کشتی یونانی جزیره کیش و پارک ساحلی آن

    پارک ساحلی کشتی یونانی

از جمله جاذبه‌های دیدنی و پرطرفدار جزیره زیبای کیش، می توان به پارک ساحلی با دورنمای افسانه‌ای کشتی تاریخی یونانی اشاره کرد که مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است و چه بسا گردشگرانی که به مراتب به جزیره کیش سفر کرده‌اند، به دفعات از کشتی یونانی دیدن کرده و در پارک ساحلی آن به گشت و گذار پرداخته‌اند. این پارک ساحلی که در خیابان غروب کیش قرار دارد، غروب‌های بسیار خنک و دلپذیری دارد که می‌توان ساعت‌ها به قدم زدن و یا استراحت و تماشای مناظر زیبای اطراف سپری کرد. کشتی یونانی در تور ارزان کیش نیز که در وسط آب‌های روان خلیج فارس به گِل نشسته داستان‌های تاریخی پر ماجراجویی را با خود به دوش می کشد که بسیار شنیدنی است. در ادامه به شرح خلاصه‌ای از ویژگی‌های این پارک ساحلی مفرح می‌پردازیم؛

کشتی یونانی در جزیره کیش

مشخصه‌های پارک ساحلی و کشتی یونانی

این کشتی تاریخی در نزدیکی روستای باغو، در سال ۱۳۴۵ در آب‌های نیلگون و روان خلیج فارس به گل نشست. علت به گل نشستن این کشتی آنچنان مشخص نیست اما روایت‌های تاریخی اینطور بیان کرده‌اند که علت به گل نشستن آن عدم استفاده از فانوس دریایی و ابری بودن هوا بوده است و به همین دلیل تمامی خدمه آن که یونانی بودند به اجبار کشتی را ترک کرده و تلاش‌هایشان نیز برای بیرون کشیدن کشتی از آب بی نتیجه بوده است. بدین ترتیب کشتی در همان نقطه در میان آب‌ها باقی ماند. آنچه که در این میان بیش از همه جالب توجه است، مبهم بودن واقعیت کشتی به گل نشسته است که چطور در آب های نیلگون خلیج فارس گرفتار شد و به گل نشست.در ادامه از شهر زیرزمینی کاریز کیش حتما بازدید نمایید .

امروزه محوطه پیرامون آن را که به پارک ساحلی مشهور است، مورد بازدید اغلب گردشگران و مردمان بومی جزیره قرار گرفته است. غروب بسیار زیبای دریا از این پارک ساحلی بسیار تماشایی است همچنین میتوانید از دیدنیهای جزیره هرمز در سفر کیش در طی یک روز بازدید کنید .

پارک ساحلی کشتی یونانی

پارک ساحلی کشتی یونانی

تفریحات پارک ساحلی کشتی یونانی

همانطور که از قبل به آن اشاره شد از جمله تفریحات این پارک مفرح، عکاسی از مناظر و چشم‌انداز زیبای کشتی به خصوص در حین غروب خورشید است که پس از تفریحات اسکله تفریحی کیش منظره بسیار وصف ناپذیری را ایجاد می‌کند. علاوه بر آن ساربان‌هایی در ساحل به همراه شترهای مزین شده‌شان لحظات خوشی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند، سوار شدن بر شترها و گشت و گذار در ساحل خاطره بسیار به یاد ماندنی است که اغلب گردشگران از آن استقبال می کنند.

دوچرخه سواری و بازی‌های ساحلی از دیگر امکانات این پارک ساحلی است که به راحتی در منطقه می‌توانید دوچرخه دلخواهتان را کرایه کنید. علاوه بر آن غرفه‌های اغذیه فروشی نیز در اطراف پارک ساحلی وجود دارد که می‌توانید از خرید انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها نیز بهره‌مند شوید. استراحت در استراحتگاه‌های ساحلی نیز آرامش خاطر افراد را برآورده می‌کنددر ادامه نکات مهم در سفر به جزیره کیش را از دست ندهید .

نمایی از پارک سرسبز کشتی یونانی

نمایی از پارک سرسبز کشتی یونانی

دسترسی به پارک ساحلی کشتی یونانی

نمایی از کشتی یونانی در روز

نمایی از کشتی یونانی در روز

معمولا اغلب گردشگران از خدماتی که گشت جزیره در اختیارشان قرار می دهد، استفاده می‌کنند. گشت جزیره به راحتی مسافران را به مناطق دیدنی از جمله تماشای کشتی یونانی می‌برد. اگر چنانچه به تنهایی قصد بازدید از این منطقه را دارید به راحتی می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌های دربست بهره‌مند شوید. و در آخر از رستورانهای کیش با موسیقی زنده دیدن نمایید .

کشتی یونانی در شب

هلال ماه در کنار کشتی یونانی در شب

2020-07-25T12:41:48+00:00

دیدگاه خود را بنویسید