همه آنچه درباره سفر به دبی لازم است بدانید

      

      شهر بین‌المللی به واقع عنوان مناسبی برای دوبی میباشد . چرا که مردمانی از سراسر دنیا ساکنین این شهر را تشکیل می‌دهند. این شهر، پایتخت امارت دبی یکی از هفت امارتی است که در کنار هم امارات متحده عربی را شکل می‌دهند. شهر دبی تنها پایتخت امارت دبی محسوب می‌شود و پایتخت رسمی امارات متحده عربی شهر ابوظبی است. افراد زیادی از سراسر دنیا شهر دبی را سرزمین فرصت‌ها می‌دانند و برای یافتن شغل و کسب درآمد به این شهر مهاجرت می‌کنند. بخش اعظم اقتصاد این کشور توسط کارگران مهاجر خارجی اداره می‌شود. این افراد بیش از ۸۰ درصد جمعیت امارات متحده عربی و حدود ۹۰ درصد نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند.

راهنمای سفر و اقامت در دبی

راهنمای سفر و اقامت در دبی

دوبی در بین گردشگران خارجی نیز محبوب است و راهنمای سفر به دبی در این شهر پر جاذبه بسیار مهم میباشد . تنها در سال 2018 آمار گردشگران دوبی ۱۶.۷ میلیون نفر اعلام شده است. دوبی به نمادی از شکوه و عظمت در منطقه تبدیل شده است. این شهر برای پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای که در آن به اجرا درآمده است شهرت فراوانی دارد. پروژه‌هایی از قبیل جزایر مصنوعی و یا آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌ای مانند برج خلیفه که مرتفع‌ترین بنایی است که تا کنون توسط بشر ساخته شده است.

اقامت در دبی

شهر دبی که یک شهر ساحلی است به مناطق گوناگون تقسیم‌بندی شده است. ما در ادامه مناطقی از دبی را که برای گردشگران  در تور دبی اهمّیّت دارد معرفی می‌کنیم.

اقامت در دبی

اقامت در دبی

  • بخش مرکزی دبی

اگر تا به حال به دبی سفر نکرده باشید احتمالاً تصویر ذهنی شما از این شهر، متعلق به این بخش یعنی بخش مرکزی آن است. مرکز شهر دبی جایی است که شما می‌توانید نمادهای برجسته دبی را در آنجا پیدا کنید. نمادهایی مانند برج خلیفه، مرتفع‌ترین ساختمان دنیا و دبی مال که یکی از بزرگترین مراکز تجاری دنیاست؛ در این بخش قرار دارند. این بخش از شهر به دبی جدید نیز معروف است.در این بخش میتوان ارزانترین مراکز خرید دبی را بازدید نمود .

راهنمای سفر به دبی در بخش مرکزی

راهنمای سفر به دبی در بخش مرکزی

  • تفرجگاه ساحلی دبی

این بخش از دبی بهترین و ایده‌آل‌ترین مکان برای اقامت در دبی و بهترینموقعیت برای دسترسی به همه چیز در سفر به دبی است. به همین دلیل بیشتر مهاجران اروپایی در این بخش از دبی ساکن هستند. در این بخش نه تنها دسترسی به ساحل به راحتی امکان‌پذیر است بلکه جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در آن یافت می‌شود.

  • ساحل جمیرا

جمیرا منطقه ساحلی دیگر شهر دبی است که به اکثر مناطق شهر دسترسی دارد. در واقع، گویی ساحل جمیره در مرکز قرار دارد و تفرج‌گاه ساحلی مارینا، بخش مرکزی و بخش قدیمی در اطراف آن قرار گرفته‌اند. ساکنین این بخش از دبی از ملیت‌های گوناگون اروپایی، پاکستانی و فیلیپینی هستند. پیست اسکی مصنوعی دبی را بیشتر بخوانید .

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا دبی

  • منطقه البرشا

این منطقه مابین تفرج‌گاه ساحلی و ساحل جمیرا قرار دارد. مزیت این منطقه دسترسی آسان از این منطقه به سایر مناطق شهر است. در این منطقه انواع اقامتگاه و هتل‌های متوسط به وفور وجود دارد.

  • شهر قدیمی (بر دبی)

روح شهر دبی یا همان شهر قدیمی دبی، که در حقیقت پیش از شروع طرح‌های توسعه و پیشرفت دبی مرکز شهر دبی بوده است. اگر علاقمند به آشنایی با فرهنگ و تاریخ هر منطقه هستید حتماً بازدید از این قسمت از شهر را در برنامه خود قرار دهید. در این منطقه بازارهای پر جنب و جوش، رستوران های متنوع، ساختمان های قدیمی و اقامت‌گاه‌های ارزان به وفور یافت می‌شود.همانند بخش اروپایی استانبول که جاذبه های گردشگری استانبول در این بخش بیشتر میباشد .

