معرفی بهترین و دیدنی ترین موزه های آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی و گردشگری کشور ترکیه به شمار می‌رود که با توجه به منطقه ساحلی آن، عموم گردشگران به جهت تفریحات آبی و ساحلی به این شهر توریستی سفر می‌کنند، در حالیکه آنتالیا مملو از موزه‌های هنری و فرهنگی است که می‌توان در میان سایر تفریحات، از اینگونه اماکن فرهنگی نیز بازدید نمود. طبیعتا گشت و گذار در میان فروشگاه‌های لوکس و ساحل های شنی نیز لذت خاص خودش را شامل می‌شود اما بهتر آن است که در این گوشه و کنار نیز سری به موزه‌ها و اماکن فرهنگی آن زد که نه تنها با هنر و تاریخ این سرزمین آشنا شد، بلکه از اینگونه فضاهای تاریخی نیز لذت برد ، بر آگاهی‌ها و دانستنی‌های گردشگری خود افزود.

آنتالیا دارای اماکن فرهنگی است که در این بخش به دیدنی‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های آن اشاره می‌کنیم که در سفر به آنتالیا بتوانید در میان بازدید از موزه‌ها قدرت انتخاب داشته باشید. با ما همراه باشید؛ درباره ساحل کنیالتی آنتالیا میتوانید بیشتر بخوانید .

موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا

یکی از جذاب‌ترین موزه‌های شهر توریستی آنتالیا، موزه زیست شناسی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی به روی بازدیدکنندگان گشوده شد. از جمله ویژگی‌های این موزه می‌توان به پانصد گونه از جانوران دریایی، آبزیان، لاک پشت‌ها، انواع ماهی‌ها، ستاره دریایی، خرنگ دریایی و نظایر اینها اشاره کرد. نکته جالب توجه آن است که فضای موزه مانند کشتی دزدان دریایی طراحی شده است که حتی کودکان نیز از دیدن انواع گونه‌های دریایی و طبیعی در آن لذت می‌برند. گفتنی است که هدف از ایجاد این موزه نمایش انواع جانوران دریایی است که در مدت پانزده سال از سراسر جهان جمع آوری شده‌اند که ۱۵۰ نوع آن نیز در خطر انقراض می‌باشند. علاقمندان می‌توانند با بازدید از این موزه با انواع گونه‌های طبیعی نادر کشور ترکیه آشنا شوند و تجربه های جدیدی را با آفر تور ارزان آنتالیا بازدید از این موزه به دست آورند

موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا

موزه دریایی یا زیر آبی آنتالیا

موزه قوم نگاری آنتالیا

از دیگر موزه‌های تاریخی که می توان با بازدید از آن حال و هوای دوران قدیم تاریخ عثمانی را تجربه کرد، موزه قوم نگاری است. در این موزه شما می‌توانید با فرهنگ و رسوم مردمان ترک از نزدیک آشنا شوید. قابل ذکر است که تاسیس این موزه به سال ۱۹۹۶ میلادی برمی‌گردد و در دو ساختمان آثار هنری و تاریخی مردمان ترک را به نمایش گذاشته اند. این موزه دارای بخش‌های گوناگونی است که بخش درونی آن را به صورت سبک زندگی مردمان ترک در زمان‌های قدیم چیده‌اند.پس از بازدید از موزه ها از دیدنی های کاپادوکیا حتما بازدید نمایید .

ماکت‌هایی با لباس‌های خوشرنگ و محلی که مشغول پخت نان، پارچه بافی و یا مشغول برگزاری مراسم‌های شادمانی مانند جشن عروسی و حنابندان هستند، بسیار دیدنی است. بخش بیرونی موزه نیز باغ بسیار مفرح و سرسبزی است که بازدید کنندگان می‌توانند از آن بخش نیز دیدن کنند که در شهر قدیم آنتالیا قرار دارد .

موزه آتاتورک آنتالیا

Ataturk House & Museum

یکی از محبوب‌ترین موزه‌های آنتالیا، موزه آتاتورک است که در میان مردمان ترک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. این موزه که یادآور مصطفی کمال پاشا آتاتورک است، در زمان پس از زمامداری آتاتورک به یک مدرسه آموزش دخترانه تبدیل شده که مجدد در سال ۱۹۸۶ میلادی به عنوان موزه آتاتورک به روی عموم و بازدیدکنندگان گشوده شد. در این موزه که از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده ایت به گونه‌ای سبک زندگی آتاتورک را روایت می‌کند که بسیار تماشایی است در ادامه میتوانید سری به مطلب معرفی استانبول مال بزنید .

