ارتفاعات کامرون مالزی

ارتفاعات کامرون مالزی در حدود 220 کیلومتری از کوالالامپور پایتخت این کشور قرار گرفته است که مناطق وسیعی از دیدنی های طبیعی و مناظر زیبای کوهستانی را در این بخش میتوان بازدید نمود . این ارتفاعات توسط یک فرد کاوشگر بریتانیایی برای اولین بار در اواخر قرن هجدهم میلادی کشف شد و نام آن را هم از نام وی که ویلیام کامرون نام داشت بود برگرفته شد . از آن به مرور زمان در این منطقه رشدو  توسعه هایی اقتصادی صورت گرفت زمین های آن را زیر کشت چای بردند و در بخش هایی از آن دهکده ها و شهرهایی به وجود آمد که در ابتدا بسیار مورد توجه انگلیسی ها بود و بعد ها با رشد و رونق سایر مناطق کامرون هایلند به منطقه ای توریستی و تفریحی تبدیل شد که امروزه جمعیتی بالغ بر 50000 نفر را در خود جای داده است و در حدود 700 کیلومتر مربع وسعت دارد . کامرون به عنوان مرتفعترین نقطه مالزی در ارتفاع 2000 متری دمای هوای خنک تر و آب و هوای معتدل و مطبوعی را دارد به طوری که در چهار فصل سال از این منطقه میتوان بازدید نمود و دمای هوا در روز معمولا حداکثر تا 24 درجه و در شب حداقل به 12 درجه میرسد .مناطق تفریحی متنوعی در گنتینگ که جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور محسوب میشوند در سالهای اخیر بوجود آمده اند . این مناطق بهترین مقصد گردشگری برای آن دسته از توریستهاییست که میخواهند تعطیلات خود را در مناطق بکر و کوهستانی با چشم اندازهای طبیعی سپری کنند . شهرهای کوچک این بخش عبارتند از کامپنگ راجا ، کی فرام ، برینچانگ و رینگلت و نهایتا شهر تاناه راتا که بزرگترین شهر این ارتفاعات و همچنین توریست پذیر ترین شهر کامرون میباشد .

مزارع چای کامرون مالزی

مزارع سرسبز چای در کامرون هایلند

ساده ترین تفریح در این ارتفاعات پیاده روی در میان مزارع چای میباشد که عطر خوش آنها در تمام مناطق میپیچد . این مزارع دارای بهترین و مرغوبترین چای های جهان میباشند و در طول مسیر میتوانید از زیباترین و تماشایی ترین مناظر کارت پستالی کامرون که سرتاسر پوشیده از تپه های سبز رنگ میباشد دیدن کنید .در کامرون هایلند تا چشم کار میکند مزارع و کشتزار های سرسبز دیده میشود و هوای لطیف و سبک این بخش جان میدهد برای طبیعت گردی و پرسه زدن در دل پدیده های ناب و دست نخورده ای که هر کس را به گشت و گذار وسوسه میکنند .یکی از بزرگترین شرکت های چای جهان در ارتفاعات کامرون به بازدیدکنندگان این فرصت را داده تا بتوانند از نزدیک با نحوه ی کاشت و برداشت محصول چای در مزارع این شرکت بازدید داشته باشند پس از گردش میتوانید در کافی شاپ و فروشگاه این مجموعه نوشیدنی های مورد علاقه تان را سفارش داده و سوغاتی های جالبی تهیه کنید . قیمت جاهای دیدنی سنگاپور را در ادامه ببینید .

کشتزار توت فرنگی در کامرون هایلند

کشتزارهای حاصلخیز توت فرنگی کامرون هایلند مالزی

از دیگر پدیده هایی که در این بخشها بسیار دیده میشود کشتزارهای توت فرنگی میباشند که به وفور در نقاط مختلف دیده شده و در این بخش بهترین شرایط برای کشت توت فرنگی ایجاد شده است ، میتوانید خودتان دست به کار شوید و با پرداخت هزینه ای کم برای خود توت فرنگی بچینید و از طعم خوش این میوه که در این مناطق به خوبی به عمل می اید لذت ببرید .در ضمن نوشیدنی قهوه توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های کامرون هایلند میباشد که نباید امتحان آن را از دست داد .

یکی دیگر از دیدنی های بخش کامرون مالزی مزارع زنبور عسل آن میباشد که در این مزارع بهترین عسل ها را میتوان خریداری کرد و بهترین سوغاتیهای مرتبط با عسل های مرغوب را تهیه نمود .

