همه دیدنیهای قبرس

 

قبرس همانند جواهری در مدیترانه شرقی می‌درخشد. آثار باستانی تماشایی، افسانه‌های جذاب و فرهنگی ستودنی این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جذاب تبدیل کرده است. دیدنی‌های قبرس برای گردشگران بسیار متنوع است.  از تفریحات آبی گرفته تا جشنواره‌های متنوع و تاریخ کهن هرکدام می‌توانند سفر به قبرس را به یاد ماندنی کنند. با ما همراه باشید تا با برترین دیدنی‌های قبرس بیشتر آشنا شویم.

صومعه Kykkos

این صومعه تماشایی بر قلّه کوه قرار گرفته و برای رسیدن به آن یک راهپیمایی حسابی در پیش دارید. این بنا با تزئیناتی از جنس طلا، نقره، برنز و برنج آراسته شده است. در موزه این مجموعه نیز کتب خطی متعلق به پیش از میلاد مسیح نگهداری می‌شود. هر ساله در تاریخ 15 آگوست تا 8 سپتامبر یک نمایشگاه مذهبی در این مکان برگزار می‌شود.

آدرس: F966, Troodos, Cyprus

ساحل Nissi

این ساحل که وسعتی حدود پانصد متر دارد یکی از بهترین ساحل‌های دنیا است که موفق به دریافت  “پرچم آبی” شده است. شن‌های سفید و درخشان و آب زلال فیروزه‌ای این ساحل، زیبایی چشم‌نوازی دارد. گردشگران می‌توانند از پیاده‌روی در این ساحل لذّت ببرند یا به خیل گردشگرانی که از امکانات تفریحی ساحل لذّت می‌برند بپیوندند. والیبال ساحلی، اسکی روی آب، موج‌سواری و کف‌بازی تنها بخشی از این تفریحات است. بازارهای سنتی آنتالیا را بیشتر ببینید .

ساحل نیسی زیباترین ساحل قبرس

ساحل نیسی زیباترین ساحل قبرس

آدرس: Ayia Napa, Ayia Napa, Cyprus

صخره یادبود Petra tou Romiou

این صخره مطابق افسانه‌های یونان، محل تولّد آفرودیت، الهه عشق و زیبایی بوده است. به همین خاطر در افسانه‌ها آمده هرکس در آب‌های پیرامون این صخره شنا کند زیبایی و جوانی دوباره می‌یابد. مهم نیست به افسانه‌های یونانی باور دارید یا نه مهم این است که فرصت تماشای طبیعت باشکوه قبرس را از دست ندهید.

آدرس: Kouklia, Paphos, Cyprus

مقبره پادشاهان

این مکان که در زمره میراث باستان‌شناسی جهانی قرار دارد در نزدیکی بندر Paphos قرار دارد. این قبرستان باشکوه در زیرزمین و در دل صخره‌ها ساخته شده است. قدمت این بنا به قرن چهارم پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. عنوان مقبره پادشاهان تنها به دلیل جلال و شکوه قبرهای این قبرستان انتخاب شده و دلیلی بر وجود پادشاه در میان آنها نیست. ولی به احتمال زیاد این همه وسواس و هنر به کار رفته در ساخت مقبره‌های برای افراد عالی‌رتبه بوده است. هنر صنعت‌گران آن زمان در ساخت مقبره‌ها هنوز هم برای بازدیدکنندگان قابل تحسین است. در ادامه مراکز خرید ارزان مارماریس ترکیه را ببینید .

مقبره پادشاهان در بندر پافوس

مقبره پادشاهان در بندر پافوس

آدرس: Paphos, Paphos, Cyprus

کلیسای لازاروس قدیس

معماری بناها در قبرس، نمایش زیبایی از تاریخ و فرهنگ این کشور است. یکی از بهترین نمونه‌های معماری، ساختمان کلیسای لازاروس قدیس است. روشن است که مقبره قدیس لازاروس در کلیسا قرار دارد. نمای مجلل و طراحی داخلی این بنا مؤید وجود آثاری به سبک رومیان در قبرس است. هرساله 8 روز قبل از عید پاک، مراسمی مذهبی در این مکان برگزار می‌شود. موزه‎ای از آثار متعلق به دوران امپراطوری روم نیز در نزدیکی کلیسا قرار دارد. تفریحات شبانه بدروم نیز مانند قبرس بسیار جذاب و دیدنیست .

کلیسای سنت لازاروس قبرس

کلیسای سنت لازاروس قبرس

آدرس: Larnaca, Larnaca, Cyprus

سایت باستان‌شناسی Kato Paphos

این مجموعه ترکیبی از زندگی اجتماعی و فرهنگی یونانی و رومی را به نمایش می‌گذارد. این سایت که در فهرست میراث جهانی قرار دارد در واقع بقایای شهری است که از ماقبل تاریخ تا قرون وسطی زندگی در آن جریان داشته است. جذاب‌ترین بخش کشف شده در این مجموعه چندین ویلا است که طرح کف‌پوش آنها به وضوح نمایان است. تماشای این سایت تاریخی و آشنایی با ساکنین اوّلیه این جزیره جذابیت خاص خود را دارد.