موزه آتاتورک

خانه موزه آتاتورک در آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا

Antalya Toy Museum

از جمله موزه‌های مهیج و جالب آنتالیا، موزه اسباب بازی است که حتی کودکان هم از دیدن آن به شوق می‌آیند. در این موزه ۳۰۰۰ عروسک دوست داشتنی و معروف از سر تا سر جهان جمع آوری شده و به نمایش درآمده است. در این موزه می‌توانید محبوب‌ترین کاراکتر کارتونی خودتان را در میان عروسک‌ها پیدا کنید و با آنها عکس‌های یادگاری بیاندازید. عروسک‌هایی از کشورهای ترکیه، آلمان، آمریکا، ژاپن و روسیه در این موزه با لوکیشن های گوناگون و مختص به خود بسیار دیدنی است.درباره تفریحات آبی کوش آداسی میتوانید بیشتر بخوانید .

گفتنی است که بازگشایی این موزه از سال ۲۰۱۱ میلادی بوده است و طرفداران بسیاری را نیز شامل می‌شود. از جمله ویژگی‌های این موزه آن است که با دیدن انواع عروسک‌ها و انیمیشن‌های کارتونی، شما را به یاد دوران و خاطرات خوش کودکی‌تان می‌برد همه چیز درباره آنتالیا ترکیه را از دست ندهید .

موزه اسباب بازی در آنتالیا

موزه اسباب بازی در آنتالیا

موزه کاشی و سرامیک آنتالیا

بنای موزه کاشی متعلق به سال ۱۲۵۱ میلادی است که یادآور حکومت سلجوقیان می‌باشد. بنا از کاشی‌های رنگین و نقش برجسته‌های مرتبط با دوران قدیم ساخته و پرداخته شده است. در بخش ورودیه موزه کتیبه‌ای دیده می‌شود که اطلاعات مرتبط با ساخت بنا بر آن درج شده است. قابل ذکر است که این بنا در دوران حکومت سلجوقی مدرسه بوده است که با گذشت زمان، امروزه به موزه کاشی و سرامیک تبدیل شده است. در بخش جنوب غربی این بنا، آرامگاه سلا الدین کارتهای دیده می‌شود. محتویات درونی این موزه شامل انواع کاشی و سرامیک های متعلق به دوران سلجوقی و عثمانی است. علاوه بر آن آثار هنری ساخته شده از چوب نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند از این بخش نیز  مانند آرامگاه ماسولوس در ترکیه که جزو عجایب هفتگانه است دیدن کنند

موزه کاشی سرامیک آنتالیا

موزه کاشی سرامیک آنتالیا

موزه مینی سیتی آنتالیا

MiniCity Antalya

یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های آنتالیا، موزه مینی سیتی است. موزه ای که آثار تاریخی و بناهای باستانی معروف در سر تا سر جهان را در ابعاد بسیار کوچک برای عموم به نمایش گذاشته است. نمادهای معروف، آثار باستانی، مناطق و ساختمان‌های باشکوه هر سرزمینی به صورت ماکت در این موزه تماشایی است. علاوه بر آن تمامی جاذبه‌های دیدنی شهر آنتالیا و کشور ترکیه نیز در این موزه یکجا گردآوری شده است که علاقمندان می‌توانند با بازدید از این موزه تمامی بناهای تاریخی و باستانی جهان را در یک مجموع دیدن کنند. آدرس مراکز خرید آنتالیا را به همراه حراجیها بیشتر بخوانید .

از ویژگی‌های این موزه آن است که راهنمای موزه اطلاعات کافی و لازم را در ارتباط با هر بخش به چهار زبان اصلی دنیا برای بازدیدکنندگان شرح می دهد. همچنین برای هر بخش توضیحاتی به صورت سنگ نوشته در کنار هر یک از مجموعه‌های تاریخی آمده است که بازدید کنندگان می‌توانند از اینگونه اطلاعات نیز بهره‌مند شوند در ادامه میتوانید تفریحات شبانه بدروم را بخوانید .

مینی سیتی آنتالیا

مینی سیتی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا

Antalya Muzesi

اگر چنانچه علاقمند به آثار تاریخی و باستانی هستید، حتما سری به موزه باستان شناسی در شهر توریستی آنتالیا بزنید. این موزه در سال ۱۹۲۲ میلادی به دستور سلیمان فکری به روی عموم گشوده شد. موزه باستان شناسی شامل ۱۳ گالری و بخش‌های مختلفی است که هر یک آثار تاریخی و باستانی دوران‌های مختلف را به نمایش گذاشته‌اند. سفال‌ها، ظروف قدیمی، مجسمه‌های سنگی، کتیبه های تاریخی از جمله دیدنی‌های این موزه به شمار می‌رود

موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا

سایر موزه‌های آنتالیا؛

موزه سونا اینان کرک آنتالیا

موزه زیر آبی آنتالیا

2020-06-10T08:41:18+00:00

دیدگاه خود را بنویسید