همه چیز درباره کاله ایچی آنتالیا

منطقه کاله ایچی آنتالیا منطقه ای قدیمی در داخل شهر آنتالیا ست که دارای دیواره هایی سنگی بوده و در بخش شرقی شهر قرار گرفته است .این منطقه همانند قلعه ای ست که در امتداد دریا کشیده شده و دیواره های قدیمی آن قرنها نقش محافظتی در برابر تهاجمات دشمنان داشته اند . امروزه دو بخش از دیواره ها سالم باقی مانده اند و در گردش در این بخش میتوان از خانه های سنتی و قدیمی با معماری های شبیه به هم با سقف ها و شیروانیهای قرمز ، کوچه پس کوچه های باریک چند خیابان قدیمی و ده ها کافه رستوران و هتل هاییی که در بناهای قدیمی احداث شده اند بازدید نمود .اینها تازه بخشی از دیدنی های کاله ایچی انتالیا میباشند ، جاذبه های تاریخی کاله ایجی بسیار متنوع بوده و برای کشف آنها بهتر است صبح زود در این منطقه گردش تاریخیتان را شروع کنید .در ادامه میتوانید در بخش ساحل کنیالتی آنتالیا مشغول تفریح شوید .

بندر قدیمی آنتالیا

نمایی از کاله ایچی و بندر قدیمی شهر آنتالیا

گفته میشود تاریخچه ی پیدایش شهر قدیم آنتالیا به دوران ما قبل میلاد میرسد و در زمان امپراطوری روم این منطقه در جوار بندر شهر ساخته شد و تا قبل از جنگ جهانی اول فقط همین بخش به عنوان آنتالیا شناخته میشد .بعد ها درزمان بیزانس و پس از آن در دوره حکومت سلجوقی و نهایتا عثمانیان این بخش تکمیل تر شد و بناهای جدید در آن ساخته شدند و رونق بیشتری یافت .به طوری که امروزه سه ورودی برای بازدید از منطقه کاله ایچی آنتالیا وجود دارد .مشهور ترین ورودی دروازه هادریان در تور آنتالیا نام دارد ،این دروازه سنگی از سنگهای مرمرین سفید با حکاکی های هنرمندانه و ظریف به سبک معماری های روم باستان در سال 130 میلادی به مناسبت ورود امپراطور هادریانوس ساخته شد . امروزه پس از گذشت 1900 سال همچنان شکوه خود را حفظ نموده و جزو مهمترین جاذبه تاریخی شهر قدیم آنتالیا به شمار میرود .دروزاه بعدی با نام کاله کاپیسی دروازه محبوب دیگریست که میتوان از آنجا نیز بازدیدهای خود را شروع نمود .
بعد ها شهر کنونی آنتالیا در اطراف شهر قدیم رشد و توسعه پیدا نمود و از این منطقه قدیمی به خوبی محافظت شد تا اینکه همانند موزه ای در فضای باز با انواع جاذبه های طبیعی و تاریخی مورد استقبال گردشگران و توریستها قرار گرفته .در ادامه راهنمای سفر به شهر استانبول را میتوانید مطالعه کنید .
کاله ایچی یا کالیچی در فارسی به معنای قلعه درونی ست و علت نامگذاری آن هم به خاطر این بوده که این شهر باستانی در ابتدا به صورت یک قلعه با دیواره های بلند بوده و از اینرو به درون قلعه یا قلعه درونی نامگذاری شد .پس از جنگ جهانی اول این منطقه مانند سایر مناطق بافت قدیم مورد حفاظت و حمایت دولت ترکیه قرار گرفت و خود شهر آنتالیا هم به تدریج در اطراف این بخش شکل گرفت و نام آنتالیای امروزی برگرفته از پادشاه آتالوس یکی از پادشاهان رو      می بوده که در این منطقه در زمان باستان دارای فتوحات گسترده و پیروزیهای فراوانی بوده است ، حتی مجسمه وی در یکی از ورودی های کالیچی قرار گرفته است .برای خرید لباس مجلسی در آنتالیا بیشتر بخوانید .
خانه های این شهر دارای معماری هایب عثمانی با در و پنجره های چوبی و نمای سفید و شیروانی های آجری قرمز میباشند و امروزه اجازه ساخت و ساز در این بخش داده نمیشود و بافت قدیمی خانه ها به خوبی حفظ شده است و فقط میتوان آنها را بازسازی و مرمت نمود . بازارهای سنتی آنتالبا را برای خرید از دست ندهید .
در طول مسیر در خیابانهای سنگفرش شده و باریک ، مغازه های قدیمی و سوغات سراهایی دیده میشوند که انواع محصولات و صنایع دستی را میتوان در آنها پیدا نمود .
مهمترین جاذبه های تاریخی شهر قدیمی کالیچی آنتالیا که میتوناید بازدید کنید عبارتند از :
مسجد محمود پاشا مسجدی قدیمی میباشد که در قرن 18 در زمان عثمانیان بنا گردید و دارای معماریهای سبک عثمانی میباشد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند .
دروازه هادریان که در ابتدای یکی از سه ورودیهای شهر قدیم قرار دارد .

