به اندازه‌ای هست که در طول سفر گردشگران را سرگرم کند. آثار تاریخی فراوانی از قبیل چندین کلیسا، مسجد و قلعه در این شهر وجود دارد.  ولی ما این مطلب را با تمرکز بر تفریحات ترابزون برای افرادی که برای سفر تفریحی ترکیه را انتخاب می‌کنند گردآوری کردیم.

منطقه ییلاقی بز تپه ترابزون

این منطقه که با نام  Mt. Minthrionنیز شناخته می‌شود در مجاورت شهر ترابزون قرار دارد. Boztepe در واقع تپه‌ای است که منظره غروب خورشید از بالای آن بسیار تماشایی است. بر بالای این تپه چهار چشمه وجود دارد که در باور مردم بومی هریک داستانی روحانی داشته و مقدس شمرده می‌شوند. یکی از این چشمه‌ها درست در نزدیکی قله قرار دارد که مسجدی نیز در آنجا بنا شده است. البته این مسجد در گذشته کلیسا بوده و بعدها به مسجد تبدیل شده است. چشمه دیگر در صومعه Kaymakali قرار دارد که چشمه شیر نیز نامیده می‌شود. چشمه بعدی Skylolimne نام دارد که چند سالی است خشک شده است. چشمه آخر چشمه اژدها نام دارد که بر اساس افسانه‌ای گفته می‌شود در زمان‌های دور یک اژدها در این مکان کشته شده است.درباره تفریحات کاپادوکیا و فاصله کاپادوکیا تا استانبول بیشتر بخوانید .

از نطر گردشگری این منطقه بسیار خوش منظره و خوش آب و هوا است و برای پیک نیک بسیار مناسب است. پاراگلایدر یکی از تفریحات موجود در این منطقه است. از ترابزون با اتوبوس یا تاکسی می‌توانید به راحتی به Boztepe بروید.

منطقه ییلاقی بزتپه ترابزون

منطقه ییلاقی بزتپه ترابزون

آدرس:

Trobzon, Turkey

پارک ملّی Altindere Vadisi

این پارک یکی از بهترین پارک‌های ترکیه است که در بخش غربی ترابزون واقع شده است. جدا از گونه‌های مختلف گیاهان و جانوران بخشی از جاذبه گردشگری این پارک به دلیل وجود صومعه Sumela در آن است. گونه‌های گیاهی متنوعی از قبلی کاج، صنوبر، بلوط، بید و . . . در اینجا دیده می‌شود. حیواناتی مانند آهو، گوزن، خرس، گرگ، گراز وحشی، بز کوهی و . . . نیز در این مکان زندگی می‌کنند. آبشار زیبای کاراداغ نیز در همین منطقه قرار دارد.همچنین درباره ازمیر و فروشگاه اوت لت ازمیر میتوانید بخوانید .

پارک ملی آلتین دره وادیسی ترابزون

پارک ملی آلتین دره وادیسی ترابزون

آدرس:

Merkez Mahallesi, Atatürk Cd. No:41, 61750 Maçka/Trabzon

صومعه Sumela

این مکان به دلیل موقعیت مکانی بدیع و قدمت آن به برترین جاذبه گردشگری ترابزون تبدیل شده است. این صومعه در ارتفاع 3900 متری و بر روی کوه Mela قرار دارد. این مجموعه از چندین عبادتگاه، مهمان‌خانه، کتابخانه و آشپزخانه تشکیل شده است. بر روی دیوارهای این صومعه تصاویر زیبایی از داستان‌های کتاب مقدس نقاشی شده است. بهترین مراکز خرید مارماریس ترکیه را ببنید .

آدرس:

Altındere Mahallesi, Altındere Vadisi, 61750 Maçka/Trabzon, Turkey

 

حمام Meydan

این مجموعه حمامی بسیار تمیز با دکوراسیونی زیباست که برای استراحت بسیار مناسب است. امکانات حمام و سونا بسیار خوب است و رفتار کارکنان بسیار حرفه‌ای و دوستانه است. گردشگران می‌توانند با استفاده از خدمات ماساژ حرفه‌ای در این مکان به خوبی خستگی سفر را از تن به در کنند.

حمام سنتی میدان ترابزون

حمام سنتی میدان ترابزون

آدرس:

McDonalds Karsısı, Kahramanmaraş Cad. No:3, 61030 Trabzon, Turkey

دریاچه Uzungol

در میان جاذبه‌های گردشگری ترابزون این دریاچه در مقام دوّم و پس از صومعه Sumela قرار دارد. این امر به دلیل طبیعت چشم‌نواز و آرامش بی‌نظیر این مکان است. مناظر سرسبز با مه رقیقی که دریاچه را فرا گرفته تصویری تماشایی و آرامش‌بخش پدید می‌آورد. البته امکانات رفاهی و خدماتی مطلوب این مکان برای گردشگران نیز در جلب رضایت آنها بی‌تأثیر نیست. امکانات تفریحی جذابی مانند کارتینگ نیز در این منطقه وجود دارد. تفریحات شبانه بدروم را از دست ندهید .