باغ های گل از دیگر دیدنی های لذتبخش این مناطق میباشند که مشهورترین آنها با نام باغ خانم روبرتسون از جذابترین باغ هاییست که در آن نمونه هایی از گل های رز با اندازه هایی بزرگ تر از سایر گونه های رز در جهان یافت میشود و این باغ در دامنه های کوهستانی کامرون قرار گرفته و دسترسی خوبی نیز دارد .در ادامه میتوانید برای آشنایی با جاذبه های گردشگری لنکاوی بیشتر بخوانید .

در این مناطق میتوانید از راهنمایان آشنا به دهکده ها کمک گرفته و به سراغ دهکده های اصیل مالایی بروید ، در آنجا گردشی بینظیر را در میان خانه های قدیمی و معماری های جالب بافت روستایی تجربه خواهید نمود و از برخورد با مردمان مهربان و مهمان نواز این دهکده ها که غالبا در اطراف شهر تاناه راتا قرار گرفته اند شگفت زده خواهید شد .میتوانید در دهکده هل گردش گنید و نحوه کار و زندگی سنتی بومیان را ببینید و عکس های فوق العاده ای را از سفرتان تهیه کنید .

جنگل گردی و پیاده روی در مسیرهای جنگلی مه آلود و مناظر رویایی کامرون هایلند همانند ارتفاعات گنتینگ  از جذابرین کارهاییست که حس نشاط و پویایی را به گردشگران هدیه میدهد و میتوان ساعتها در دل جنگل های کوهستانی پر پیچ و خم به گردش پرداخت و با دنیایی ناشناخته از حیوانات و پرندگان خاص آشنا شد .خوشبختانه برای سهولت دسترسی توریستها مسیرهای جنگلی و کوهستانی این مناطق در چند طبقه از آسان تا سخت و صعب العبور طبقه بندی شده اند و با توجه به شناخت خود میتوانید از مسیرهای دلخواه پیاده روی را شروع کنید .آبشارها از دیگر پدیده های طبیعی جذاب این بخش خواهند بود که در طول مسیر گاه گاه به چشم می آیند و میتوانید در کنار این آبشار ها به خود استراحت دهید ، تنی به آب بزنید و دوباره به مسیر ادامه دهید . آبشار های تامپسون و رابینسون از معروف ترین آبشارهای این بخشها هستند .برای بازددی از انواع پرندگان بیشتر هتل ها و اقامتگاه های کامرون تورهایی را امروزه در لیست جاذبه های توریستی خود گنجانیده اند تا توریستها بتوانند در جنگلها به کمک راهنمایان از انواع پرندگان و زیستگاه های جنگلی آنان در این بخش دیدن کنند .

مهم ترین معبد کامرون با نام سام پوه جزو ابنیه تاریخی و مکان های مذهبی ست که به سبک چینی بنا شده و در بخش برانچانگ قرار گرفته است .

علاقمندان به ورزش گلف میتوانند در زمین گلف بزرگی که در حاشیه شهر تاناه راتا قرار گرفته است به این ورزش مشغول شوند .

پازار پاگی یکی از مشهور ترین بازار هاییست که در کامرون میتوان انواع صبحانه های خوشمزه محلی را پیدا نمود وکلی سوغاتی های جذاب و صنایع دستی رنگارنگ را در این بازار صبحگاهی تهیه نمود .در مقابل بازار شبانه برینچانگ نیز مخاطبان بسیاری دارد که طیف محصولات این بازار بسیار کامل بوده و در آن تقریبا همه چیز با قیمت های ارزان پیدا میشود .

مزارع اسطخودوس کامرون با نمایی بنفش و سبز از دیگر مناطق دیدنی این ارتفاعات میباشند که بسیار پر مخاطب بوده و بهترین سوژه برای عکاسان و طبیعت گردان میباشند .میتوان در این مزارع پیاده روی نمود و از نزدیک از این گیاهان دیدن نمود .برای مطالعه بیشتر درباره سایر جاذبه های مالزی پگاچین میتوانید بیشتر بخوانید .

مزارع اسطخودوس

مناظر چشم نواز مزارع اسطخودوس کامرون مالزی

دره کاکتوس از مهم ترین جاذبه های منطقه کامرون هایلند مالزی  ، منطقه ای سرسبز که پوشیده از انواع گل ها به خصوص گونه های مختلف گیاه کاکتوس میباشد و در این بخش میتوانید گیاهان زیبا و شگفت انگیزی را تماشا کنید و در بازدید از این دره سری هم به فروشگاه گل فروشی و سوغات سرای آن بزنید .

در آخر این نکته را یادآور میشویم که اقامت در ارتفاعات کامرون پر هزینه نخواهد بود و اقامت در هتلهای این بخش نسبت به کوالالامپور ارزانتر میباشند .دسترسی به کامرون با اتومبیل از طریق کوالالامپور حدود چهار ساعت و از طریق پنانگ سه ساعت طول خواهد کشید .

2020-05-29T10:58:19+00:00

دیدگاه خود را بنویسید