معرفی پارک ریکه تفلیس

 

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر توریستی تفلیس، پارک زیبای ریکه است که هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان در سفر خود به گرجستان و شهر تاریخی تفلیس، از این پارک مفرح نیز دیدن می‌کنند. اگر چنانچه از گردش شهری و گشت و گذار در میان مراکز خرید شهر خسته شده‌اید، برای رهانیدن خستگی یک روز طولانی و به دور از شلوغی و هیاهوی شهر می‌توانید از استراحتگاه‌های این پارک بهره‌مند شوید و از هوای بهاری آن لذت ببرید. این پارک با درختان سرسبز و انبوه دور تا دور پل شیشه‌ای که به نام پل صلح معروف است را در بر گرفته و فضا را با انواع گیاهان طبیعی خود معطر کرده است. موقعیت قرار گیری این پارک در قلب شهر تفلیس و در نزدیکی رودخانه کورا واقع شده است. در ادامه به شرح مختصری درباره زیبایی‌های این جاذبه دیدنی و مشخصه‌های آن می‌پردازیم که میتوان از کدام پارک آبی تفلیس بهتر است بیشتر بخوانید .

آب نمای پارک ریکه تفلیس

آب نمای پارک ریکه تفلیس

ویژگی‌های پارک ریکه

این پارک به دلیل نزدیکی به نمای زیبای پل صلح که به عنوان نماد اصلی شهر تفلیس از آن یاد می‌شود، در میان گردشگران از محبوبیت بسیاری برخوردار است و اغلب توریست‌ها با سفر به شهر تفلیس، دیدن از این پارک را علاوه بر جاذبه های باتومی گرجستان در اولویت فهرست گردشگری خود قرار می‌دهند. علاوه بر فضای مفرح برای استراحت و پیاده روی در میان بوته‌ها و درختان آن، دارای وسایل تفریحی و سرگرمی بی‌شماری مانند تله کابین، اتومبیل‌های کابلی، سالن کنسرت، نمایشگاه آثار هنری، زمین بازی کودکان، رستوران، کافی شاپ و امکانات این چنینی است. همچنین در این پارک به صورت سالانه جشنواره غذا نیز برگزار شده که در این جشنواره تمامی غذاهای ملی و محلی، شیرینی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های مختص به مردمان گرجی در آن سرو می‌شود. قایقرانی در رودخانه متکواری از دیگر لذت‌های فراموش نشدنی در این پارک است که می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان آن را تجربه کنید.  تماشای فواره‌های رقصان و مناظر زیبای پارک نیز از دیگر ویژگی‌های این پارک به شمار می‌آید. گفتنی است که به دلیل نورپردازی‌های پل شیشه‌ای صلح و رفلکس آن در اطراف پارک، تماشای آن در شب بسیار دیدنی بوده و فضای بسیار رمانتیک را خلق می‌کند در ضمن میتوانید از دلفیناریوم و آکواریوم باتومی گرجستان بازدید کنید .

جاذبه های پارک ریکه

جاذبه های پارک ریکه در تفلیس

امکانات و تفریحات پارک ریکه عبارتند از؛

بهره‌مندی از مسیر پیاده روی

بهره‌مندی از زمین بازی کودکان

سالن کنسرت

نمایشگاه آثار هنری

لذت تله کابین و دیدن مناظر و چشم اندازهای شهر در قیمت تور گرجستان

اتومبیل‌های کابلی

بهره‌مندی از استراحتگاه

غرفه‌های تغذیه فروشی

لذت از قایقرانی در رودخانه متکواری

چگونگی دسترسی به پارک ریکه

پس از  گردش و پیدا کردن ارزانترین مراکز خرید تفلیس همانطور که از پیش به آن اشاره شد، این پارک در نزدیکی رودخانه زیبای متکواری قرار گرفته و همین موضوع سبب شده دسترسی به این پارک بسیار آسان باشد. از سوی دیگر از طریق عبور از درون پل صلح که محل پیوند دو منطقه یکی تفلیس قدیم و دیگری شاردنی است، می‌توان به راحتی خود را به این پارک مفرح رساند. همچنین تله کابین پارک نیز از دیگر راه‌های دسترسی به پارک است که علاوه بر لذت از تله کابین و دیدن مناظر چشمگیر شهر می‌توانید به راحتی با گذر از میدان اروپا تا مجسمه مادر و قلعه ناریکالا در مدت زمان کوتاهی خود را به پارک برسانید. در مجموع می‌توانید برای دسترسی به این منطقه از تمامی وسایل نقلیه شهری نیز  در بهترین تفریحات تفلیس بهره‌مند شوید

نمای زیبای پارک ریکه

نمای زیبای پارک ریکه

2020-04-23T13:51:13+00:00

دیدگاه خود را بنویسید