معرفی کاخ پادشاهی بانکوک در تایلند

از جمله معروف‌ترین اماکن گردشگری بانکوک، پایتخت کشور تایلند، قصر بزرگ تاریخی و باستانی ان است که از نظر سبک معماری به عنوان برجسته‌ترین شاهکار جهانی به شمار می‌رود. این قصر افسانه‌ای که در قلب شهر بانکوک واقع شده است، دارای جذابیت‌های چشمگیری است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید. ساخت این مجموعه تاریخی که از چندین ساختمان‌های مختلف و به صورت زنجیره‌ای تشکیل شده است، به سال ۱۷۸۲میلادی بازمی گردد و ناگفته نماند که بالغ بر ۱۵۰ سال است که خاندان سلطنتی در آن زندگی کرده‌اند. وسعت این مجموعه باستانی حدود ۲۱۸۰۰ مترمربع است. با توجه به مساحت این مجموعه، بازدید از تمامی بخش‌های آن یک روز کامل را شامل می‌شود. بدین ترتیب گردشگران می‌توانند تمامی روز خود را در این مجموعه تاریخی سپری نمایند. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با تاریخچه و ویژگی‌های این مجموعه تاریخی و فرهنگی می‌پردازیم؛از ارزانترین مراکز خرید بانکوک نیز حتما بازدید کنید .

پیشینه تاریخی قصر بزرگ تایلند
برای اولین بار، پایه‌های این سازه به فرمان پادشاه راما اول در سال ۱۷۸۲ میلادی ساخته و پرداخته شد. اگر چه به دلیل عدم تنوع در محصولات سازه‌ای فقط در ساخت آن از چوب بهره گرفته شد، اما به تدریج آجرهایی که از خرابه‌های آیوتایا برداشته شده بود، به آن اضافه شد و بدین ترتیب با توجه به تخریب پایتخت سابق کشور در سال ۱۷۶۷ میلادی، احداث این مجموعه به فرمان پادشاه راما اول رونق گرفت و بعد از آن سنگ های تراش خورده، شیشه‌های تزیینی، مجسمه‌ها و نقش برجسته‌های فراوانی نیز به آن افزوده شد. در نمای داخلی و بیرونی این کاخ از فلزات ارزشمندی همچون طلا و نقره نیز به وفور استفاده شده است. مجسمه‌ی زینتی که از آن به عنوان محافظ تایلند یاد می‌شود، از دیگر شاخصه‌های برجسته این مجموعه تاریخی است. گفتنی است که لباس‌های این مجسمه زمردین در هر فصل تغییر می‌کند. به طور کلی سبک معماری ساخت این مجموعه با الهام از کاخ بزرگ آیوتایا ساخته شده است و همچنان نیز محل اقامت خاندان سلطنتی می‌باشد که بازدید از این مجموعه تاریخی شرایط خاصی را نیز در بر دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. بازار شناور بانکوک تایلند را بیشتر بخوانید .

نمای خیره کننده کاخ پادشاهی بانکوک در شب

نمای خیره کننده کاخ پادشاهی بانکوک در شب

بخش‌های گوناگون قصر بزرگ تایلند
از جمله بخش‌های دیدنی این کاخ می‌توان به معبد بودای زرین، فضای بیرونی کاخ، فضای میانی کاخ، موزه بودای زرین و سایر قسمت‌های آن اشاره کرد که مختصرا به توضیح هر یک می‌پردازیم؛ در ادامه همه چیز درباره تایلند را از دست ندهید .