  • منطقه دیره

این بخش از دبی که اندکی از شهر قدیمی پیشرفته‌تر است درست در مجاورت شهر قدیمی قرار دارد. در این قسمت انواع غذاخوری، فروشگاه واقامت‌گاه مقرون به صرفه وجود دارد. ولی مهم‌ترین مزیت دیره نزدیکی آن به فرودگاه دبی است.در نزدیکی این بخش از ارزانترین پارک آبی دبی بازدید نمایید .

بهترین مکان برای اقامت در دبی

واقعیت این است که پاسخ این سؤال به دو مورد بستگی دارد. اینکه در سفر به دبی به دنبال چه تجربه‌ای هستید و چه مقدار می‌خواهید خرج کنید. بخش مرکزی و تفرج‌گاه ساحلی به جاذبه‌های گردشگری مدرن دبی نزدیک هستند ولی قیمت خدمات در این منطقه بسیار بالاست. پس اگر در سایت‌های رزرو هتل با قیمت‌های بسیار گزاف برای اقامت در هتل‌های این منطقه روبرو شدید اصلاً تعجب نکنید. در حقیقت دبی یکی از مقاصد گردشگری لوکس به شمار می‌رود. در بخش قدیمی شهر دبی اقامت‌گاه‌های سنتی‌تر و ارزان‌تری وجود دارد. در این منطقه هتل‌های متوسط با قیمت مناسب به راحتی یافت می‌شود. زمان فصل حراج در دبی بهترین زمان برای خرید در دیره میباشد .

سیستم حمل‌ و نقل دبی

دبی دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم‌های حمل و نقل شهری در منطقه است. یک شرکت دولتی که مدیریت سیستم حمل‌ونقل عمومی دبی را بر عهده دارد تمام گزینه‌های موجود در سیستم حمل و نقل عمومی را در یک نرم‌افزار متمرکز کرده است. شاید در نگاه اوّل این برنامه ترسناک به نظر برسد ولی اوّلین بار که از آن استفاده کنید به راحتی با آن آشنا می‌شوید. گردشگران می‌توانند با استفاده از برنامه RTA’s Journey Planner   و تعیین مسیر و نوع وسیله نقلیه از هزینه سفر آگاه شوند. بهترین تفریحات دبی برای کودکان را میتوانید در این سایت مطالعه داشته باشید .

کارت بلیط اعتباری

برای استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی دبی می‌توانید از کارت اعتباری استفاده کنید. این کارت اعتباری قابل شارژ بوده و برای مترو، اتوبوس، تراموا و کشتیرانی دبی قابل استفاده است. این کارت‌ها در چهار نوع قرمز آبی، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شوند که کارت‌های قرمز برای گردشگران که اقامتی ‌کوتاه‌مدّت در دبی دارند بهترین گزینه است.

جاذبه‌های گردشگری دبی

اماکن گردشگری بسیار دیدنی و جذاب در دبی فراوان است پس با ما همراه باشید تا با معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی آشنا شویم.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

  • ایوان برج خلیفه

در این برج گردشگران فرصت تجربه سوار شدن در سریع‌ترین آسانسور دنیا و رفتن به طبقات ۱۲۴ و۱۲۵ بلندترین ساختمان دست‌ساز بشر را خواهند داشت. به خاطر حجم بالای بازدیدکنندگان برج خلیفه امکان رزرو بلیط از قبل وجود دارد.

  • سافاری در بیابان‌های دبی

بدون شک سافاری در بیابان‌های دبی یک تجربه متفاوت و به یادماندنی برای گردشگران دبی خواهد بود.  تورهای بیابان‌گردی معمولاً از بعدازظهر شروع شده و تا شب طول می‌کشد. گردشگران از میان تپه‌های شنی عبور کرده و پس از تماشای غروب آفتاب در بیابان و در یک محیط سنتی با آداب و رسوم عرب‌های بادیه‌نشین آشنا شده و غذای لذیذی برایشان سرو می‌شود.بهترین تفریحات دبی در شب را میتوانید در ادامه از پگاچین بخوانید .

سافاری دبی

تور های سافاری دبی

  • شهربازی دنیای ماجراجویی IMG

این شهربازی بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده در دنیاست. ماجراهای جذابی با الهام از شخصیت‌های محبوب مانند مرد عنکبوتی و یا انیمیشن‌هایی مانند بن تن در انتظار گردشگران است. در این مجموعه یک هتل ارواح نیز برای علاقمندان به ژانر وحشت تدارک دیده شده است.

