راهنمای سفر به تایلند

در میان مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیا، تایلند مانند جواهری می‌درخشد. کشور تایلند با جزایر سحرانگیز، سواحلی با شن‌های سفید و درخشان، معابد حیرت‌انگیز و یکی از پرجنب‌ و‌جوش‌ترین پایتخت‌های دنیا به راستی لایق چنین عنوانی است. مردمان خونگرم، آب و هوای دلپذیر و غذاهای لذیذ در کنار طبیعت شگفت‌انگیز تایلند بدون شک یک تعطیلات به یادماندنی برای گردشگران رقم خواهد زد.

بهترین زمان سفر به تایلند

فصل اوج گردشگری تایلند در فاصله زمانی ماه نوامبر تا آپریل است که هوا کمی خنک‌تر شده است. در فاصله زمان ماه ژوئن تا اکتبر هم میزان گردشگرانی که وارد تایلند می‌شوند به کمترین میزان خود می‌رسد. زیرا این زمان، پربارش‌ترین ماه‌های کشور تایلند است. علیرغم بارندگی مداوم و احتمال بسیار کم آفتابی شدن هوا در این فصل از سال، برخی گردشگران به دلیل کاهش قابل توجّه قیمت‌ها ترجیح می‌دهند در چنین زمانی به تایلند سفر کنند.همچنین میتوانید از مراکز خرید بانکوک در سفر به تایلند دیدن داشته باشید .

از لحاظ شرایط آب و هوایی، کشور تایلند جزو مناطق گرمسیری با آب و هوای گرم و مرطوب محسوب می‌شود. باران‌های موسمی در این کشور از ماه می در شهر Phuket و از ماه سپتامبر در شهر Samui آغاز می‌شود. از نوامبر تا فوریه در شهر Phuket و از ماه دسامبر در شهر Samui بارندگی قطع می‌شود. ماه‌های مارس، آپریل و می هوای تایلند بسیار گرم می‌شود.

دریافت ویزای تایلند

ویزای توریستی تایلند که سه ماه اعتبار دارد و هر مسافر با این ویزا می‌تواند سی روز در تایلند بماند توسط سفارت تایلند صادر می‌شود. مدارک لازم برای درخواست ویزای تایلند عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا که باید به زبان انگلیسی پر شده باشد.
  • یک قطعه عکس 3*4
  • اصل گذرنامه با شش ماه اعتبار
  • کپی شناسنامه، کارت ملّی و گذرنامه
  • کپی بلیط رفت و برگشت
  • چک ضمانت (در صورتی که برای درخواست ویزا از طریق آژانس مسافرتی اقدام شود.(

اقامت در تایلند

گزینه‌های متنوعی پس از تعیین قیمت تور تایلند با هزینه‌های متفاوت برای اقامت در تایلند وجود دارد. از هتل‌های بین‌المللی چند ستاره گرفته تا مهمان‌خانه‌های خانوادگی همه و همه برای پذیرایی از گردشگران آماده‌اند. این روزها برخی از کوله‌گردها که عموماً به دنبال اقامت‌گاه ارزان هستند، توانایی پرداخت هزینه اقامتگاهی با کیفیت مناسب را نیز دارند. خانه‌های ییلاقی و ویلایی در بین این گردشگران بسیار محبوب است. گردشگران زیادی هم به صورت دسته‌جمعی به تایلند سفر می‌کنند که برای تعطیلات به دنبال اجاره یک ویلای لوکس در Phuket  یا Koh Samui از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزایر تایلند هستند. بسیاری از این ویلاهای شخصی با امکانات بی‌نظیری هم‌چون استخر، سینمای اختصاصی و حتّی پیشخدمت و سرآشپز اختصاصی اجاره داده می‌شوند.

یافتن اقامتگاه مقرون به صرفه در تایلند کار چندان سختی نیست اما نه در زمان فصل حراج تایلند که مقداری هزینه اقامت بالاتر میرود. ممکن است در سایت‌های معتبر، چنین اقامتگاهی پیدا نشود ولی با یک جستجوی محلّی به آسانی می‌توان چنین اقامتگاهی با قیمت و کیفیت مناسب پیدا کرد. البته کشور تایلند در زمینه شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال است و کلیه کسب و کارها و خدمات شخصی نیز معمولاً رسانه شخصی خود را دارند.

بدون شک در سفر به تایلند پرداخت هزینه بیشتر برای اقامتگاهی با یک استخر نامحدود، امکانات جذاب، فضای اختصاصی و مناظر بی‌نظیر کنار دریا به ویژه برای یک تعطیلات خانوادگی و یا یک سفر رؤیایی برای زوج‌های جوان ارزشمند است.همچنین غذاهای دریایی تایلند را حتما امتحان کنید .