معبد بودای زمردین
از این معبد به عنوان نیایشکده و عبادتگاه استفاده می‌شود که جزو مهمترین دیدنی های تایلند بوده و در قدیم محل نیایش اشرافیان بوده است. فضای این معبد به دلیل نوع معماری خاص آن بسیار تماشایی است. دو مجسمه بزرگ نیز در ورودیه آن قرار دارد که به نوعی محافظ معبد هستند. اگر قصد بازدید از این معبد را دارید، دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. بدون شک نمونه چنین معماری را در هیچ کجای دنیا نخواهید دید

معبد بودای زمردین

معبد بودای زمردین

فضای بیرونی کاخ
دورتادور کاخ را باغی زیبا و سرسبز احاطه کرده است که از قسمت شمال غربی آن، می‌توان نظاره‌گر ساختمان‌های عمومی کاخ بود و از فضای مفرح بیرونی آن لذت برد. همچنین بخش عمده‌ای از نمای بیرونی کاخ را می‌توان در این بخش از باغ تماشا کرد که بسیار دیدنی است. قابل ذکر است که ساختمان‌های عمومی کاخ اغلب برای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های خاص استفاده می‌شود که از ورودیه بخش شمال غربی کاملا مشهود است .در ادامه سفرتان از پاتایا و ارزانترین مراکز خرید پاتایا دیدن نمایید .

فضای بیرونی کاخ بزرگ بانکوک

فضای بیرونی کاخ بزرگ بانکوک

فضای میانی
در بخش ورودیه که به آن فضای میانی کاخ گفته می‌شود، اغلب ساختمان‌های ماها مونتین از این نقطه قابل رویت است. گفته می‌شود که از معماری سبک تایلندی در نمای این ساختمان‌ها استفاده شده است. از این بخش از ساختمان‌ها اغلب برای اجرای مراسم‌های مذهبی بهره گرفته می‌شد که دارای چندین بخش گوناگون است

بودای زمردین بانکوک

بودای زمردین بانکوک

فضای درونی کاخ
این فضا متعلق به ملکه‌ها و همسران شاه بود. همچنین فرزندان و خدمتکاران نیز در این بخش از کاخ سکونت داشتند. نگهبانانی نیز محافظ این فضا بودند. همچنین گفته شده است که در این بخش از کاخ قوانین قصر مانند چگونگی آداب و رفتار زنان و فرزندان به اجرا درمی‌آمده است. معماری درونی این بخش از کاخ نیز در نوع خود بسیار خاص و چشمگیر است. دیدنیهای بهترین شهر سنگاپور را در ادامه ببینید .

چگونگی دسترسی به قصر بزرگ تایلند
به بانکوک پایتخت کشور تایلند سفر کنید تا از این جاذبه دیدنی و نمای چشمگیر و افسانه‌ای آن بهره‌مند شوید. همانطور که از قبل به آن اشاره شده است، این گنجینه ارزشمند در قلب شهر بانکوک واقع شده است و برای دسترسی به آن از هر نقطه از شهر می‌توان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا اتوبوس‌های گردشگری به آن دسترسی داشت. اگر چنانچه هتل و یا محل اقامت شما در نزدیکی این کاخ قرار گرفته باشد، با یک پیاده روی کوتاه نیز می‌توانید خود را به این مجموعه تاریخی برسانید. تاکسی‌های دربست نیز در حاشیه این مجموعه فرهنگی برای جابجایی مسافران و خدمتگزاری به آنها آماده هستند.پس از بازدید حتما از غذاهای خیابانی تایلند امتحان کنید .

برای آنکه هزینه تاکسی برایتان ارزان تر تمام شود می‌توانید به سراغ تاکسی‌های رودخانه‌ای یا همان قایق‌های جابجایی مسافر بروید، بدین ترتیب با سوار بر قایق از فضای رودخانه، گشت دریایی و مناظر اطراف آن نیز می‌توانید بهره‌مند شوید. اگرچه با وجود تردد مسافران و جابجایی آنها به وسیله قایق کمی دلهره آور است، اما جای نگرانی نبوده و با آرامش خاطر از این گشت رودخانه‌ای به قصد بازدید از مجموعه تاریخی قصر لذت ببرید.

در آخر از تفریحات سامویی تایلند حتما بازدید کنید .

2020-06-08T13:24:37+00:00

دیدگاه خود را بنویسید