جاذبه های گردشگری آنتالیا

 

شهر ساحلی آنتالیا دارای سواحل متعددی ست که در تابستان بیش از هر زمانی شلوغ شده و مورد استقبال توریستها قرار میگیرند .محبوب ترین سوحال در آنتالیا عبارتند از سواحل سیده ، الیمپیوس ، منطقه ساحلی کمر ، ساحل آنالیا ، لارا بیچ ، ساحل کنی التی و پاتارا بیچ که به زادگاه بابانوئل مشهور است .

ساحل لارا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا با انواع امکانات رفاهی و ورزشی جهت ورزش های آبی  ولذت بردن از انواع سرگرمی های ساحلی میباشد .در این بخش طیف وسیعی از انواع زمینهای بازی ، رستورانها و کافه های ساحلی ، باشگاه ها و کلوب های تفریحی به چشم میخورند که میتوان روزها در ساحل لارا بدون نیاز به رفت و آمد به داخل شهر اقامت داشت و از تفریحات و برنامه های مفرح ساحلی لذت برد .

ساحل لارا

ساحل لارا آنتالیا یکی از بهترین و مدرن ترین سواحل این شهر

ساحل کنی آلتی

ساحل کنی آلتی مشهورترین و پر مخاطب ترین ساحل در سفر به ترکیه است ،اولا از همه سواحل نزدیکتر به شهر میباشد و دوما منطقه ای بسیار وسیع با انواع امکانات رفاهی خدماتی را به خود اختصاص داده و سوما زیباترین مناظر دریایی انتالی را میتوان در این بخش پیدا نمود و تعطیلات را به بهترین شکل در کنیه التی سپری نمود .هتل ها و اقامتگاه های این ساحل بسیار متنوع و با بهترین امکانات میزبان توریستها بوده و دارای باشگاه ها ی ورزشی انواع کلوب های تفریحی زمین های تنیس چند زمین گلف و باشگاه سوارکاری و بهترین رستورانهای ساحلی میباشد .درضمن آکواریوم آنتالیا در تور لحظه آخری آنتالیا در این ساحل قرار گرفته است .

ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی محبوب ترین ساحل آنتالیا

ساحل فازلیس یکی از سواحل خوش منظره و آرام آنتالیا میباشد ، دارای دیدنی های تاریخی مانند ویرانه های شهر باستانی الیمپیوس و آثاری از دوران یونان باستان بوده و در این بخش میتوان علاوه بر طبیعت گردی تفریحات ساحلی را در آبهای فیروزه ای رنگ تجربه نمود .همچنین موزه های آنتالیا ترکیه را حتما بازدید نمایید .

منطقه ساحلی پاترا هم با فاصله ی بیشتری از مرکز شهر قرار داشته و در این بخش سواحل شنی با ماسه های سفید رنگ وجود داشته و در حدود هجده کیلومتر از نوار ساحلی میتوان به آب تنی و قایق سواری و گردش در مناطق بکر و حفاظت شده مشغول شد .در ضمن این ساحل هر ساله میزبان لاک پشت های دریایای میشود که این بخش را برای تخم گذاری انتخاب میکنند . بهترین مراکز خرید آنتالیا را بیشتر ببینید .

کاله ایچی

منطقه کاله ایچی یا شهر قدیم آنتالیا قدیمی ترین بخش این شهر با جاذبه های تاریخی متنوع و دارای جزییاتی خواندنی درباره سفر به آنتالیا میباشد که امروزه همانند موزه ای در فضای باز مورد استقبال توریستها و گردشگران قرار گرفته و جاذبه هایی مانند مساجد تاریخی ، مناره باستانی و دروازه تاریخی هادریانوس و کلیساهای بیزانسی در این بخش قرار گرفته اند .آثاری از دوره های مختلف سلجوقی ، عثمانی ، امپراطوری روم شرقی و غیره در آن قابل بازدید میباشند .حال و هوای این بخش بسیار متفاوت از سایر مناطق شهری میباشد و میتوان گردشی تاریخی را در کوچه پس کوچه های قدیمی و خیابانهای باریک و پر پیچ و خم آن با دیدنیهای متنوع تجربه کرد .

مسجد ییولی مناره

مسجد ییولی مناره از مساجد تاریخی واقع در این بخش میباشد که در قرن 13 در زمان حکومت سلجوقیان بنا شد .این مکان از ابتدا یکی از مهمترین مراکز علوم دینی بود و دارای مناره هایی با حکاکی های هنرمندانه ایست که امروزه نماد آنتالیا به شمار میروند .همچنین درباره جاذبه های گردشگری مهم استانبول میتوانید بیشتر بخوانید .

