راهنمای سفر به مالزی

مالزی کشوری است که در آن مردمی با ملیّت، نژاد و فرهنگ متفاوت در کنار هم زندگی می‌کنند. ترکیب سنّت و مدرنیته نیز در مالزی بسیار جالب توجّه است. زبان‌های اصلی در کشور مالزی زبان‌های انگلیسی، زبان مالایا و زبان تمیل هستند. مذاهب اسلام، بودا، هندو و مسیحیت نیز در بین مردم مالزی رواج دارند.

مالزی کشور جنگل‌های بارانی انبوه، سواحل زیبا و باغ‌های آراسته چای است. در مالزی هر آنچه از آسیا بخواهید یافت می‌شود به همین خاطر به آن لقب “آسیای واقعی” داده‌اند.

بهترین زمان سفر به مالزی

کشور مالزی را می‌توان در تمام طول سال به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا انتخاب کرد. در تمام طول سال شرایط آب و هوایی مالزی تفاوت چندانی ندارد. به طور کلی می‌توان گفت مالزی کشوری گرم و مرطوب است.

بهترین زمان سفر به مالزی به منظور تماشای مناظر طبیعی در فاصله زمان ماه نوامبر تا مارس است که میزان بارندگی در مالزی بسیار کم است. برای گذراندن تعطیلات کنار ساحل، سواحل شرقی مالزی حدفاصل ماه مارس تا سپتامبر شرایط ایده‌آلی دارند. در مورد سواحل غربی حدفاصل ماه نوامبر تا اگوست بهترین زمان به شمار می‌رود. مراکزخرید ارزان کوالالامپور مالزی را بیشتر بخوانید .

برای داشتن یک ماه عسل رؤیایی در مالزی ماه سپتامبر و یا حدفاصل ماه مارس تا ماه می زمان بسیار مطلوبی است.

در سفر به این کشور بهتر است از قبل همه چیز درباره سفر به مالزی را بدانید مثلا برای انتخاب زمان سفر به مالزی توجّه به موسم بارندگی بسیار اهمّیّت دارد زیرا احتمال وقوع سیل در این فصل از سال وجود دارد. در سواحل شرقی، موسم بارندگی از ماه نوامبر آغاز شده و تا اواسط فوریه ادامه دارد. در سواحل غربی نیز موسم بارندگی در فاصله ماه‌های آپریل تا اکتبر قرار دارد. البته میزان بارش‌ها در سواحل غربی کم‌تر از سواحل شرقی است.

دریافت ویزای مالزی

سفر به مالزی یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری برای ایرانیان است. برای سفر به این کشور نیازی به دریافت ویزا وجود ندارد. اتباع ایرانی با یک بلیط رفت و برگشت و گذرنامه‌ای با شش ماه اعتبار می‌توانند به مالزی سفر کنند. در فرودگاه، مهری داخل گذرنامه زده می‌شود که به منزله ویزای توریستی مالزی به شمار می‌رود. این ویزا تنها ۱۴ روز اعتبار دارد.

سیستم حمل ‌و نقل در مالزی

سیستم حمل و نقل عمومی در مالزی یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در دنیاست. به عنوان مثال یکی از طولانی‌ترین سیستم‌های مترو اتوماتیک در دنیا در مالزی قرار دارد که خط مترو “کلانا جایا” نام دارد. شهرهای مهمی چون کوالالامپور و پنانگ دارای سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار خوبی هستند. گردشگران در کوالالامپور می‌توانند از خدمات خوب و ارزان‌قیمت شبکه مونوریل استفاده کنند. در شهر پنانگ نیز خدمات شرکت اتوبوس‌رانی از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است. برای استفاده از خدمات تاکسی در مالزی توصیه می‌شود از خدمات شرکت‌های Uber و Grab استفاده کنید زیرا برای ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر رقابت دارند.در ضمن بیشتر جاذبه های سنگاپور را در ادامه میتوانید بخوانید .

انواع غذا در مالزی

مانند تمام کشورهای جنوب شرق آسیا در کشور مالزی نیز طعم‌های بی‌نظیر و متنوعی از غذاهای دریایی وجود دارد. توصیه اغلب مسافران مالزی این است که در مالزی حتماً از غذاهای بومی استفاده کنید. این غذاها علاوه بر طعم بسیار خوب از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند. به ویژه غذاهای خیابانی که متفاوت، لذیذ و بسیار ارزان قیمت هستند. یکی از تفریحات گردشگران در شب‌های مالزی پرسه زدن در خیابان‌ها و تجربه غذاهای دلچسب خیابانی مالزی است.غذاهای خیابانی در جاذبه های دیدنی لنکاوی مالزی از مهمترین تفریحات این شهر در تور مالزی لنکاوی هستند .