دروازه هادریان

دروازه هادریان ورودی بخش قدیم آنتالیا

برج ساعت یا ساعت کاله سی برجی بلند مه در زکان ساطان احمد دوم در این بخش بنا شد .

برج ساعت

برج ساعت شهر قدیم آنتالیا

میناره کسیک یک مناره شکسته بسیار بلند است که در اصل متعلق به یک معبد رمی بود و بعد ها با ورود مسیحیت و معبد به کلیسا تبدیل میشود .سپس با ورود اعراب در قرنها بعد به مسجد تبدیل شده و بازسازی میشود .در قرن هجدهم دچار آتش سوزی شده و امروزه میتوان از بقایای آن  و موزه باستان شناسی آنتالیا بازدید نمود .

مناره شکسته

مسجد مناره شکسته آنتالیا

چهل پله سنگی از دیگر جاذبه های توریستی آنتالیا ست که مربوط به دوران امپراطوری روم باستان میباشد که در این بخش برای ارتباط با بندرگاه این پله های سنگی را ساخته بودند .
برج سنگی یا هیدریلیک کاله سی از دیگر برج هاییست با قدمتی بیش از دو هزار سال که بعد ها به عنوان فانوس دریایی مورد استفاده قرار گرفت .

هیدریلیک کاله سی یا برج هیدریلیک

برج هیدریلیک آنتالیا با ویوی رو به دریای مدیترانه

خانه موزه قدیمی خانه ای با حیاطی با صفا و سرسبز میباشد که در داخلش موزه ای متشکل از آثار تاریخی این بخش قابل بازدید است .

کوچه های شهر قدیم آنتالیا

نمایی از کوچه های سنگفرش کاله ایچی

پس از بازدید از ابنیه تاریخی شهر قدیم آنتالیا میتوانید از مراکز خرید مغازه ها و فروشگاه های متنوع این بخش که دارای اجناسی با قیمت های مناسب میباشند خرید کنید و گردشی جالب در بین سوغات سراهای پر زرق وبرق داشته باشید .گالری های هنری و آنتیک فروشی ها از دیگر گزینه های محبوب توریستها در این منطقه هستند .در ضمن هتل های این منطقه ارزانتر از سایر جاها بوده و دارای قیمت های مناسبی جهت اقامت میباشند .مشهور ترین آنها هتل الد تاون و هتل وایت گاردن میباشند .همچنین برخی از خانه های قدیمی این بخش به توریستها اجاره داده میشود .
رستورانهای کالیچی بهترین رستورانهای آنتالیا با داشتن انواع غذاهای محلی و ترکی میباشند که مخاطبان بسیاری را به سمت خود کشانده و حتما توصیه میشود در بازدید از این منطقه ناهار را در یکی از مجموعه های غذاخوری حضور داشته باشید .
در آخر در منطقه بندرگاه قدیمی میتوانید مناظر فوق العاده ای از دریای مدیترانه را تماشا کنید و سری هم به پارک کارا علی اغلو بزیند و عکسهای بینظیری را از گردش خود تهیه کنید .

کافه رستورانهای شهر قدیم آنتالیا

کافه رستورانهای شهر قدیم آنتالیا یکی از بهترین مکانها برای امتحان نمودن غذاهای محلی

2020-06-10T08:44:01+00:00

دیدگاه خود را بنویسید