دریاچه اوزون گل ترابزون

دریاچه اوزون گل ترابزون

آدرس:

Trobzon, Turkey

حمام Sekiz Direkli

بدون شک این مجموعه بهترین حمام آب گرم در ترابزون است. فضای داخلی این حمام به سبک ‌سنّتی ترکی آراسته شده که بسیار زیباست. خدمات ماساژ حرفه‌ای کارکنان این مجموعه نیز برای رفع خستگی و احساس شادابی مسافران بسیار مفید است.در ادامه همه جاذبه های ترابزون را ببنید .

آدرس:

8 Direkli Hamami Sokak 1, Trobzan, Turkey, Trabzon

مجتمع Forum Trabzon

مراکز خرید ترکیه یکی از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شوند. در شهر ترابزون نیز این قاعده برقرار است و مهم‌ترین مرکز خرید ترابزون همین مجموعه است. فروشگاه‌های متنوع، اجناس گوناگون با قیمت مناسب، سالن سینما و چندین رستوران این مجموعه را برای مردم شهر و گردشگران جذاب ساخته است. در این مجموعه یک زمین بازی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید فروم ترابزون

مرکز خرید فروم ترابزون

آدرس:

Degirmendere Mah., Devlet Sahilyolu Cad. No:101, Sanayi/Trabzon, Turkey

طبیعت گردی و دوچرخه‌سواری

زندگی ساده و سنّتی مردم در روستاهای اطراف ترابزون در کنار مناظر طبیعی چشم‌نواز، ترکیب دلنشینی است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. به خصوص در ارتفاعات که علاقمندان به عکاسی از طبیعت می‌توانند تصاویر زیبایی از پرندگان و مناظر سرسبز ثبت کنند. از این رو یکی از تفریحات ترابزون کرایه دوچرخه از مکان‌های خاصی با عنوان Yaylası و گردش در طبیعت است. گردشگران زیادی با دوچرخه به طبیعت‌گردی در روستاها و مناظر سرسبز اطراف ترابزون می‌پردازند. قیمت رزرو تور استانبول را ببنید .

سواحل ترابزون

از زمان ساخت بزرگراه ساحلی می‌توان گفت در شهر ترابزون ساحلی باقی نمانده است. نزدیک‌ترین ساحل ترابزون که برای گردش خانوادگی مناسب است ساحل کوچک Kaşüstü است که در شهر Yomra در ده کیلومتری ترابزون قرار دارد. پس از آن ساحل عمومی بزرگتر در 25 کیلومتری غرب شهر و با نام Akçakale در منطقه Kalecik است. البته این سواحل امکانات گردشگری مطلوبی ندارد. در حقیقت نزدیک‌ترین سواحل با امکانات کافی Giresun در غرب و Batumi در شرق هست.

سواحل زیبای ترابزون

سواحل زیبای ترابزون

پارک آبی Dilektasi

با در نظر گرفتن شرایط سواحل ترابزون این پارک آبی با امکانات تفریحی کافی می‌تواند جایگزین مناسبی برای تفریحات ساحلی باشد.

آدرس:

Adacık, 61800 Beşikdüzü/Trabzon

پارک Zagnos

این پارک محوطه کوچک و سرسبزی دارد که یک پل باستانی با همین نام نیز در آن وجود دارد. این پارک در امتداد دیوار غربی شهر قرار دارد. از این منطقه چشم‌انداز زیبایی از عمارت‌های تاریخی ترابزون دیده می‌شود. یک آمفی‌تئاتر کوچک و قناتی متعلق به دوران رومیان نیز در اینجا دیده می‌شود. درباره آنتالیا و تور  ارزان آنتالیا بیشتر بخوانید .

پارک زاگنوس ترابزون

پارک زاگنوس ترابزون

آدرس:

Gülbaharhatun, Şenol Güneş Cd. No:15, 61040 Trabzon Merkez/Trabzon

مجموعه‌های تفریحی ترابزون

این شهر نیز مانند سایر شهرهای ترکیه دارای مجموعه تفریحی سرپوشیده و شهر بازی نیز هست که بیشتر برای کودکان مناسب است.

  • سرزمین مشاغل Afacanlar Dünyası Trabzon

آدرس:

Çukurçayır, Park Viola Evleri, 61000 Ortahisar

  • شهربازی Lunapark
لوناپارک ترابزون

لوناپارک ترابزون

آدرس:

Yenimahalle, Devlet Sahil Yolu Cd. No:291, 61040 Ortahisar

  • شهربازی Magic world

آدرس:

İnönü Cad. Varlıbaş Atapark Alışveriş Merkezi No: 8 Kat: -2 Daire: 3, Gülbahar Hatun Mah., Merkez, Trabzon

2020-06-16T10:56:12+00:00

دیدگاه خود را بنویسید