مهمترین جاذبه های گردشگری جزیره سامویی تایلند

 

 

سامویی جزیره ای محبوب در تایلند است که سالانه میلیونها نفر را به سمت خود میکشاند و دارای تفریحات و جاذبه های گردشگری متنوعی در خود میباشد .

دهکده  مردان ماهیگیر

دهکده ماهیگران ساموئی بخش تاریخی بوفوت است.هتل های بسیار اندکی که در این منطقه قرار دارد روی نوار ساحلی باریک ساخته شده است.هر جمعه این دهکده به به یک بازار تمام عیار برای خرید و فروش ماهی های صید شده تبدیل میشود و خریدارانی بسیاری از سر تا سر جزیره به علت تنوع کالاها و فضای جذاب و شادی که دارد به این نقطه سرازیر میشوند.همچنین در پاتایا فراموش نکنید از مراکز خرید ارزان پاتایا دیدن کنید .

این بخش قدیمی از ساحل بوفوت بدیهی است که زمانی اسکله پر رونقی برای صیادان بوده است. اما اخیراً صیادان مهاجرت کرده و اسکله اصلی  بطور کلی فرو ریخته است ، اما کلبه های قدیمی و  چوبی همچنان باقی مانده است و شبکه پیچیده ای از ارتباطات در کوچه های باریک میان خانه ها در جریان است که زیبایی و زندگی را به روستا می بخشد.و تفریحات سامویی تایلند را رونق میبخشد .

تفریحات آبی در سامویی

تفریحات آبی در سامویی

ویژگی های دهکده ماهیگیران

بسیاری از خانه های کنار جاده ساحلی در قسمت پشتی خانه در و دیوار ندارند تا رو به دریا و منظره کوه فانگان باز شوند. اغلب رستورانهایی هستند که تعدادی میز و صندلی برای سرو غذا روی ماسه ها قرار داده اند. در تور تایلند در کمال ناباوری باید بگویمم که مردم محلی این ناحیه در بسیاری از غداهای دریایی تایلند تبهر عجیبی دارند و حتی در منو آنها میتوانی تعدادی از غداهای فرنگی را هم پیدا کنید.

با ظاهر فریبنده ای که دارد انتخاب های بسیاری را برای خرید یا غذا خوردن به شما می دهد.همینطور بازارهای محلی که به صورت هفتگی دایر میشود نظر بسیاری از توریست ها را به خود جلب میکند.اگر بودجه سفر شما محدود است یا برای سفرهای پر هیاهو خیلی جوتن نیستسید این دهکده آرام با هزینه های مقرون به صرفه ای که دارد میتواند گزینه خوبی برای مسافرت باشد.همه چیزب درباره سفر به تایلند را میتوانید در همین سایت بخوانید .

بازار شبانه دهکده مردان ماهیگیر در سامویی

بازار شبانه دهکده مردان ماهیگیر در سامویی

 

 

معبد بودای بزرگ

معبد بودای  بزرگ در گوشه شمال شرقی کوه ساموئی و در یک جزیره کوچک سخره ای که با نام وات فا شناخته میشود واقع شده است.

پیکره این بودا با ارتفاع 12 متر در سال 1972 ساخته شد و یکی از محبوب ترین جاذبه های این جزیره به شمار می آید. در ادامه بازدید از باغ وحش پوکت را از دست ندهسد .

معبد بودای بزرگ سامویی

معبد بودای بزرگ سامویی

ویژگی های برجسته معبد بودای بزرگ

در محوطه اطراف مجسمه بودا سالن هایی با مغازه هایی ست که مجسمه ها و سوغاتی های کوچک باستانی برای توریست ها در نظر گرفته شده و علاوه بر آن غرفه ها و رستوران هایی برای غذا و میان وعده های خوشمزه و رنگارنگ وجود دارد.در ادامه یک راه پله با طراحی های اژدهای شرقی به مجسمه بودا منتهی میشود.این مجموعه پس از کاخ پادشاه تایلند از جاذبه های مهم این کشور به شمار میرود .

هر روزه بودایی های زیادی برای اهدای پیشکش از قبیل گل،غذا و میوه به این معبد می آیند و گردشگران کنجکاو تر از هر زمان دیگری از مراسم آیین مذهبی بودا استقبال می کنند. علاوه بر بینش فرهنگ دینی و محلی این منطقه سکوی مجسمه بودا دورنمای زیباس از دریا و ساحل را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.خصوصا در شب  با تلائلویی که این مجسمه طلایی در نور چراغ ها بازتاب می دهد واقعا منظره جادویی و تامل برانگیزی را ایجاد میکند.و جزو مهمترین جاذبه های سامویی میباشد .

در سرتاسر تایلند ، وات به عنوان مرکزی مهم برای جشنواره های فرهنگی فعالیت می کند و معبد بزرگ بودا در سامویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در طول فستیوال هایی مانند Loy Kratong یا Songkran ، معبد مملو از افرادی می شود که از سرگرمی ، غذا و بازارهایی که به مناسبت جشن بر پا میشوند ، لذت می برند. ساحل اطراف در ابتدا با نام Bang Rak خوانده می شد ، اما به دلیل حضور  معبد در انتهای شرقی آن ، امروزه به عنوان ساحل بزرگ بودا معروف است. در امتداد ساحل شنی آن تعدادی هتل و مهمانخانه،  تعداد زیادی رستوران و مراکز خرید ساخته شده است.در ادامه میتوانید از مهمترین دیدنی های تایلند مطلع شوید .

معابد سامویی

معابد سامویی در تور تایلند

نکاتی برای بازدید از معبد بودای بزرگ ساموئی

 

برای رسیدن به معبد بودای بزرگ ، جاده اصلی 4169 را تا منطقه شمال شرقی سامویی طی کنید و سپس جاده 4171 را طی کنید. این معبد در حدود 3 کیلومتری مستقیماً از فرودگاه بین المللی ساموئی ، 3 کیلومتری شرق ساحل بوفوت و 7.5 کیلومتر از ساحل Cheweng فاصله دارد. غذاهای خیابانی تایلند را در سامویی امتحان کنید .

تفریحات سامویی

تفریحات سامویی

معبد در تمام طول روز برای بازدید کنندگان باز است ، اما برای کسانی که مشتاق یک تجربه واقعی فرهنگی هستند، بهتر است در ساعات ابتدایی صبح بروند ؛زمانی که افراد محلی غذاهای خود و سایر پیشکش های خود را به معبد می رسانند و راهبان دعاهای مذهبی خود را سر می دهند. در ادامه سفر میتوانید از ارزانترین مراکز خرید بانکوک تایلند خرید نمایید .

از آنجا که این مکان مقدس است ، به بازدید کنندگان توصیه می شود لباس مناسبی بپوشند.مثلا هنگام بازدید از معبد بودای بزرگ ، پیراهن یا روسری بپوشید که شانه ها را بپوشاند ، شلوار یا دامن های بلند  که پاهای شما را بپوشاند.

2020-06-08T13:22:06+00:00

دیدگاه خود را بنویسید