راهنمای سفر به هند

              هند در یک نگاه :

هند یکی از مقاصد مهم بک پکر ها ( سفر جاده ای با کوله پشتی ) است. از رنگ های پر جنب و جوش و مناظر زیبا و شگفت انگیز گرفته تا شلوغی شهر و غذاهای باورنکردنی ، هند مکانی است که پیشنهادات زیادی برای توریست ها دارد. به همان اندازه که زیباست ، می تواند شلوغ بد بو و ترسناک باشد ! با این حال آیا هند ارزش سفر کردن دارد؟ صد درصد.بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به تایلند .

با وجود معابد خیره کننده ، اماکن مذهبی، ثروتمندانی با کاخ های عجیب و غریب  و فرهنگ کاریزماتیک، هند یکی از کشورهایی است که باید در صدر لیست مقاصد سفرتان قرار بگیرد. از قله های یخ زده هیمالیا تا فضای سبز گرمسیری کرالا ، هند طیف وسیعی از مناظر ، فرهنگ ها و مردم را شامل می شود. سفر به هندوستان به شما امکان می دهد تا با افراد متعددی از ادیان بزرگ جهان ملاقات کنید ، با آیین های معابد که از زمان فراعنه مصر وجود دارند ، آشنا شوید و بناهای باستانی قرن ها قبل از تاج محل را ببینید. فرهنگ رنگارنگ و غنی هند بر جنوب آسیا حاکم است.

لیست دیدنی های هند می تواند طولانی تر از آنچه فکر می کنید باشد!

درست هنگامی که فکر می کنید تور هندوستان را تمام کرده اید ، غذاهای هندی از راه میرسند تا تور جدیدی برای بازدید شما آغاز شود! گیاهان خانگی ، ادویه جات و ترشی جات ، سبزیجات و میوه ها به همراه عشق بی قید و شرط هندی ها به آشپزی ، هر ظرف غذا را به جادویی خاص تبدیل می کنند. در مورد این کشور چیزهای زیادی وجود دارد که مثل یک نیروی مغناطیسی هر روز تعداد بیشماری از گردشگران را به خود جلب می کند. بهترین زمان سفر به گوا هند را ببینید .

بازدید از هند به عنوان یک خارجی، بسیار راحت تر از گذشته است. بسیاری از شهرها به سیستم های جدید مترو، بزرگراه ها و قطارهای راحت تری مجهز شده اند. هتل های مقرون به صرفه و رستورانهای زیادی در شهرهای مدرن مانند بمبئی ، هند را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل می کند. با این حال ، بیش از بیست درصد ساکنان هند زیر خط فقر هستند.

سفر به هندوستان

سفر به هند

حقایقی درباره هند :

زبان گفتاری: هند 22 زبان رسمی دارد ، اما زبان هندی بیشترین کاربرد را دارد.

واحد رسمی ارز: روپیه هند

جمعیت هند: 3/1 میلیارد نفر

پایتخت هند: دهلی

سوکت برق: برق 230 ولت. پریز برق دوشاخه گرد دو یا سه ضلعی (نوع C ، D یا M) است.

هند هفتمین کشور بزرگ جهان است که بیش از سه میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد

هند دارای 38 میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است. از جمله قلعه آگرا ، شهر جیپور و گات غربی است.

راه آهن هند بزرگترین کارفرمای این کشور است و حدود 1.4 میلیون کارگر دارد.

صنعت فیلمسازی هند بزرگترین صنعت فیلمسازی در جهان است و سالانه 1900 فیلم تولید می کند و 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند.

امنیت در هند :

امنیت در هند برای بسیاری از مسافران نگرانی بزرگی است. اما این کشور واقعاً بسیار آرامتر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

فقط کافی است مراقب کیف قاپهای خیابانی باشید و کیف و وسایل خود را رها نکنید. اگر خانم هستید و تنها سفر می کنید بهتر است لباس مناسب بپوشید و هنگام راه رفتن به تنهایی یا در شب احتیاط کنید. ممکن است مردم به شما خیره شوند یا دور شما به عنوان یک غریبه جمع شوند، اما به طور کلی ، خیلی بیشتر از این تجربه نخواهید کرد . تحقیقات خود را قبل از سفر انجام دهید و از رفتن مکان هایی که به نظر می رسد خطرناک هستند خودداری کنید (جامو و کشمیر دو مکان از این دست هستند).