برترین جاذبه‌های گردشگری مالزی

  • شهر کوآلالامپور

شهر کوآلالامپور، پایتخت کشور مالزی در رأس جاذبه‌های گردشگری مالزی قرار دارد. این شهر یکی از بهترین شهرهای دنیاست که به ترکیب متنوع فرهنگی خود می‌بالد. غذاهای لذیذ، فروشگاه‌های متنوع و زندگی شبانه و جاذبه های گردشگری کوالالامپور در تمام دنیا جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود.

تصویر شهر کوآلالامپور را برج‌های عظیم پتروناس و چندین مسجد بسیار زیبا با مناره‌هایی برافراشته در افق شکل می‌دهند. در آن سوی برج‌های پتروناس، غارهای Batu دیگر منظره بدیع شهر کوآلالامپور را تشکیل می‌دهند. غارهای Batu مجموعه‌ای از چندین غار است که بر روی تپه‌ای از سنگ‌های آهکی واقع شده است. در این منطقه معبدی قرار دارد که محبوب‌ترین معبد تامیل است که خارج از هند واقع شده است.

بازدید از برج‌های پتروناس، موزه هنرهای اسلامی، منطقه Bukit Bintang، پارک موضوعیSunway Lagoon و برج کوآلالامپور را در سفر به کوآلالامپور نباید از دست داد.

  • منطقه Kota Kinabalu   کوتا کینابالو

این منطقه که در جزیره بورنئو قرار دارد دارای سواحل زیبا و جنگل‌های بارانی انبوه و تماشایی است. کوه Kinabalu که نام جزیره نیز از آن گرفته شده برای کوهنوردی بسیار مناسب است. این کوه با ارتفاع 4000 متر بالای سطح دریا مرتفع‌ترین کوه در آسیای جنوب شرقی به شمار می‌رود. علاوه بر این، پارک آبی Tunku Abdul Rahman نیز در این منطقه قرار دارد که علاوه بر یک ساحل زیبا امکانات تفریحی فراوانی دارد.

از دیگر اماکن دیدنی این منطقه می‌توان به طرح حفاظت از اورانگوتان‌های Shangri La، پارک حیات وحش Lok Kawai ،پارک Tunku Abdul Rahman، مسجد شهر Kota Kinabalu اشاره کرد.

کوتا کینابالو

شهر دیدنی کوتا کینابالو

  • جزیره ردانگ

جزیره Redung در ساحل شرقی مالزی یک منطقه محافظت شده است که مانند یک سرزمین رؤیایی زیباست. سواحلی با مناظر شگفت‌انگیز و امکانات تفریحی دریایی فراوان و متنوع موجب شده اغلب مسافران مالزی بازدید از جزیره Redung را بهترین بخش سفر خود بدانند. ساحل Pasir Panjang، مراکز غواصی و پارک آبی Redung محبوب‌ترین اماکن دیدنی این جزیره هستند.

  • جزیره پرهنتیان

نام جزیره یعنی Perhentian با بی‌سلیقگی “نقطه توقف” ترجمه می‌شود. در حالی توصیف زیباتر این است که طبیعت شگفت‌انگیز این منطقه به قدری زیباست که گویی در این منطقه زمان از حرکت می‌ایستد. این جزیره از دو جزیره Perhentian Besar و Perhentian Kecil تشکیل شده است که هرکدام برای گروهی از گردشگران جذاب هستند. جزیره کوچک‌تر یعنی Perhentian Kecil برای زوج‌های جوان و کوله‌گردها مناسب است که به دنبال سواحل آرام و شب‌های پرهیاهو هستند. جزیره بزرگ‌تر یعنی Perhentian Besar برای خانواده‌ها و فرزندانشان مناسب‌تر است.

محبوب‌ترین اماکن دیدنی این جزایر عبارتند از: ساحل Teluk Keke، Kincir Angin Pulau Perhentian، خلیج Coral، تفرج‌گاه ساحلی Bubu Long و Kecil .

جزیره پرهنتیان

جزیره پرهنتیان از مهم ترین جاذبه های مالزی

  • ارتفاعات کامرون یا کامرون هایلند

این منطقه کوهستانی در دویست کیلومتری کوآلالامپور قرار دارد که گردشگران فراوانی برای فرار از گرمای شهر به آن پناه می‌برند. چمنزارهای سرسبز، باغ‌های افسانه‌ای و مزارع چای این منطقه را به مکانی رؤیایی برای استراحت و تمدد اعصاب تبدیل نموده است. جاذبه‌های گردشگری این منطقه تنها به طبیعت آن محدود نمی‌شود بلکه اماکن تفریحی و مذهبی جذابی نیز در منطقه دیدنی کامرون هایلندز وجود دارد. زیباترین جاذبه‌های این منطقه به گواه گردشگران عبارتند از: مزارع و شرکت چای Boh Plantations ، باغ‌های اسطوخودوس، جنگل‌های Sungai، مزرعه پروانه و مزرعه توت‌فرنگی Big Red Strawberry

