معرفی جاذبه های گردشگری بالی

 

بالی یکی از مهیج‌ترین و محبوب‌ترین جزایر توریستی مجمع‌الجزایر اندونزی است. در این منطقه عطر دل‌انگیز عود و ادویه‌های معطر در فضا پراکنده است. فضای پیاده‌رو با بساط دوره‌گردانی که بادام زمینی داغ و تازه می‌فروشند، نوای موسیقی سنّتی و هیاهوی موتورسواران آمیخته است.

علیرغم هرج ومرج و غوغای فراوان در مناطق توریستی بالی، جاذبه‌های طبیعی بکر و چشم‌نوازی در فهرست دیدنی‌های بالی دیده می‌شود. به همین خاطر سفر به بالی برای تمام گردشگران جذاب خواهد بود. علاقمندان به تفریحات هیجان‌انگیز می‌توانند تجربه جذابی در موج‌سواری داشته باشند، طبیعت‌گردان می‌توانند از گردش در میان کوه‌های آتشفشانی و کشف آبشارهای مه‌آلود لذّت ببرند. دوچرخه‌سواران می‌توانند در مناطق سرسبز بالی گردش کرده و به تماشای شالیزارهای برنج و دهکده‌های سنّتی بپردازند. حتّی اگر استراحت در آرامش کامل برای شما اولویت داشته باشد در سفر به بالی به راحتی می‌توانید مکانی آرام و تماشایی پیدا کنید. اگر هنوز برای سفر به بالی دچار تردید هستید می‌توانید فیلم Eat Pray Love را تماشا کنید تا مانند هزاران گردشگر از سراسر دنیا در اوّلین فرصت به این مکان رؤیایی برای لذت بردن از بهترین تفریحات بالی اندونزی  سفر کنید.

معبد Pura Tanah Lot

در شمال غربی کوتا یکی از زیباترین معابد نمادین بالی قرار دارد. قدمت این بنا به قرن شانزدهم باز می‌گردد. قرارگیری این معبد بر روی صخره‌های ساحل و در حالی که امواج خروشان دریا از هر سو آن را احاطه کرده‌اند منظره‌ای خاص و تماشایی پدید آورده است. این معبد یکی از مهم‌ترین معابد کنار دریا برای مردم بومی است. هر روز عصر گردشگران فراوانی برای تماشای غروب آفتاب در این مکان حاضر می‌شوند.

لازم است بدانید هیچ فرد خارجی اجازه ورود به معابد بالی را ندارد. بنابراین با آرامش در ساحل قدم بزنید و از تماشای مناظر و دیگر معابد مجاور لذّت ببرید. فراموش نکنید با لباس مناسب برای بازدید معابد بروید. پس از آن می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی نیز طعم غذاهای بومی و یا قهوه معروف Kopi luwak را بچشید که مانند غذاهای محلی تایلند خوشمزه میباشند .

معبد Uluwatu

این معبد نیز به دلیل موقعیت مکانی خاص خود یکی از معابد معروف بالی است. این معبد درست در نوک صخره‎ای ساحلی قرار گرفته است. گفته می‌شود قدمت این معبد به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد. باور مردم بومی منطقه بر این است که این معبد، بالی را از شر ارواح شیطانی دریا حفظ می‎کند و میمون‌های اطراف معبد نیز به نوعی محافظان آن هستند. البته گردشگران نیز در مواجهه با این میمون‌ها باید مراقب وسایل خود باشند. بهترین زمان بازدید از این مکان به توصیه گردشگران هنگام غروب آفتاب است.

معبد Pura Ulun Danu Bratan

این مجموعه در یک جزیره کوچک در ساحل غربی دریاچه براتان در ارتفاعات خنک بالی مرکزی قرار دارد. این مجموعه که به قرن هفدهم تعلق دارد یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های بالی را پدید آورده است. بهترین زمان بازدید از این معابد در ابتدای روز و پیش از رسیدن تورهای گردشگری بالی است. در این زمان مه رقیقی دریاچه را فراگرفته و بر زیبایی فضا افزوده است. گردشگران می‌توانند با قایق‌های کوچک محلی به گشت و گذار در منطقه نیز بپردازند.

