جاذبه‌های استانبول در زمستان

جاذبه‌های استانبول در زمستان

به دلیل وجود سواحل زیبا و رؤیایی، تصور عمومی بر این است که سفر به استانبول در زمستان، اشتباه بزرگی است. این در حالی است که جاذبه‌های استانبول در زمستان هم کم نیست. کافی است بدانید استانبول بیش از 15 میلیون نفر جمعیت دارد حال تصور کنید در فصل اوج گردشگری خیل عظیم گردشگران هم به این جمعیت افزوده می‌شود. بنابراین در چنین مواقعی نیمی از زمان سفر شما برای عبور از ازدحام جمعیت و در صف‌های متعدد خواهد گذشت. پس اوّلین نکته مثبت در مورد سفر به استانبول در زمستان این است که از صف‌های طولانی در آن خبری نیست. نکته دوّم این که چه کسی از سفری کم‌خرج و اقتصادی بدش می‌آید؟ بلیط سفر، اقامت، بازدید از جاذبه‌های گردشگری ترکیه و دیگر هزینه‌ها در زمستان بسیار مقرون به صرفه است.

اگر نگران شرایط آب و هوایی استانبول در زمستان هستید لازم است بدانید زمستان در استانبول معمولاً قابل تحمل و قابل کنترل است. دمای هوای استانبول در زمستان معمولاً بیش از ده درجه نمی‌شود و اغلب روزها ابری و بارانی هستند. امّا این به معنای گرفتار شدن در هتل نیست. جاذبه‌های گردشگری سرپوشیده در استانبول به اندازه‌ای هست که در طول سفر به استانبول وقت اضافه نداشته باشید.

بنابراین اگر شرایط شخصی یا کاری شما ایجاب می‌کند و یا به دنبال سفر ارزان استانبول هستید با روی خوش از سفر به استانبول در زمستان استقبال کنید. ما نیز در ادامه فهرستی از جاذبه‌های استانبول در زمستان را تدارک دیدیم تا شما را در برنامه‌ریزی سفر خود یاری کند.

بازدید از اماکن دیدنی استانبول

  • مسجد آبی

بدون شک یکی از معروف‌ترین مساجد دنیا مسجد آبی استانبول است. گرچه تصویر این مسجد در غروب آفتاب فصل‌های بهار و تابستان حیرت‌انگیز است ولی در زمستان نیز وقار و زیبایی این بنا قابل تحسین است.

  • موزه ایاصوفیه

این بنا که اصالتاً کلیسا بوده و بعدها به مسجد تبدیل شده سالهاست که تنها به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته مانند سایر موزه‎‌ها اطلاعات مدونی برای آشنایی بازدیدکنندگان در این مکان وجود ندارد. در واقع هنر و خلاقیت به کار رفته در ساخت بنا و سپس آراستن آن شما را شگفت‌زده می‌کند.

  • مسجد سلیمانیه

این مسجد یکی از بزرگترین مساجد استانبول است. در مقایسه با مسجد آبی گردشگران کمتری برای بازدید این مسجد می‌روند. ولی نه تنها به اندازه مسجد آبی زیباست بلکه از این مسجد چشم‌انداز بسیار زیبایی از استانبول قابل مشاهده است.

  • کاخ توکاپی

این کاخ بیش از 400 سال محل زندگی پادشاهان امپراطوری عثمانی بوده است. در این کاخ که 700000 متر مربع وسعت دارد بیش از 100 اتاق وجود دارد. بنابراین بازدید کامل این کاخ ساعت‌ها طول می‌کشد. این کاخ در منطقه‌ای بنا شده که بر بسفر و شاخ طلایی مشرف است.

  • آب‌انبار باسیلیکا

بسیاری از گردشگران حرفه‌ای، بازدید از این آب‌انبار را توصیه می‌کنند. برای ورود به این آب‌انبار باید از درب کوچکی وارد شده و پله‌های تاریک و محقری را پایین بروید. انگار که قرار است وارد یک انباری کوچک شوید. ولی وقتی به پایین می‌رسید با بنایی به وسعت 1000 مترمربع با 336 ستون مرمرین روبرو می‌شوید. عظیم، باشکوه و البته ترسناک، بهترین توصیفی است که از این مکان می‌توان کرد.

