بازارهای هفتگی آنتالیا

 

در سفر، معاشرت با مردم محلّی آن منطقه تجربه‌ای شیرین و به یادماندنی است. در سفر به آنتالیا نیز در کنار جاذبه‌های طبیعی و تفریحات فراوان، حضور در بازارهای هفتگی آنتالیا بهترین زمان برای آشنایی با آداب و رسوم زندگی مردم ترکیه است. زیرا اغلب مردم بومی چه به عنوان فروشنده و چه به عنوان خریدار در این‌گونه اماکن حضور دارند. بازارهای هفتگی بیشتر با هدف حذف واسطه و عرضه مستقیم به مصرف‌کننده تشکیل می‌شود. به همین خاطر اجناس عرضه شده در آن از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. در میان مشتریان نیز هم گردشگران خارجی و هم مردم محلّی دیده می‌شود. با اوت لت های آنتالیا بیشتر آشنا شوید .

می‌توان گفت بازارهای هفتگی آنتالیا در هر محله‌ای برپا می‌شود. تنها کافی است زمان و مکان آن را کشف کنید. با توجّه به موقّتی بودن این نوع بازارها زمان و مکان آنها ممکن است در طول زمان تغییر کرده باشد. به همین خاطر بهتر است در سفر به آنتالیا از راهنما یا متصدی محل اقامت خود در این باره راهنمایی بگیرید. آنها به سادگی می‌توانند نزدیک‌ترین بازار خیابانی آنتالیا از لحاظ مکانی و یا زمانی را به شما معرفی کنند. البته در آدرس http://www.hal.gov.tr/Sayfalar/Pazar-Yerleri.aspx نیز می‌توانید اطلاعات دقیقی در این زمینه پیدا کنید. ما نیز در این مطلب تعدادی از بازارهای خیابانی آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم. معرفی ساحل کنیالتی آنتالیا ترکیه را بیشتر بخوانید .

Cumartesi Pazari

این بازار یکی از معروف‌ترین بازارهای هفتگی آنتالیا است که هر شنبه در ساحل معروف لارا برگزار می‌شود. گردشگران می‌توانند با گردش در میان غرفه‌های متنوع این بازار خریدهای جذاب و ارزان قیمتی داشته باشند. در این مکان هم غرفه‌هایی برای عرضه مواد غذایی و میوه و سبزیجات تازه وجود دارد و هم اجناس مختلفی مانند لباس، کیف و زیورآلات فروخته می‌شود.

شنبه بازار لارا

شنبه بازار لارا آنتالیا

Manvagat Local Bazzar

بخش مهمی از زندگی روزمره مردم آنتالیا را بازارهای محلی شکل می‌دهد. بازار محلی شهر Manvagat نیز یکی از بزرگ‌ترین این بازارهاست. این بازار از دو بخش تشکیل شده است یک بخش به منسوجات ترکی و بخش دیگر به مواد غذایی اختصاص دارد. در بخش مواد غذایی انواع گوشت و ماهی، سبزیجات تازه، آجیل، میو‌های خشک، پنیر و حتّی برخی اجناس خرده‌ریز خانگی به فروش می‌رسد. این بازار در روزهای دوشنبه در منطقه Asagi Pazarci و در روزهای پنج‌شنبه در منطقه Asagi Hisar برگزار می‌شود. توصیه میشود  منطقه شهر قدیم آنتالیا کالیچی را قبل از خرید از این بازار ببینید .

بازار محلی ماناوگات در آنتالیا

بازار محلی ماناوگات در آنتالیا

بهترین بازارهای محلی شهر ساحلی کاس(Kas)

گردش در میان بازارهای پرهیاهو و پرنشاط شهر کوچک کاس تجربه دلپذیری است که در سفر به آنتالیا نباید آن را از دست بدهید. این شهر ساحلی یکی از شهرهای توریستی استان آنتالیا محسوب می‌شود. خیابان‌های سنگفرش و ردیف بوتیک‌های نقلی و جمع و جور تنها جذابیت این شهر نیست. بازارهای محلی و خیابانی این شهر بهترین فرصت برای ارتباط با مردم ترکیه و آشنایی با فرهنگ آنان است.

اینجا به راحتی می‌توانید از میان دست‌سازه‌های هنرمندان بومی هدیه‌ای خاص برای دوستان و خانواده خود پیدا کنید. به عنوان مثال زیورآلات شهر کاس بدون تردید بهترین نمونه در ترکیه هستند. البته اینجا اجناسی مانند لباس و یا حتّی فرش نیز یافت می‌شود. ما در ادامه چند بازار معروف شهر کاس را معرفی می‌کنیم. حتّی اگر قصد خرید ندارید فرصت چشیدن طعم غذاهای بومی را در این بازارهای محلی  پس از خواندن راهنمای سفر آنتالیا از دست ندهید.

