معرفی جزیره ناز قشم

هرمزگان از جمله مناطق گرمسیر جنوب کشور است که ساحل‌های متعددی را از جمله ساحل دریای عمان، خلیج فارس و چهارده جزیره زیبای دیگر را در برگرفته است. در میان جزایر توریستی و گرمسیر استان هرمزگان می‌توان به جزیره ناز اشاره کرد که یکی از عجایب هفتگانه این منطقه به شمار می‌رود. جزیره‌ای آرام با شن‌های نقره‌ای، طبیعت دست‌نخورده، بکر و زیبا، فضای اعجاب انگیزی را برای علاقمندان و هر طبیعت دوستی ایجاد می‌کند. گشت و گذار در این جزیره و تماشای چشم اندازهای اطراف نه تنها سبب آرامش خاطر افراد می‌شود، بلکه می‌توان در این جزیره زمان‌هایی را در آرامش و سکوت به دور از های و هوی و شلوغی شهرهای بزرگ سپری کرد. تماشای آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس، سبک زندگی مردمان بومی، کشتی‌های به لنگر انداخته در اسکله و پابرهنه قدم زدن بر تخته سنگ‌های کنار ساحل از جمله ویژگی‌های برجسته این جزیره محسوب می‌شود که در ادامه به شرح بیشتری درباره این منطقه تحسین برانگیز می‌پردازیم؛ جنگل حرا قشم را در دیدنیهای این جزیره از دست ندهید

شگفتیهای جزایر ناز

شگفتیهای طبیعی در جزایر ناز

مشخصه‌های جزیره ناز
از جمله مشخصه‌های این جزیره آن است که در هنگام جزر دریا، آب با شن‌های نقره‌ای و به واسطه سه صخره میانی دریا، به ساحل جزیره قشم متصل می‌شود. جزایر ناز را جزایر محلی دوکَرده نیز می‌گویند که به عنوان جزایر ناز به گردشگران معرفی و شناسانده شده  در همه چیز درباره دانستنیهای سفر به قشم است. گفتنی است که به هنگام مد که آب دریا بالاتر از حد امکان است، سطح صخره‌های جزایر ناز قابل رویت است که مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع را شامل می‌شود. برای تماشای موج‌های کوبنده‌ای که به سطح این صخره‌ها می‌خورد بایستی مسافتی هزار متری را که به آن تامبولو گفته می‌شود، طی کنید تا به بخش صخره ای جزیره برسید. چند بنای قدیمی نیز در ساحل به چشم می‌خورد که به گفته مردمان بومی منطقه، زمانی محل استراحتگاه ماهیگیران بوده است. در این منطقه برای خرید خوراکی و صنایع دستی تنها دستفروشانی هستند که در منطقه دیده می‌شوند و انتظار دیدن مغازه‌ها و یا سوپرمارکت‌های لوکس را نداشته باشید. دیدنیهای جزیره هرمز را نیز بیشتر بخوانید .

جزیره ناز قشم

پرندگان ماهیخوار جزیره ناز قشم

تفریحات مختص به جزیره ناز قشم
عکاسی و قدم زدن در ساحل این جزیره در سکوت و آرامش به قدری حس منحصر به فردی به گردشگر می بخشد که به خودی خود لذت بخش و به یاد ماندنی است. علاوه بر آن از جمله تفریحات این جزیره می‌توان به ماهیگیری اشاره کرد. به مراتب ماهیگیران بومی نیز در منطقه دیده می‌شوند که مشغول ماهیگیری هستند. تماشای انواع گونه های دریایی از جمله ستاره‌های دریایی، صدف‌ها، پرندگان مهاجر همگی زیبایی‌های وصف ناپذیری را به منطقه می بخشد. در ساحل دستفروشانی هستند که مشغول فروش صنایع دستی و محلی منطقه هستند. آثار هنری که با دیدنشان شما را به یاد خاطرات لذت بخش جزیره قشم و مردمان جنوب می‌اندازد. جاذبه های گردشگری قشم را کامل مطالعه کنید .همچنین دخترانی نیز دور تادور جزیره می‌گردند تا روی دست و بدن شما طراحی‌هایی با حنا ترسیم کنند. اگرچه این طراحی‌ها بسیار انتزاعی است اما بسیار زیبا و دلربا است. در مجموع دیدن از جزیره ناز و گشت و گذار در آن نه تنها سبب کسب تجربیات جدید می شود، بلکه آرامش خاطر را برای گردشگرانی که به خصوص از مناطق شلوغ و پر تردد به این منطقه سفر می‌کنند، پدید می‌آورد .در آخر میتوانید قیمت رزرو تور قشم را ببینید .

جزایر ناز در ایام نوروز

جزایر ناز در ایام نوروز

2020-05-07T11:25:47+00:00

دیدگاه خود را بنویسید