آدرس: Kato, Paphos, Cyprus

قلعه پافوس

این قلعه که به طرز باشکوهی از میان آب دریا سر برآورده به عنوان سنگری برای محافظت از بندر احداث شده است. گرچه در طول سالیان این بنا بارها مورد بازسازی قرار گرفته چیزی از عظمت و زیبایی آن کاسته نشده است. موقعیت بی‌نظیر این بنا برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی گوناگون مانند فستیوال سالانه آفرودیت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. به دلیل فرهنگ غنی پافوس در سال 2017 این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد.

قلعه پافوس قبرس

قلعه پافوس قبرس

آدرس: Kato, Paphos, Cyprus

پارک آبی Fasouri

تابستان در قبرس ممکن است بسیار گرم باشد بنابراین گذراندن چند ساعتی در یک پارک آبی بسیار دلچسب است. در این پارک آبی امکانات تفریحی متنوعی وجود دارد. امکان خرید خوراکی و سوغات نیز در این مجموعه فراهم است.پارک های آبی  منطقه کنیالتی آنتالیا ترکیه نیز بسیار دیدنیست .

آدرس: Trachoni, Limassol , Cyprus

موزه قبرس

برای آشنایی با فرهنگ و تمدن قبرس هیچ گزینه‌ای بهتر از موزه قبرس نیست. در این موزه از تماشای صنایع دستی مردمان این سرزمین شگفت‌زده می‌شوید. آثار به نمایش درآمده در این موزه گنجینه‌ای ارزشمند است که به زیبایی فرهنگ غنی مردم قبرس را معرفی می‌کند.

موزه باستان شناسی قبرس

موزه باستان شناسی قبرس

آدرس: 1 Museum , Nicosia , Cyprus

موزه خودرو‌های کلاسیک قبرس

اگر عاشق دنیای کلاسیک و وسایل متعلق به آن دوران هستید تماشای این موزه را از دست ندهید. در این موزه مجموعه بی‌نظیری از خودروهای کلاسیک نگهداری می‌شود که قدیمی‌ترین آن یک فورد متعلق به سال 1912 است. یکی از مجموعه‌های ارزشمند این موزه نیز هدیه دولت آمریکا به رئیس‌جمهور قبرس Makarios III است. اگر به ثبت خاطرات ناب علاقه دارید می‌توانید از خدمات کرایه اتومبیل موزه استفاده کنید. زوج‌های جوان زیادی از سراسر دنیا برای ثبت تصاویری متفاوت در لباس عروسی، سفر به قبرس و موزه خودروهای کلاسیک آن را انتخاب می‌کنند.

موزه خودروهای کلاسیک در قبرس

موزه خودروهای کلاسیک در قبرس

آدرس: Epimitheos , Limassol, Cyprus

موزه تاریخ طبیعی و باستان‌شناسی Morphou

دهکده Guzelyurt یکی از زیباترین مناطق جزیره است. علاوه بر طبیعت زیبا این منطقه به دلیل وجود موزه‌ای ارزشمند نیز شهرت دارد. در بخش تاریخ طبیعی این موزه حیوانات بومی منطقه به صورت تاکسیدرمی به نمایش گذاشته شده است. در بخش تاریخی نیز آثار عتیقه ارزشمندی متعلق به ماقبل تاریخ و نیز امپراطوری روم شرقی نگهداری می‌شود. در مجاورت موزه کلیسای Mamas قدیس قرار دارد که بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست.در ضمن درباره سفر به آنتالیا بیشتر میتوانید بخوانید .

آدرس: Ecevit Caddesi, Guzelyurt , Cyprus

پارک زیتون Oleastro

اگر به دنبال ارتباط مستقیم با مردم قبرس هستید پارک زیتون بهترین انتخاب است. این پارک در دهکده زیبای Anogyra قرار دارد. در این پارک شما در جریان زندگی روزمره روستاییان قبرس قرار می‌گیرید. در موزه این پارک نیز همه چیز در مورد زیتون از روش‌های روغن‌گیری تا خواص زیتون و اهمّیت آن در سفره مردم قبرس برای بازدیدکنندگان تشریح می‌شود.

آدرس: Anogyra, Limassol, Cyprus

موزه موتورسیکلت‌های کلاسیک قبرس

این موزه که در شهر قدیمی Nicosia واقع شده است حدود 20سال پیش کار خود را آغاز نمود. در این موزه بیش از 150 نوع موتوسیکلت به نمایش گذاشته شده است. قدیمی‌ترین موتورسیکلت این موزه به سال 1914 تعلق دارد. در بخشی از این موزه موتورهایی که در جنگ جهانی دوّم در ارتش استفاده می‌شد نیز به نمایش گذاشته شده است.

موزه موتورسیکلت های قدیمی قبرس

موزه موتورسیکلت های قدیمی قبرس

آدرس: Granikou, Nicosia , Cyprus

2020-06-06T10:59:57+00:00

دیدگاه خود را بنویسید