زبان:

دو زبان اصلی در هند که دولت نیز از آنها استفاده می کند، هندی و انگلیسی است. زبان هندی بیشتر استفاده می شود ، اما در کل حداقل ده ها زبان وجود دارد که معمولاً در هندوستان صحبت می شود.

فرهنگ هند :

هند ، کشوری ثروتمند است و فرهنگی دارد که از پیشینه های مختلف قومی ، فرهنگی ، زبانی ، تاریخی و مذهبی متنوعی تشکیل شده است. سرزمینی با تنوع شاهکارهای تاریخی است. هندوئیسم ، بودیسم و ​​سیکیسم در اینجا متولد شده اند. اگرچه چندین دین بزرگ دیگر در آرامش و هماهنگی با یکدیگر زندگی می کنند. هندوستان اغلب به عنوان ادغامی از چندین فرهنگ مختلف شناخته می شود و هر منطقه دارای آداب و رسوم متمایز خود است که خوب است از قبل همه چیز درباره سفر به هند را بدانید .

غذا و نوشیدنی در هند :

غذاهای هند در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارند و به اندازه فرهنگ این کشور متنوع هستند. ادویه جات حیرت انگیز هندی ، طعم های قوی ، توت های معطر و طیف وسیعی از انواع گوشت و سبزیجات ، غذاهای هر منطقه را با مناطق دیگر متفاوت می کند. شهرهای ساحلی دارای انواع ماهی های خوشمزه هستند ، در حالی که مناطق مرکزی به دلیل داشتن سبزیجات گیاهی شناخته شده است. گوشت گاو تقریباً در غذاهای هند وجود ندارد ، زیرا گاوها طبق قانون هندو مقدس تلقی می شوند.

هند غذاهای شگفت انگیزی دارد ، اما به بیمار شدن توریست ها نیز شهرت دارد! بنابراین هنگام غذا خوردن و آشامیدن در هند احتیاط کنید. از خوردن غذاهای خام مانند سالاد و میوه خودداری کنید و هرگز از آب لوله کشی ننوشید. اما اگر مراقب باشید و از رستورانهای شلوغ غذا بخورید (از غذاهای خیابانی دوری کنید) ، حتما عاشق غذاهای هندی می شوید.

Samosa :

نامی آشنا برای ما ایرانی ها ! خمیر رول شده با مخلوطی از نخود فرنگی ، سیب زمینی ، گارما ماسالا ، پودر فلفل ، پیاز ، رازیانه و نمک پر می شود و سپس سرخ می شود. نتیجه یک لایه ترد بیرونی و یک لایه نرم و داغ درونی است که در دهان شما ذوب می شود. حتما سمبوسه هندی را امتحان کنید!

بیرانی :  

یک غذای برنجی پر از گوشت (یا سبزیجات) و ادویه و ترشی جات که دستور تهیه آن در سراسر هند متفاوت است. مهم نیست که کجا آن را تهیه کنید ، احتمالاً شامل زعفران است ، اما سایر ادویه جات شامل دارچین ، هل ، فلفل یا میخک نیز در آن به کار می رود. بیرانی یک غذای بسیار ملایم هندی است ، بنابراین اگر غذای تند را دوست ندارید ، این ممکن است برای شما مناسب باشد!

غذاهای هندی

غذاهای هندی در سفر به هند

بهجی :

این میان وعده با پیاز سرخ شده برای یک بعد از ظهر بارانی و گرم عالی است! انواع مختلفی از این غذا وجود دارد که با فلفل پر شده است. بهجی با چیتنی یا در کنار یک فنجان چای سرو می شوند.

Paratha Aloo:

پر از سیب زمینی و سایر سبزیجات و ادویه جات از گل کلم گرفته تا پنیر پانلر است. این یک غذای محبوب برای صبحانه است اما در هر ساعت از روز بسیار خوشمزه است.