مسجد ییولی مناره آنتالیا

مسجد ییولی مناره آنتالیا

دروازه هادریانوس

دروازه هادریانوس دروازه هادریان در ابتدای منطقه کاله ایچی قرار داشته و دروازه ای سنگی با نقوش حکاکی شده میباشد که جزو قدیمی ترین جاذبه ی کاله ایچی محسوب میشود .این دروازه در سال 130 میلادی به مناسبت ورود امپراطوری روم هادریانوس با معماری سبک یونانی برایش از سنگ مرمر سفید ساخته شد و امروزه خرابه های باستانی آن قابل بازدید میباشند و همانند کاخ های تاریخی استانبول از مهمترین دیدنیهای تاریخی کاله ایچی به شمار میرود .

دروازه هادریان

دروازه هادریان در ورودی منطقه کاله ایچی

پارک آبی آکوالند

آنتالیا دارای چند مجموعه آبی میباشد که آکوالند از همه مشهور تر بوده و در ساحل کنی آلتی قرار گرفته است .در این پارک آبی میتوان از انواع تفریحات مدرن آبی و سرگرمیهای مهیج بهره برد و همه روزه از صبح تا عصر باز میباشد .در آکوالند آنتالیا انواع سرسره های آبی استخر های موج و سایر تفریحات برای تمامی گروه های سنی در نظر گرفته شده و معمولا در ایان تعطیلات و آخر هفته ها شلوغ تر از هر زمان است .در نزدیک این پارک میتوانید در هتل های کنیالتی آنتالیا اقامت کنید .

تور های تفریحی کمر یاش آنتالیا

تور کشتی های تفریحی در آنتالیا یکی از بهترین تور ها برای گردش آبی در مناطق دریایی و تفریحات آنتالیا میباشدکه از بین آنها تورهای کمر یاچ مسافران را به گردش آبی در دل مدیترانه برده و در بین مسیر در مناطق مناسبی از ردیا توقف نموده تا گردشگران بتوانند شنا کنند و در حین گردش در برخی از سواحل زیبا و مناطق طبیعی توقف نموده و همراه با پذیرایی های مفصل ناهار و میان وعده میباشند .

پرگه

یکی از شهر های پر رونق در زمان باستان بود که پامفیلیها در آن سکونت داشته اند . امروزه آثار تاریخی و ویرانه های آن در 18 کیلومتری آنتالیا قابل بازدید میباشند .دارای استادیوم ورزشی باستانی ، حمام های رومی ، برج هایی بلند ، دروازه شهر و محل مخروبه ای از بازارهای تاریخی میباشد که مجموعه ای باشکوه از معماریهای باستانی را به نمایش گذاشته اند .

شهر باستانی پرگه

منطقه باستانی پرگه

منطقه سیده

منطقه سیده یکی از مناطق تفریحی و توریستی اطراف آنتالیا با داشتن سواحل زیبا، بازار های محلی و معابد تاریخی ، کوچه پس کوچه های قدیمی و یک آمفی تئاتر باستانی است .دارای اقامتگاه هایی محلی برای مسافران بوده و میتوان در این بخش هم از تفریحات ساحلی لذت برد و هم میتوان در مناطق محلی و پر جنبو  جوش آن گردشی بینظیر را با دیدنی های متنوع شروع نمود .

منطقه سیده آنتالیا

جاذبه های تاریخی منطقه سیده آنتالیا

منطقه کمر

منطقه کمر با فضایی دنج و صمیمی در فاصله ی 40 کیلومتری از مرکز آنتالیا قرار گرفته است .این بخش دارای طبیعتی چشم نواز مملو از باغهای میوه جنگل ها و کوهپایه های خوش آب و هوا میباشد که داشتن سواحل آرام و تمیز دریا کمر را به منطقه ای ایده آل برای تفریح و گردش تبدیل نموده است .امروزه با رشد و رونق توریسم در این بخش باشگاه های تفریحی و کلوب های ساحلی و اقامتگاه های مدرنی مانند هتل کمر دریم و بوتانیک ریزورت در آن احداث شده و این بخش دارای پرچم آبی به خاطر داشتن سواحل و مناطق پاک میباشد .

سواحل کمر آنتالیا

سواحل کمر آنتالیا

2020-06-10T08:39:56+00:00

دیدگاه خود را بنویسید