مشهورترین غذاهای تایلندی

 

بدون شک غذاهای تایلندی در فهرست بهترین غذاهای دنیا قرار دارند. آنها ترکیبی دلپذیر از طعم‌ها و مواد مختلف هستند که در چند لایه چیده شده‌اند. در مواد اولیه‌ای که به طور معمول در تایلند برای طبخ غذا به کار می‌رود موادی از قبیل زنجبیل، زردچوبه، سیر، شیر نارگیل، تمبر هندی، برگ لیمو، لیموترش، برگ ریحان، سس ماهی و سس صدف دیده می‌شود. این ترکیبات طعم خاص و متفاوتی در غذا ایجاد می‌کند که برای تمام افراد می‌تواند دلچسب باشد. ما در این مطلب بهترین غذاهای تایلند به انتخاب سرآشپزان حرفه‌ای تایلندی را برای شما  پس از نکات راهنمای سفر به تایلند انتخاب کردیم.

نودل سرخ شده به سبک تایلندی (Pad Tahi)

این غذا در واقع معروف‌ترین غذای تایلندی است. اگر برای اوّلین بار قصد چشیدن غذای تایلندی را دارید Pad Tahi گزینه مناسبی است. زیرا ترکیبات آن از مواد کلاسیکی مانند تخم‌مرغ، بادام‌زمینی، توفو و جوانه تشکیل شده است. نوع سنّتی این غذا بوی خاصی دارد زیرا با سس ماهی و میگوی خشک شده سرو می‌شود. نوع ترش این غذا با لیموترش و تمبر هندی و نوع شیرین آن با شیره خرما سرو می‌شود. این غذا معمولاً تند تهیه نمی‌شود و هرکس مایل باشد می‌تواند در هنگام سرو به آن فلفل اضافه کند. اغلب افراد با ذائقه‌های مختلف سرو این غذا با لیموترش را بیشتر می‌پسندند. فصل حراج تایلند بانکوک را بیشتر بخوانید .

پد تاهی غذایی تایلندی

پد تاهی غذایی تایلندی

نودل سرخ شده تایلندی

نودل سرخ شده تایلندی

سوپ میگوی ترش (Tom Yum Goong)

این سوپ در داخل و خارج تایلند طرفداران زیادی دارد. سوپی شفاف، ترش مزه و با عطر دل‌نگیز برگ لیمو و زنجفیل که باید داغ سرو شود. البته در واقع صدها مدل سوپ تام‌یام وجود دارد که هریک محتویات خاص خود را دارند. به عنوان مثال برخی از انواع این سوپ و ماده اصلی آنها عبارتند از:

Tom Yum Goong: میگو که در بازارهای شناور تایلند یافت میشود .

تام یام گونگ

تام یام گونگ

Tom Yum Gai: مرغ

تام یام گای

تام یام گای

Tom Yum Pla: ماهی

Tom Yum Taleh: مخلوط غذاهای دریایی و قارچ

مردم تایلند نوع معمولی این سوپ که با میگو طبخ می‌شود را بیشتر در بین غذاها و بهترین دیدنیهای تایلند می‌پسندند. به همین خاطر توصیه سرآشپزان تایلندی به مشتریان خود نیز چشیدن سوپ تام‌یام میگو است.

سوپ جوجه با زنجفیل و نارگیل (Tom Kha Gai)

این سوپ دوّمین سوپ محبوب مردم تایلند است. طعم اصلی این غذا از ترکیب زنجفیل و شیر نارگیل حاصل می‌شود. این سوپ به خصوص برای کسانی که با تندی غذاهای تایلندی مشکل دارند توصیه می‌شود. چون تندی آن معتدل است و به اندازه سوپ تام‌یام تند نیست.در  برترین تفریحات سامویی این غذا را تست کنید .

تام خائوگای

تام خائوگای

خوراک مرغ سبز تایلندی (Gaeng Keow wan Gai)

یکی از محبوب‌ترین خوراک‌ها در تایلند، خوراک مرغ سبز است. این خوراک به صورت مخلوطی از تکه‌های مرغ و بادنجان تایلندی و گیاهانی مانند گشنیز و ریحان و ادویه‌های مختلف در شیر نارگیل پخته می‌شود. این غذا نیز تندی زیادی ندارد و بیشتر طعم شیرینی دارد. این غذا همراه با برنج دم کشیده و یا نودل طعم لذیذی دارد. در ادامه با ارزانترین مراکز خرید پاتایا  تایلند آشنا شوید .

سالاد پاپایای سبز تایلندی (som Tam)

سالاد پاپایای سبز سالاد تندی است که زادگاه آن شمال شرق تایلند است. این سالاد ترکیب فوق‌العاده‌ای از تندی فلفل قرمز، شوری سس ماهی، ترشی لیمو یا تمبر هندی و شیرینی شیره خرماست. در تهیه این سالاد از خرچنگ، میگو خشک شده، بادام زمینی و نودل نیز استفاده می‌شود. در دستور تهیه اصلی این سالاد از پاپایای سبز استفاده می‌شود ولی می‌توان به جای آن از انبه، خیار یا سایر سبزیجات استفاده کرد. مردم تایلند ترکیب این سالاد با برنج پخته چسبناک را بسیار دوست دارند. خلاصه اینکه این سالاد که در بساط دستفروشان هرخیابان بانکوک یافت می‌شود را حتماً تست کنید.در ضمن از جاذبه های باغ وحش پوکت در سفرتان دیدن کنید .