معبد Tirta Empul

این معبد که قدمت آن به حدود سال 960 بعد از میلاد باز می‌گردد درست در قلب جنگل‌های گرمسیری مرکز بالی قرار دارد. در این مکان می‌توانید نگاهی اجمالی به مراسم تطهیر مقدس داشته باشید. مجموعه معابد Tirta Empul نه تنها یکی از معابد مهم بلکه یکی از میراث فرهنگی ملّی اندونزی محسوب می‌شود. نقطه کانونی این معبد استخر مستطیل شکل بزرگی است که آب آن از چشمه‌ای مقدس در کوه تأمین می‌شود. افراد محلی که برای عبادت به معبد حاضر می‌شوند ابتدا با آب شفابخش چشمه خود را تطهیر می‌کنند. با توجّه به حساسیت بومیان در این زمینه بهتر است در مراسم ایشان وارد نشوید یا با راهنمایی یک فرد بومی عمل کنید.

جنگل میمون‌ها در Ubud

با ده دقیقه پیاده‌روی از مرکز شهر به پناهگاه جنگلی میمون‌ها در Ubud می‌رسید. در کنار تماشای مجسمه‌های تماشایی آنچه این مکان را هیجان‌انگیز می‌سازد پرسه آزادانه میمون‌ها در جنگل است. در هنگام عبور از مسیرهای جنگل از میان درختان قطور انجیر و جوز ناگاه مجسمه یا معبدی پوشیده از خز در میان شاخ و برگ درختان پدیدار می‌شود. این جنگل مکان مناسبی برای همزیستی میان انسان و حیوان است. در همین راستا تحقیقاتی بر روی رفتار میمون‌های ماکاک به ویژه تعامل اجتماعی ایشان نیز در این مکان صورت می‌گیرد. فراموش نکنید از تماس مستقیم چشمی و تلاش برای لبخند زدن به میمون‌ها بپرهیزید. زیرا ممکن است به عنوان نشانه تهاجم برایشان تفسیر شود.

کوه Batur

هر روز پیش از طلوع آفتاب، صدها گردشگر، کوه‌پیمایی برای رسیدن به قله 1700 متری بوتار را آغاز می‌کنند. آنها می‌کوشند طلوع آفتاب را از بالای قله مه‌آلود تماشا کنند. این کوه آتشفشان در منطقه Kintamani قرار دارد. یکی از جذابیت‌های این کوهنوردی پخت تخم‌مرغ‌های صبحانه با استفاده از بخار کوه آتشفشان است. این پیاده‌روی حدود 3-2 ساعت طول می‌کشد. لازم است با کفش و لباس مناسب در این برنامه شرکت کنید.

مزارع پلکانی بالی

اگر عکاس هستید و یا به دنبال زیباترین دیدنی‌های بالی هستید مزارع پلکانی برنج بالی را از دست ندهید. کرت‌های Tegallalang و Jatilulwih بدون شک زیباترین مناظر بالی را در خود پنهان کرده‌اند. کافی است از Ubud حدود 30 دقیقه با ماشین به سمت شمال بروید تا به Tegallalang برسید. Jatilulwih کمی دورتر است و برای رسیدن به آنجا حدود 90 دقیقه زمان لازم است. ولی در عوض از شلوغی و مزاحمت‌های منطقه Tegallalang در آن خبری نیست. حدود 600 هکتار مزارع سرسبز و تماشایی تصویری بکر و خیره‌کننده در برابر چشمان شما پدید می‌آورد.

مراکز خرید منطقه  Seminyak

طراحان بالی به طرح‌های پر زرق و برق و تماشایی شهرت دارند. خیابان‌های شلوغ Seminyak مملو از اجناس گوناگون است.  از لباس‌های فشن و لوازم منزل گرفته تا لباس شنا در فروشگاه‌های این منطقه یافت  به عنوان تفریحات شبانه بالی می‌شود. بوتیک‌های معروف این منطقه Biasa ، Magali Pascal ، Bamboo Blonde هستند. جواهرفروشی Sea Gypsy نیز علاقمندان فراوانی دارد. دو مرکز خرید اصلی این منطقه Seminyak Square و Seminyak Village هستند. البته در فروشگاه‌های کوچک محلی نیز اجناس خوب با قیمت مناسب‌تر یافت می‌شود.

بازار دستفروشان نیز با اجناس متنوع و بسیار ارزان در نزدیکی Seminyak Square قرار دارد. در این منطقه علاوه بر مراکز خرید رستوران‌ها و گالری‌های هنری معروفی نیز وجود دارند.

2020-06-06T07:32:41+00:00

دیدگاه خود را بنویسید