Uzun Çarşı Caddesi

این عنوان بازار محلی طویلی است که درست در مرکز شهر کاس برپا می‌شود. در این بازار، فروشندگان به سادگی اجناس خود را بر روی زمین چیده و شما را با حجم عظیمی از کالاهای رنگارنگ وسوسه می‌کنند. هنرمندان بومی منطقه معمولاً جایگاه ویژه‌ای برای فروش آثار خود در اختیار دارند. انواع زیورآلات، کارهای سرامیکی، فرش و کلّی اثر رنگارنگ دیگر در این بازار شما را شگفت‌زده می‌سازد.

بازار سنتی اوزون چارشی در آنتالیا

بازار سنتی اوزون چارشی در آنتالیا

بازار سنّتی کشاورزان (Pazar)

جمعه‌ها در شهر کاس فرصتی در اختیار کشاورزان دهکده‌های اطراف قرار می‌گیرد تا محصولات خود را به فروش برسانند. با گردش در میان غرفه‌های این بازار عطر پنیر محلی، زیتون و سایر محصولات کشاورزان شما را شیفته خود می‌کند. البته این بازار تنها به فروش محصولات کشاورزی اختصاص ندارد. غرفه‌هایی نیز به فروش لباس، ظروف آشپزخانه، مصنوعات چرمی و دیگر اجناس می‌پردازند.

اگر از مرکز شهر 10 دقیقه به سمت شمال پیاده‌روی کنید به راحتی مکان این بازار را پیدا می‌کنید. مطمئن باشید چشیدن طعم پنکیک‌های محلی و یا نوشیدنی محلی ayran برای رفتن به این بازار کافی است.

بازار محصولات کشاورزی یا بازار سنتی کشاورزان در آنتالیا

بازار محصولات کشاورزی یا بازار سنتی کشاورزان در آنتالیا

آدرس:

Andifli, Uğur Mumcu Cd., 07580 Kas, Antalya, Turkey

Rabia Ucuzluk Pazari

این بازار محلی به فروش لوازم خانگی ارزان اختصاص دارد. ممکن است در نگاه اوّل چندان جای جالبی به نظر نرسد ولی وسایل کاربردی فراوانی می‌توانید در آن پیدا کنید. به ویژه افرادی که مدّت بیشتری در ترکیه ساکن هستند وسایل مورد نیاز برای زندگی روزمره خود را می‌توانند از این بازار با قیمت مناسبی خریداری کنند. این بازار که روزهای شنبه و دوشنبه برپا می‌شود فضای بسیار دوستانه و مطلوبی دارد. مشتریان به سادگی می‌توانند در میان قفسه‌ها برای یافتن کالای مورد نظر خود جستجو کنند. انواع لباس، وسایل آشپزخانه و اسباب‌بازی در این بازار به فروش می‌رسد.

بازار رابیا آنتالیا

بازار رابیا آنتالیا بهترین مکان برای خرید ظروف و وسایل آشپزخانه

آدرس:

Andifli, 1. Çukurbağlılar Sk. D: site no 4, 07580 Kas, Antalya, Turkey

بازار آثار هنری Tuğra

به محض ورود به این گالری هنری، صدای موسیقی اصیل ترکی و دنیای رنگارنگ آثار هنری به استقبال شما می‌آید. صنایع دستی که به عنوان سوغات ترکیه در این گالری عرضه می‌شوند به راستی آثار برجسته‌ای هستند. کارکنان این مجموعه با غرور این آثار را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند و آنها را برای انتخاب بهتر راهنمایی می‌کنند. فضای این مجموعه بسیار دلپذیر و دوستانه است تا جایی که فروشندگان مشتریان خود را به چای و قهوه ترکی مهمان می‌کنند. در این مجموعه که همه روزهای هفته فعال است بیش از همه نقوش رنگارنگ سفال‌ها و لوسترهای ترکی برای بازدیدکنندگان تحسین‌برانگیز است. البته در این مجموعه پارچه، حوله و زیورآلات نیز به فروش می‌رسد.

بازار هنری و صنایع دستی طغرا در آنتالیا

بازار هنری و صنایع دستی طغرا در آنتالیا

آدرس:

Andifli, 07580 Kas, Antalya, Turkey

 

این مجموعه نیز یکی از بازارهای محلی است که از میدان جمهوری شهر کاس برای رسیدن به آن تنها 5 دقیقه راه است. تنوع اجناس موجود در این بازار و نیز قیمت مناسب آنها سبب شده تا در بین مردم محلّی نیز محبوبیت زیادی داشته باشد. از انواع میوه و سبزیجات گرفته تا لوازم آرایش و لوازم آشپزخانه در این بازار یافت می‌شود. در واقع می‌توان گفت تمام آنچه در یک فروشگاه زنجیره‌ای عرضه می‌شود در این بازار هم با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شود.

آدرس:

Andifli, Cukurbağlılar Caddesi No. 19, 07580 Kas, Antalya, Turkey

بازارهای محلی آنتالیا

بازارهای محلی آنتالیا

2020-06-10T08:42:37+00:00

دیدگاه خود را بنویسید