شهرهای محبوب گردشگران

بیشتر گردشگران در سفر به تایلند  با دانستن راهنمای سفر به تایلند از بانکوک پایتخت این کشور دیدن می‌کنند. به هر حال پایتخت تایلند یک کلان‌شهر پرتکاپو است با جاذبه‌های فرهنگی جذاب، رستوران‌های عالی و تفریحات خانوادگی بسیار زیاد و البته شب‌های همیشه روشن و پرهیاهو.

مقصد بعدی گردشگران Chiang Mai است که از بانکوک کمی خلوت‌تر است ولی می‌توان آن را جزو شهرهای شلوغ و پرهیاهو محسوب کرد. در این شهر گردشگران می‌توانند در میان قبایل تپه‌های شمالی گردش کنند و از هوای خنک منطقه لذّت ببرند.

نزدیک‌ترین تفرجگاه ساحلی به شهر بانکوک با ساحلی وسیع در Pattaya قرار دارد. کرانه شرقی دریا برای گشت و گذار بسیار مناسب است البته مناظر آن به پای مناظر سحرانگیز جزایر تایلند در جنوب نمی‌رسد. کمی دورتر سواحل Koh Samet و Koh Chang قرار دارد که برای گذراندن یک تعطیلات دلپذیر در کنار دریا بسیار مناسب است. در نزدیکی پایتخت سواحل Hua Hin نیز قرار دارد که گردشگران فراوانی برای گذراندن آخر هفته‌ای رؤیایی آنجا را انتخاب می‌کنند.

بزرگ‌ترین جزیره تایلند جزیره Phuket است که به خاطر این که هم مناظر زیبای یک جزیره گرمسیری را دارد و هم جاذبه‌های دیگری نظیر شهر قدیمی Phuket در آن قرار دارد، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌نماید.

برترین جاذبه‌های گردشگری تایلند

  • شبه‌جزیره Railay Beach  رایلی بیچ

در ایالت Krabi معروف‌ترین سواحل تایلند قرار دارد که این شبه‌جزیره در صدر فهرست محبوب‌ترین سواحل تایلند قرار دارد. شن‌های سفید و درخشان و آب فیروز‌ه‌ای رنگ این منطقه مناظر سحرانگیزی پدید آورده که گویی قطعه‌ای از بهشتی گمشده است. برای رسیدن به این سواحل حیرت‌انگیز، گردشگران یک سفر دریایی از شهر Krabi و Ao Nang با قایق‌های سنّتی را تجربه می‌کنند.جزیره سامویی و جاذبه های سامویی تایلند از دیگر دیدنیهای مهم این کشور هستند .

گرچه سواحل زیبای این شبه‌جزیره برای جذب گردشگران کفایت می‌کند ولی این منطقه برای تفریحات دیگری نظیر صخره‌نوردی، قایق‌سواری، کایاک و غواصی نیز مناسب است. از دیگر امکانات جذاب این منطقه غارهای شگفت‌انگیز و برگزاری کلاس‌های ماساژ و آشپزی است.همه چیز درباره کاخ پادشاه تایلند را بیشتر بخوانید .

رایلی

جزیره رایلی یکی از بهترین تفرجگاههای کشور تایلند

  • جزایر Koh Phi Phi فی فی

این جزایر به خاطر آب‌های زلال آبی رنگ، شن‌های نرم و مناظر جذاب و مهیج، میزبان گردشگران فراوانی از سراسر دنیاست که میخواهند همه چیز در سفر به تایلند را ببینند . بزرگ‌ترین این جزایر Phi Phi Don نام دارد و تنها جزیره‌ای است که تعدادی ساکنین دائمی در آنجا حضور دارند. گردشگران برای رسیدن به این جزیره باید با کایاک یا یک قایق چوبی خود را به این جزیره برسانند.

یکی از جذابیت‌های منحصر به فرد این منطقه حضور تعداد بی‌‍شماری از میمون‌ها در سواحل این منطقه است که منتظر غفلت گردشگران هستند تا غذای آنها را بدزدند.

جزیره فی فی

جزیره فی فی تکه ای از بهشت در تایلند

  • کاخ مجلل بانکوک ( کاخ پادشاهی تایلند )

بدون شک این کاخ یکی از جذاب‌ترین اماکن دیدنی شهر بانکوک است. این بنا هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ معماری اهمّیّت ویژه‌ای دارد.همچنین درباره بازار شناور بانکوک در تایلند میتوانید بیشتر بخوانید .

کاخ پادشاهی تایلند

کاخ پادشاهی تایلند

  • پارک ملّی Khao Yai خائویای

در کشور تایلند فیل‌ها حرمت خاصی دارند و مجسمه‌ها و تابلوهای نقاشی از آنها در گوشه و کنار این کشور حتّی در کاخ سلطنتی و معابد دیده می‌شود. امّا دیدن این حیوانات وحشی از نزدیک تجربه جالبی است که در پارک ملّی Khao Yai فراهم شده است. در این پارک علاوه بر فیل‌ها پرندگان عجیب و غریب، میمون‌ها و دیگر موجودات مناطق گرمسیری دیده می‌شوند. در این پارک امکان چادر زدن و اقامت نیز میسر است.