غذای سرخ شده با ریحان (Pad Cra Pao)

این نوع غذا نیز در میان اهالی تایلند محبوبیت زیادی دارد به طوری که زمانی که نمی‌دانند چه غذایی سفارش بدهند این غذا را سفارش می‌دهند. این غذا در حقیقت نوعی شیوه پخت سریع و خوشمزه است. گوشت مرغ، خوک، گوساله، ماهی، توفو یا هرچیزی که بخواهید به این شیوه با ریحان تفت داده شده و همراه با برنج سرو می‌شود. به عنوان یک پیشنهاد ویژه می‌توانید یک تخم‌مرغ سرخ شده (Khai Dao) نیز همراه آن سفارش دهید.

برنج سرخ شده تایلندی (Khao Pad)

این غذا نیز در بین مردم تایلند غذای محبوبی به شمار می‌رود. در این غذا از برنج معطری استفاده کرده و آن را سرخ می‌کنند. همراه این غذا گوشت دلخواه از قبیل مرغ، خوک، گاو یا میگو سرو می‌شود. طعم دلچسب این غذا از ترکیب تخم‌مرغ، پیاز، سیر، گوجه فرنگی و چاشنی مخصوص حاصل می‌شود. این غذا معمولاً با برش‌های خیار و لیمو تزئین می‌شود.

نودل در آب گوشت (Rad Na)

این غذا نیز یکی دیگر از غذاهای خیابانی تایلند است. در این غذا نودل و سبزیجات در آب گوشت غلیظ طبخ می‌شود. گوشت غذا می‌تواند گوشت مرغ، خوک و یا آبزیان باشد. هنگام صرف این غذا می‌توانید به دلخواه کمی شکر، سس ماهی یا سرکه سفید اضافه کنید و از کاخ تایلند هم دیدن کنید .

رد نا تایلندی

رد نا تایلندی

رد کری

رد کری

چلو مرغ تایلندی (Khao Man Gai)

این غذا از ساده‌ترین غذاهای خیابانی تایلند است. مرغ آبپز با برنج که معمولاً با سویا سس و برش‌های خیار سرو می‌شود.

چلو مرغ تایلندی

چلو مرغ تایلندی

خوراک نودل تایلند شمالی (Khao Soy)

این غذا نوعی خوراک نودل است که به سبک اهالی شمال تایلند طبخ می‌شود. در این غذا شیر نارگیل با آب گوشت مخلوط شده و بر روی رشته‌های نرم تخم‌مرغ ریخته می‌شود. روی غذا نیز لایه‌ای از نودل‌های سرخ شده قرار می‌گیرد. طعم این غذا کمی تند ،شیرین و خامه‌ای است. رزرو تور تایلند را ببینید .

خوراک کاری قرمز (Gaeng Daeng)

اصولاً خوراک کاری یکی از غذاهای محبوب تایلند است که در مدل‌های مختلف طبخ می‌شود. سبزیجات و ادویه‌جات مختلفی در مایه کاری استفاده می‌شود. اضافه کردن شیر نارگیل نیز به آن طعم خامه‌ای می‌دهد. کاری قرمز را می‌توان با گوشت گوسفند، ماهی، توفو، یا سبزیجات طبخ کرد و می‌توان گفت هرکدام طعم خاص و دلپذیری دارد.

سوفله ماهی تایلندی (Haw Mok Pla)

غذاهای تایلندی معمولاً شیوه پخت متفاوتی دارند که طعم تازه‌ای ایجاد می‌کند. اغلب غذاهای تایلندی به شیوه تفت دادن در تابه وک طبخ می‌شوند. امّا سوفله ماهی تایلندی در لایه‌ای از برگ موز و به شیوه بخارپز طبخ می‌شود. این غذا نوعی کاستارد خوش‌طعم با ماهی است که از مایه خوارک کاری قرمز؛ آرد برنج و شیر نارگیل تهیه می‌شود.

سوفله ماهی تایلندی

سوفله ماهی تایلندی

مرغ و بادام زمینی (Kai Med Ma Maung)

در سفر به تایلند اگر اصلاً به غذاهای تند علاقه ندارید یا از غذاهای تند تایلندی سیر شدید می‌تواند این غذا را سفارش دهید. این غذا ترکیبی کلاسیک از مرغ و سبزیجات است. وجود بادام هندی و کمی عسل، بافت و طعم جذابی به این غذا می‌دهد.

سالاد پاپایا سبز تایلندی

سالاد پاپایا سبز تایلندی

تای فراید تایلندی

تای فراید تایلندی

2020-06-08T13:30:45+00:00

دیدگاه خود را بنویسید