جشنواره ها در هند :

دیوالی :

دیوالی به عنوان جشنواره چراغ ها نیز شناخته می شود. این تعطیلات به عنوان جشن بازگشت لرد راما و پیروزی خیر بر شر برگزار می شود. جشن ها با چراغ های روشن و شمع ، بازارهای شلوغ خیابانی و آتش بازی پر از نور است و هر ساله معمولاً بین اواسط اکتبر ( مهر) و اواسط نوامبر (آبان ) رخ می دهد.

دیوالی

جشنواره دیوالی در هند

گانش چتورتی :

این جشنواره ده روزه تولد خدای هندوی هندوستان با نام گانش را جشن می گیرد. مجسمه های گانش در خیابان ها به وفور دیده می شوند و در خانه ها و اماکن عمومی نمایش داده می شوند. در پایان جشنواره ، بتهای دست ساز به صورت نمادین در آب غوطه ور می شوند.

جشنواره های هند

جشنواره گانش چتورتی هند

اونام :

یک جشنواره ده روزه پر از سنت های غنی هندی است که بازگشت به خانه پادشاه اسطوره ای Mahabali را جشن می گیرد. اگر در هنگام این جشنواره در هندوستان هستید ، بدون شک می بینید که زمین بیرون خانه های مردم تزئین شده با نقوش گل های پیچیده است. این جشن با  رقص و تزئینات رنگارنگ و مسابقات مختلف برگزار می شود.

هولی :

این احتمالاً بهترین جشن شناخته شده در هند است (و البته یکی از سرگرم کننده ترین آنها !). هولی که گاهی اوقات جشنواره رنگها نامیده می شود ، همچنین پیروزی خیر بر شر و همچنین استقبال از ورود بهار را جشن می گیرد. این جشنواره معمولاً در اواسط ماه مارس برگزار می شود و کل کشور را به یک اثر هنری کثیف و زنده تبدیل می کند. رنگها و پودرهای روشن رنگی روی همه افراد و همه چیز پاشیده می شود. گرچه هولی یک مراسم کثیف است اما قطعاً سرگرم کننده و لذت بخش است.

بهترین زمان سفر به هند :

بهترین زمان برای بازدید از هند به طور معمول بین نوامبر ( آبان ) و مارس (اسفند ) است. در بخش های خاصی از کشور در ماه های اکتبر (مهر ) و نوامبر ( آبان) میزان بارندگی بسیار زیاد است اما تا ماه دسامبر ( دی) هوا در اکثر نقاط خشک است. گرم ترین زمان سال در ماه می (خرداد ) و ژوئن (تیر) است . بهتر است زمستان را برای سفر به هندوستان انتخاب کنید تا علاوه بر باران های سیل آسای هند ، از گرمای تابستان نیز در امان بمانید.

جاذبه های گردشگری هند :

جاذبه های تاریخی هند :

گوکارنا :

Gokarna شهری است بین سواحل زیبا و کوهپایه های Ghats غربی، این مکان همیشه در کنار مکانهای مقدس مانند معبد مهابالشوار ، یک مکان زیارتی برای هندوها بوده است. از دهه 1990 به دلیل جذابیت طبیعی و سواحل زیبا بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است

واراناسی :

Varanasi به شهر نور معروف است و یکی از قدیمی ترین شهرهای زنده جهان است. واراناسی مکانی مقدس برای هندوها در کنار رودخانه گنگ است که هزاران زائر روزانه از آن بازدید می کنند.

وارناسی

وارناسی هندوستان

حامی / ویجیاناگار :

هنگامی که این شهر پایتخت امپراتوری هندو بود ، در قرن شانزدهم میلادی ویران شد و اکنون آنچه که باقی مانده است  به عنوان “شهر پیروزی” ، منظره ای سورئال از تخته سنگهای طلایی ، مجسمه های باستانی و مزارع موز است. در حال حاضر این شهر  با نام Hampi ، نام دهکده اصلی شناخته می شود. همچنین بهترین جاهای دیدنی آگرا هند را در هند ببینید .

دارامسالا :

دارامسالا به دلیل داشتن خانه دالایی لاما مشهور است. مکانی مرتفع و شگفت انگیز در کوه های هیمالیا که در واقع دو شهر جداگانه ، دارامسالا و مک لئود گنج را شامل می شود. مک لئود در اثر هجوم پناهجویان تبتی در طول تاریخ، معابد ، صومعه ها و مراکز مراقبه بسیاری دارد.

