همه چیز درباره موزه کافسجیان در ایروان

 

موزه هنری کافسجیان

   موزه کافسجیان

این موزه فرهنگی و هنری در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد که به دلیل محیط خلاقانه و گالری های هنری اش از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر ایروان به شمار می‌رود. گفتنی است که این موزه فرهنگی مملو از آثار هنر معاصر کشور ارمنستان است که با بازدید از این مجموعه هنری می‌توان با بخش بزرگی از فرهنگ و هنر این سرزمین آشنا شد. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با این موزه هنری که از آن به عنوان کانون فرهنگی کشور ایروان یاد می‌شود، می‌پردازیم؛همچنین میتوانید در باره بهترین تفریحات ایروان بیشتر بخوانید .

کاسکاد ایروان

کاسکاد ایروان

 

بخش‌های گوناگون موزه کافسجیان

افتتاح این موزه فضای باز به سال ۲۰۰۹ میلادی بازمی گردد. نمایشگاه‌ها و گالری‌های متعددی در این مجموعه قرار گرفته که نه تنها آثار هنری و فرهنگی مردمان این سرزمین را به نمایش گذاشته است، بلکه بخشی از آن به آثار ملی، تاریخی و هنر فاخر کشور ارمنستان تعلق دارد و جزو  بهترین جاذبه های ارمنستان به شمار میروند . بخشی از این موزه نیز دارای برنامه‌های سرگرم کننده برای تمامی افراد خانواده است که شامل پخش فیلم، موسیقی زنده، کنسرت، برنامه های نمایشی، سمینار و سایر برنامه‌های تفریحی و آموزشی است

نمای شهر ایروان از بالای کاسکاد

نمای شهر ایروان از بالای کاسکاد

سالن‌های موزه کافسجیان

راه‌های اتصال سالن‌های موزه از طریق هفت پله برقی امکان پذیر است که می‌توان با استفاده از این پله‌ها به سالن‌های نمایشگاهی آثار هنرهای معاصر دسترسی داشت. علاوه بر آن از طریق این راه پله‌ها می‌توان به راحتی شاهد مناظر زیبای کوه آرارات و بخش‌های مرکزی شهر ایروان بود. در بخش زیرین پله‌ها نیز باغی سرسبز با مجسمه‌های خوش نقش که از جمله آثار مشهور مجسمه سازان ارمنی است، قابل رویت می‌باشد. راه پله های موزه که به آن کاسکاد نیز گفته می‌شود، به کافه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز راه دارد که در این رستوران‌ها معمولا غذاها و نوشیدنی‌های محلی سرو می‌شود. در بخشی از موزه که به آن آبشار گفته می‌شود، برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی و هنری متعددی با اجرای زنده موزیسین‌ها برگزار می‌شود که این بخش نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.در ادامه در سفر ارمنستان بازدید از دره گل ها یا زاخکازور را فراموش نکنید .

یکی از طبقات کاسکاد

بخشی از کاسکاد ایروان

در جوار آبشار پنج سالن نمایشگاهی در میانه باغ وجود دارد که گردشگران می‌توانند از اینگونه سالن‌ها دیدن نمایند. همچنین یک کتابخانه که شامل فروش کتاب های تمامی گروه‌های سنی است، در بخش دیگر باغ به چشم می خورد. شما می توانید در این فضا به راحتی از کتاب‌ها دیدن کرده و یا کتاب مورد علاقه خود را خریداری نمایید. ناگفته نماند که در کنار پله های موزه، بخشی نیز به نمایش آثار سنتی دوره قرن بیستم تعلق دارد. در این بخش شاهد مجسمه‌ها، آثار تزیینی، مبلمان و یا اسباب قرون گذشته خواهید بود که بسیار تماشایی است.

اگر در صدد خرید سوغات و یا صنایع دستی هستید، باید بگوییم که بخشی از این موزه در قسمت همکف موزه به فروش آثار هنرهای صنعتی و دستی سرزمین ارمنستان تعلق دارد که می توانید از خرید اینگونه اشیاء تزیینی و صنایع دستی نیز بهره‌مند شوید و از نکات سفر به ارمنستان مطلع شوید .

سالن های موزه کافسجیان

سالن های موزه کافسجیان

امکانات موزه کافسجیان عبارتند از؛

یک) بازدید از سالن‌های نمایشگاهی

دو) بازدید از گالری‌های آثار هنرهای معاصر

سه) بازدید از کتابخانه موزه

چهار) بازدید از فروشگاه صنایع دستی و آثار هنری

پنج) بهره‌مندی از اجرای برنامه های متنوع اعم از کنسرت‌ها، نمایش فیلم، سخنرانی‌ها، برنامه‌های نمایشی و غیره

شش) بهره‌مندی از رستوران ها و کافه تریا ها با سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌های محلی

در آخر آشنایی بیشتر با مسکو و جاذبه های مسکو را از دست ندهید .

بنای کاسکاد در شب

بنای کاسکاد در شب

2020-05-29T14:06:10+00:00

دیدگاه خود را بنویسید