کامرون هایلند

ارتفاعات کامرون مالزی مملو از چشم اندازهای خیره کننده

  • پارک ملّی تامان نگارا

تقریباً تمام تورهای گردشگری مالزی بازدید از پارک ملّی Taman Negara را در برنامه خود دارند. گفته می‌شود این پارک، قدیمی‌ترین جنگل بارانی دنیاست. قدمت این جنگل حدود 130 میلیون سال تخمین زده شده است. جذاب‌ترین بخش‌های این پارک از نظر گردشگران، مسیر پیاده‌روی Bukit Teresek، کوه Gunung Tahan، دهکده Kampung Orange Asli، آبشار Lata Berkoh، رودخانه Kelah Sanctuary است.

  • دهکده فرهنگی ساراواک

برای شناخت فرهنگ و هنر مردم مالزی، دهکده فرهنگی Sarawak بهترین گزینه است. این دهکده که به عنوان یک موزه زنده شهرت یافته یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری مالزی به شمار می‌رود. در این دهکده بازدیدکنندگان به طور مستقیم با سبک زندگی و آداب و رسوم بومیان مالزی آشنا می‌شوند. جذاب‌ترین بخش‌های دهکده عبارتند از: غرفه چینی‌ها، خانه موزیک Rainforest، عمارت Orange Ulu، عمارت Melanau و خانه Malay.

  • جزیره لنکاوی

طبق گفته راهنمایان تورهای گردشگری مالزی این منطقه حدود ۹۹ جزیره را شامل می‌شود که تنها ۴ جزیره ساکنین دائمی دارند.  لنگکاوی بزرگ‌ترین جزیره این شبه‌جزیره است که یکی از محبوب‌ترین جزایر کرانه ساحلی کشور مالزی است. سواحلی با شن‌های سفید و درخشان و اقامتگاه‌هایی لوکس و زیبا این جزیره را در بین گردشگران بسیار محبوب نموده است. جاذبه‌های گردشگری این منطقه بسیار متنوع و متعدد است که معروف‌ترین آنها عبارتند از: پل هوایی لنگکاوی، تله‌کابین لنگکاوی، منطقه Datarang Lang ، آکواریوم دنیای زیرآب و منطقه کوهستانی Gunung Raya.

جزیره لنکاوی

جزیره لنکاوی از زیباترین تفرجگاه های کشور مالزی

  • ایالت پنانگ
ایالت پنانگ

ایالت پنانگ از جاذبه های مهم در سفر مالزی

ایالت پنانگ از گذشته‌های دور یکی از مهم‌ترین بنادر منطقه به شمار می‌رود. در نتیجه شرایط فرهنگی و حتّی غذاهای بومی این منطقه بسیار متفاوت و جذاب است. به همین دلیل به این منطقه لقب “مروارید مشرق زمین” را داده‌اند. به خاطر داشتن طبیعتی بکر و زیبا در کنار شهری مدرن و آراسته این منطقه جزو فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری مالزی قرار دارد. نکته جالب در مورد پنانگ این است که هنر خیابانی و حتّی غذاهای خیابانی در پنانگ شگفت‌انگیز هستند و به همین خاطر بهترین راه گشت و گذار در پنانگ، پیاده‌روی در خیابان‌های آن است. برترین اماکن تماشایی ایالت پنانگ عبارتند از: تپه‌های پنانگ، معبد Kel Lok Si ، معبد Penang Khoo Khongsi ، شهربازی Adventure zone و عمارت Cheong Fatt Tze Mansion که میتوان همه چیز در سفر به مالزی را در این ایالت بازدید نمود .

  • ارتفاعات گنتینگ

این منطقه آن‌قدر زیبا و تماشایی است که بومیان منطقه نیز معمولاً برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود ارتفاعات  Gentingرا انتخاب می‌کنند. زیرا در این منطقه برای تمام اعضای خانواده امکانات تفریحی مناسبی فراهم است. از انواع بازارها گرفته تا شهربازی و کافه در این منطقه به وفور یافت می‌شود.در گنتینگ مالزی تقریبا همه جور تفریحی یلفت میشود .

برای اقامت در این‌جا نیز گزینه‌های متعدد برای افراد با بودجه‌های متفاوت وجود دارد. در این منطقه دو مسیر تله‌کابین وجود دارد که بسیار تماشایی هستند. پل هوایی Genting، معبد Chin Swee Cave، پارک موضوعی ارتفاعات Genting، پارک موضوعی Snow World و مزرعه Strawberry Leisure از معروف‌ترین اماکن دیدنی این منطقه هستند.

ارتفاعات گنتینگ مالزی

ارتفاعات گنتینگ کوالالامپور در مالزی

2020-06-14T10:18:29+00:00

دیدگاه خود را بنویسید