تاج محل :

یکی از نمادین ترین نقاط هندوستان که نویسندگان و هنرمندان زیادی از ساختار مرمر سفید و درخشان آن الهام گرفته اند. تاج محل یکی از بزرگترین ساختمانهای جهان و اسرار تاج محل نماد والایی از عشق است که در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است. امپراتور شاه جهان برای اینکه بتواند همسر مورد علاقه اش ، ارجومند بان بگوم ، معروف به ممتاز محل را به دست آورد ، ایده طراحی این کاخ را داد. بهترین زمان برای دیدن تاج محل در اوایل صبح با جمعیت نسبتاً کم است در حالی که کاخ با درخشش قرمز رنگ نور خورشید منظره ای رویایی به وجود می آورد.

بنای تاج محل

تاج محل آگرا از مهم ترین جاذبه های هند

هارمندیر صاحب (معبد طلایی) :

این مجموعه گوردورا مهمترین مکان زیارتی سیکیسم است. معبد طلایی یک سازه مربع بلند است که با آب احاطه شده است. گفته می شود مخزن آب ساخته شده توسط انسان است که معبد را احاطه کرده و دارای قدرت درمانی است. معبد برای گردشگران باز است و یک مکان و می توانید به راحتی از آن بازدید کنید.

جاذبه های طبیعی هند :

پالولم :

اگر به دنبال یک استراحت رویایی زیر نور خورشید هستید،  پالولم در شبه جزیره هند نزدیکترین تصویر به بهشت است.

 

 

پارک ملی جیر :

این پارک به عنوان یک پناهگاه حیات وحش پر از گیاهان و حیوانات عجیب و غریب است. برای عکاسی از شیرها ، پلنگ ها ، تمساح ها ، غزالها و …  می توانید از سافاری استفاده کنید.

پارک ملی جیر

پارک ملی جیر هن

قایقرانی در آبشارهای پشت کرالا :

کرالا بین کوه های غرب گات و دشت های سرسبز برنج ، رودخانه ها ، کانال ها و تالاب ها تقسیم شده است. آبشارهای این منطقه کرالا را به مکانی زیبا برای مسافرت در هند تبدیل می کند و قایقرانی در آن بسیار مورد توجه توریست ها است. جاذبه های گردشگری دهلی هند  را بیشتر مطالعه کنید .

کرلا هند

کرلا هندوستان از زیباترین مناطق طبیعی این کشور

باغ  نک چند راک :

یک نمونه جالب طبیعی از موزه های هنرهای سنتی !  این باغ بیش از 2000 مجسمه ساخته شده از سنگ و مواد بازیافتی است. این پروژه متعلق به یک مقام دولتی بوده که بیش از 20 سال در ساخت مجموعه تلاش کرده است.

پارک نک چند راک

باغ نک چند راک در هند

ویزای هند :

ویزاهای مختلفی برای ورود به هند صادر می شود. از جمله می توان به ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی، پزشکی، کار، ویزای ازدواج با فرد هندی، ویزای ورزشی، تحقیقاتی و … اشاره کرد. صدور هر یک از ویزاها مدت زمان خاص خود را دارد. به عنوان مثال برای ویزای توریستی چهار روز کاری و برای ویزای تجاری سه روز کاری زمان لازم است. معمولا صدور انواع دیگر ویزا برای ورود به هند زمان بیشتری لازم دارد. درخواست ویزای هند به صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است. اما در هر حال باید مدارک خود را به کارگزار هند در سفارت تحویل دهید. و در صورت لزوم، به خصوص برای ویزای تحصیلی و ویزای تحقیقاتی در روز مصاحبه در سفارت حضور داشته باشید.

برای درخواست ویزای هند باید اصل و کپی گذرنامه و شناسنامه و کارت ملی را همراه داشته باشید.  گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و ترجمه انگلیسی شناسنامه نیز ارائه شود. دو قطعه عکس جدید در ابعاد 5*5 با زمینه سفید و پرینت درخواست آنلاین ویزا را نیز تهیه کنید.

2021-02-01T08:58:40-01:00

دیدگاه خود را بنویسید