  • موزه‌های استانبول

اگر علاقمند به بازدید از موزه باشید در استانبول گزینه‌های جذاب فراوانی وجود دارد. بازدید از موزه باستان‌شناسی استانبول، موزه صنعت، موزه هنرهای اسلامی و ترکی، موزه نظامی، موزه مدرن استانبول و موزه انرژی برای گردشگران توصیه می‌شود.

خرید در استانبول

  • بازار بزرگ استانبول

یکی از اماکنی که حتماً باید در استانبول از آن بازدید کنید بازار بزرگ استانبول است. گفته می‌شود که این بازار، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در دنیاست. بنابراین در روزهای بارانی زمستان هم به راحتی می‌توانید از این بازار دیدن کنید. دنیای رنگارنگی از انواع اجناس به ویژه صنایع دستی ترکیه و انواع ادویه‌جات در این بازار در انتظار شماست.

  • خرید ارزان در استانبول

یک پیشنهاد خوب این است که با عبور از پل معروف گالاتا به منطقه Beyoglu بروید. در این مسیر هم از منظره زیبای پل گالاتا و مردان ماهیگیری که حتّی در آب و هوای ابری نیز در اینجا جمع می‌شوند لذّت می‌برید و هم بخش متفاوتی از استانبول را می‌بینید. منطقه Beyoglu مملو از انواع فروشگاه‌های بزرگ و کوچک و رستوران و کافه است. حتّی اگر اهل گشت و گذار باشید با ورود به کوچه پس‌کوچه‌های این منطقه از تماشای مغازه‌های عتیقه فروشی لذّت می‌برید. نکته جذاب ماجرا این است که قیمت‌ها در این منطقه بسیار مناسب است.

تفریحات زمستانی در استانبول

از استانبول تا پارک ملّی Uludag تنها دو ساعت با کشتی راه است. به جرأت می‌توان گفت با ورود به این پارک تجربه شگفت‌انگیزی از تفریحات زمستانی خواهید داشت. ساده‌ترین گزینه در اینجا سواری با طولانی‌ترین تله‌کابین دنیا و تماشای مناظر برفی چشم‌نواز است. اسکی، سورتمه‌‌‌‌‌‌‌سواری و تیوب سواری از تفریحات هیجان‌انگیز برفی در این منطقه است. ولی حتّی اگر اهل این هیجانات هم نباشید پیاده‌روی در این فضا تجربه متفاوت و جذابی برای شما خواهد بود.

حمام ترکی

حمام ترکی به اندازه کافی شهرت دارد و نیازی به تکرار مکررات نیست. فقط این نکته را اضافه می‌کنیم که تصور کنید بعد از گذراندن یک روز سرد در استانبول، یک حمام گرم و ماساژ ویژه چقدر می‌تواند خوشایند باشد. ضمن این که حمام‌های استانبول از لحاظ معماری نیز بسیار تماشایی هستند و به نوعی از جاذبه‌های تاریخی استانبول نیز محسوب می‌شوند. ما موارد را پیشنهاد می‌کنیم:

  • Kılıç Ali Paşa Hamamı

این حمام که در منطقه Tophane قرار دارد قدمت زیادی دارد و گفته می‌شود قدمت آن به سال 1590 بازمی‌گردد. البته این بنا به تازگی بازسازی شده است. گردشگران هم زیبایی بنا و دکوراسیون و هم خدمات این مجموعه را عالی توصیف می‌کنند.

  • Çagaloğlu Hamamı

این حمام نیز قدمت فراوانی داشته و در سال 1741 بنا شده است. این حمام از معروف‌ترین حمام‌های ترکیه است.

  • Süleymaniye Hamamı

این حمام نیز در سال 1557 توسط معمار معروف، سینان، ساخته شده است. این حمام در کنار مسجد سلیمانیه قرار دارد.

مراکز تفریحی مدرن استانبول

استانبول به عنوان یک کلان‌شهر مدرن دارای مراکز تجاری تفریحی فراوانی است. به دلیل سرپوشیده بودن این اماکن در صورت مساعد نبودن آب و هوا می‌توانید از امکانات تفریحی این مراکز لذّت ببرید. در اغلب این مراکز، سالن‌های سینما نیز وجود دارد که فیلم‌های روز دنیا را نمایش می‌دهند. علاوه بر آن بازدید از مراکز خاصی مانند آکواریوم استانبول نیز گزینه مناسبی است این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا با حدود 10000 گونه از آبزیان است.

2020-08-23T12:48:29+00:00

دیدگاه خود را بنویسید