  • شهر باستانی Sukhothai سوخوتای تایلند

یکی از جاذبه‌های گردشگری تایلند به ویژه برای علاقمندان به تاریخ و مشتاقان هنر عکاسی شهر قدیمی Sukhothai است. در این شهر که می‌توان آن را به نمونه کوچکی از شهر باستانی Ayutthaya تشبیه کرد؛ گردشگران می‌توانند مناظر بی‌نظیری برای عکاسی شکار کنند. خرابه‌های به جامانده از این شهر قدیمی علیرغم گذشت قرن‌ها هنوز شکوه و عظمت خاصی دارد. این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.در ادماه میتوانید از ارزانترین مراکز خرید بانکوک نیز اطلاعاتی داشته باشید .

سوخوتای

نمایی خیره کننده از شهر تاریخی سوخوتای تایلند

  • شهر باستانی Ayutthaya آیوتایا

شهر باستانی Ayutthaya به واقع، شکوه و عظمت تایلند را در دوران باستان به نمایش می‌گذارد. گردشگران می‌توانند در میان خرابه‌های پایتخت آن دوران پرسه بزنند. این شهر زمانی مهم‌ترین شهر کشور تایلند بوده و آثار باستانی نظیر کاخ‌ها و معابد برجای مانده گواه این مطلب هستند.

  • کوه Doi Suthep دوی سوتپ

معروف‌ترین مرکز بوداییان در Chiang Mai درست در بالای کوه Doi Suthep قرار دارد. کوهی که بر فراز دوّمین شهر بزرگ تایلند برافراشته شده است. این مکان مقصد بسیاری از پیروان متدین بودا و گردشگرانی از سراسر دنیاست. معبدی که بر فراز کوه قرار دارد مملو از کنده‌کاری‌های بی‌نظیر مذهبی است. در بازدید از این مکان می‌توان بوداییان بسیاری را در حال عبادت و اجرای مراسم مذهبی مشاهده کرد و تصویری از گسترش بی‌رویه و روزافزون شهر Chiang Mai را از بالا نظاره نمود.

این معبد در بالای یک مسیر پلکانی طولانی قرار دارد. در پایین پله‌ها دست‌فروشان زیاد انواع خوراکی‌های محلی و لوازم دست‌ساز را به فروش می‌رسانند.

  • بازارهای شناور تایلند

بازارهای شناور، تجربه منحصر به فردی است که در آن گردشگران می‌توانند در حین خرید مایحتاج خود از دست‌فروشان و حمایت از آنان، با سبک متفاوتی از زندگی آشنا شوند. برای کسب چنین تجربه‌ای گردشگران باید سوار قایق چوبی کوچکی شوند تا راهنما قایق را وارد کانال‌های آب کرده و در حین عبور از کنار خانه‌های سنّتی از اجناس سایر دست‌فروشان در قایق‌های دیگر خرید کنند. چندین بازار شناور در اطراف بانکوک برقرار است که در اوّلین ساعات روز گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند.

بازار شناور

بازار شناور تایلند

  • پارک ملی Khao Sok  خائو سوک

این پارک یکی از دیدنی‌های منحصر به فرد تایلند محسوب می‌شود که چندین اکوسیستم مختلف را در خود جای داده است. جنگل‌های بارانی که قدمت‌شان از جنگل‌های آمازون بیشتر استY یک رشته کوه از سنگ‌های آهکی که شکاف ها و غارهای فراوانی در آن دیده می‌شود؛ رودخانه وسیعی که گردشگران می‌توانند با قایق‌های کوچک در آن گشت و گذار کنند؛ انواع حیوانات وحشی بومی منطقه از قبیل خرس و ببر و فیل و . . . نیز در این پارک زندگی می‌کنند. یکی از خدمات تفریحی جذاب این پارک امکان فیل‌سواری گردشگران است.

البته شهرت این پارک به خاطر کمپ‌های لوکس آن نیز هست. در این پارک اقامت‌گاه‌های خصوصی تدارک دیده شده که هرکدام دارای سرویس بهداشتی اختصاصی، یک رختخواب مجلل و کایاک اختصاصی است. از دیگر امکانات این اقامت‌گاه، سرو لذیذترین غذاهای تایلندی برای گردشگران است و در ادامه با سایر جاهای مربوط به سفر به تایلند آشنا خواهید شد .

خائوسوک

خائوسوک تایلند دارای زیباترین مناظر طبیعی

2020-05-31T13:49:21+00:00

دیدگاه خود را بنویسید