شهربازی دبی

شهربازی دبی

شهربازی img

شهربازی ای ام جی ورد دبی

  • لگولند دبی

لگولند یا سرزمین بلوک‌های ساختنی نیز اوّلین نمونه از چنین مجموعه تفریحی است که در منطقه خاورمیانه احداث شده است. لگوهای این مجموعه با بیش از ۴۰ موضوع مختلف عرضه شده‌اند که در ۶ بخش ارائه می‌شوند. این مجموعه فقط برای کودکان جذاب نیست بلکه کودک درون بزرگترها نیز در اینجا فعال می‌شود.

لگولند دبی

لگولند دبی

  • تور گردشگری دبی

یکی از بهترین روش‌های گشت و گذار در دوبی استفاده از خدمات تور گردشگری در شهر است. بازدید از اماکن گردشگری تاریخی و مدرن هر دو در برنامه‌ریزی این تورها گنجانده می‌شود. بازدید از جاذبه‌هایی نظیر برج العرب، برج خلیفه، مسجد جمیره، موزه دبی و جزیره نخل در این تورها انجام می‌شود.

  • دبی مال

بازار دبی یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری دنیاست. جدای از این که فروشگاه‌ها و رستوران‌های معروف و معتبری در آن حضور دارند امکانات تفریحی جذابی برای تمام اعضای خانواده نیز در آن وجود دارد.

  • بازار امارات و پیست اسکی دبی

بازار امارات یکی دیگر از بازارهای معروف دبی است که مملو از انواع فروشگاه و رستوران است. علاوه بر آن یک پیست اسکی سرپوشیده نیز در این مکان قرار دارد که گردشگران می‌توانند از انواع تفریحات زمستانی در آن لذّت ببرند.

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

  • پارک آبی رودخانه وحشی

شگفت‌انگیز است که در منطقه‌ای که با بیابان‌های وسیع احاطه شده علاقه وافری به احداث پارک آبی وجود دارد. یکی بهترین آنها پارک آبی رودخانه وحشی است که اوقات مفرحی برای گردشگران پدید می‌آورد.

  • سواحل تفریحی جمیره و مارینا

در دو بخش جمیره و مارینا در شهر دبی سواحل تفریحی عمومی قرار دارد که گردشگران می‌توانند در آنجا شنا کنند، حمام آفتاب بگیرند و یا از تماشای مناظر زیبای آن لذّت ببرند.

  • باغ گل معجزه
میراکل گاردن دبی

باغ معجزه دبی

بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی با مساحتی بیش از ۷۰۰۰۰ مترمربع در شهر دبی احداث شده است. گل‌های زیبا و رنگارنگ این مجموعه به صورت اشکال گوناگونی از قبیل بناهای معروف، چهره‌ها، حیوانات و… طراحی شده‌اند. اینجا برای یک گردش خانوادگی بسیار مناسب است. البته این باغ گل در تمام طول سال باز نیست.

باغ گل میراکل گاردن

میراکل گاردن دبی

  • دهکده جهانی

دهکده جهانی عنوان یک پارک موضوعی با الهام از فرهنگ‌های کشورهای مختلف دنیا است که خدمات گردشگری، تفریحی، تجاری در آن ارائه می‌شود. فرهنگ بیش از نود کشور دنیا در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است که بسیار تماشایی و آموزنده است. این مجموعه نیز در تمام اوقات سال باز نیست.

همه چیز درباره سفر به دبی

همه چیز درباره دهکده جهانی دبی

بهترین زمان سفر به دبی

فاصله زمانی بین ماه نوامبر تا مارس بهترین زمان برای سفر به دبی است. زیرا در این زمان آب و هوای دبی بسیار دلپذیر و مطبوع است و اکثر مراکز گردشگری و تفریحی باز هستند.

مدارک لازم برای سفر به دبی

دریافت ویزای توریستی دبی باید از طریق یک آژانس مسافرتی صورت بگیرد. به این صورت که متقاضی با اسکن رنگی کارت ملی و گذرنامه معتبر در یک آژانس مسافرتی، تقاضای ویزای دبی را ثبت می‌کند. به دلیل اینکه آژانس مسافرتی در حقیقت کفیل متقاضی محسوب شده و ضمانت رعایت مقررات و خروج به موقع از کشور امارات بر عهده آنهاست، آژانس‌های مسافرتی در قبال صدور ویزای دبی از مسافران خود چک ضمانت دریافت می‌کنند. ویرایش توریستی دبی در حالت عادی دو ماه اعتبار دارد که از این مدّت، مسافر اجازه دارد ۱۴ روز در شهر دبی بماند.

2020-06-13T12:52:14+00:00

دیدگاه خود را بنویسید