همه چیز درباره کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیا کجاست؟

کاپادوکیا از جمله مناطق افسانه‌ای کشور ترکیه به شمار می‌رود. این مجموعه زیبای گردشگری شامل تپه‌ها و صخره‌های بلندی است که از فراز آن می‌توان به زیبایی وصف‌ناپذیر منطقه پی برد. این منطقه پر از جاذبه‌های طبیعی و اعجاب انگیزی است که سفر به آن و دیدن جاذبه‌های طبیعی اش برای هر گردشگری بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. هتل‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها همه در دل صخره‌های سنگی واقع شده اند. فضای عجیب این منطقه سبب شده که علاقمندان به سفرهای ماجراجویانه به این منطقه جذب شوند. در ادامه به شرح خلاصه‌ای در ارتباط با ویژگی‌های سحرآمیز این منطقه و جاذبه‌های دیدنی آن می‌پردازیم؛در ضمن از  بهترین دیدنی های ترابزون که مانند کاپادوکیا جذاب است دیدن کنید .

بافت شهری کاپادوکیا
آنچه که در این منطقه به روشنی مشهود است، صخره‌های سنگی است که در طی قرن‌ها از طریق فرسایش زمین به وجود آمده‌اند. خانه‌های لاله زنبوری داخل این صخره‌ها سبب شده که نه تنها چشم انداز عجیبی حاصل شود، بلکه از هر یک از این خانه‌های لانه زنبوری استفاده های موثر و سودمندی نیز می شود. مجتمع های مسکونی، تونل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، موزه‌ها تماما در دل این صخره‌ها پدید آمده و گردشگران در این اماکن با اتمسفر خاصی روبرو هستند. درباره کشور روسیه و جاهای دیدنی مسکو نیز میتوانید بخوانید .

استفاده شهری از این منطقه در قرن چهارم میلادی آغاز شد که افراد بومی توانستند زندگی عادی خود را در این منطقه شروع کنند. شکل‌های مخروطی شهر از طریق فوران آتشفشان در طی قرن‌های متمادی حاصل شد و حتی این سازه‌های طبیعی مخروطی شکل تا ارتفاع ۴۰ متر از سطح زمین نیز بالا آمدند. به تدریج تونل‌ها، رستوران‌ها، اماکن تفریحی و مسکونی به دست انسان در این منطقه ساخته و پرداخته شد و توسعه پیدا کرد.همه چیز درباره سفر ترکیه را از دست ندهید .

دیدنیهای جالب کاپادوکیا

دیدنیهای جالب کاپادوکیا

جاذبه های دیدنی کاپادوکیا

از جمله جاذبه های این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

دره سرخ
یکی از جاذبه‌های دیدنی کاپادوکیا، دره سرخ است که اغلب گردشگران از آن استقبال می‌کنند. موقعیت قرارگیری این دره میان روستای گورمه و روستای کاوسین می‌باشد. چشم اندازهای زیبای اطراف دره که پر از تاکستان، زمین‌های زراعتی و طبیعت دست‌نخورده است، از جمله شگفتی‌های این منطقه محسوب می شود. معمولا برای بازدید از این دره می‌توان از بالن‌های گردشگری که بر فراز آسمان به حرکت درمی‌آیند، استفاده کرد. اگر چنانچه از این بالن‌های تفریحی بهره‌مند شدید، دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید، چرا که این چنین مناظر را در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد.در ادامه از آدرس مراکز خرید آنکارا در ترکیه بیشتر بخوانید .
گورمه
روستای گورمه از دیگر بخش‌های کاپادوکیا است. این روستا محل اقامت افراد بومی منطقه است و از نظر پیشینه تاریخی، دارای قدمتی طولانی می‌باشد. زیبایی‌های این روستا نیز مانند سایر بخش های کاپادوکیا وصف ناپذیر و تماشایی مانند بزرگترین موزه های آنتالیا است
شهر کایماکلی
این شهر زیرزمینی از جمله مناطق تاریخی کاپادوکیا به شمار می‌رود که از نظر پیشینه تاریخی متعلق به دوران بیزانس می‌باشد. روایت‌های بسیاری برای این شهر زیرزمینی گفته شده است که برای نمونه مسیحیان برای محفوظ ماندن از حمله اعراب و ایرانیان به این شهر زیرزمینی پناه می‌آوردند تا از هجوم آنان در امان باشند. این شهر زیرزمینی در مجموع دارای هشت طبقه است و بخش‌های مختلف آن از طریق تونل هایی به یکدیگر متصل شده‌انددر ضمن از محبوبترین تفریحات شبانه بدروم نیز دیدن کنید .

نمایی زیبا از کاپادوکیا

نمایی زیبا از کاپادوکیا

موزه زلو
این موزه که به صورت فضای باز در معرض دید بازدیدکنندگان واقع شده است، در سال ۱۹۵۲ میلادی به دلیل فرسایش زمین به وجود آمده که دو کلیسا را نیز در بر گرفته است. گفتنی است که از این موزه در قرن نهم میلادی به عنوان صومعه از آن استفاده می شده است که مانند معرفی دیدنیهای استانبول مهم است .
معبد اسکی گوموسلر
حکاکی ها، نقش برجسته ها و اشکال ترسیم شده بر دیواره‌های این معبد از جمله شگفتی‌های آن به حساب می‌آید. موقعیت قرارگیری این معبد در فاصله ده کیلومتری از شمال شهر نیجده است. همچنین قدمت تاریخی این معبد به قرن یازدهم میلادی باز می‌گردد. بازار ادویه مصریها استانبول را در سفر به ترکیه ببینید .

تفریحات منطقه کاپادوکیا
وارد شدن به این منطقه اعجاب انگیز به خودی خود یک نوع تجربه جدید و فراموش نشدنی است. بازدید از تمامی منطقه، فضای اقامتگاه ها، رستوران‌ها، کافه تریاها، موزه‌های و سایر اماکنی که در دل صخره‌های عظیم ساخته و پرداخته شده‌اند، بسیار توصیف ناپذیر و فراموش نشدنی است. از جمله تفریحات این منطقه جنگل نوردی، گشت و گذار در طبیعت بکر و دست نخورده، بالن سواری و عکاسی است که اغلب گردشگران و توریست‌هایی که به این منطقه سفر می‌کنند، از اینگونه تفریحات استقبال می‌نمایند. تهیه و خرید سوغات، صنایع دستی و آثار هنری از دیگر سرگرمی های لذت بخش این منطقه به شمار می آید.تفریحات این شهر مانند تفریح در مهمترین جاهای وان لذتبخش میباشد .

شما می توانید با یک هزینه ناچیز از زیباترین صنایع دستی مردمان این منطقه بهره‌مند شوید. ظروف سفالی که طراحی‌های زیبا و رنگینی بر آنها خودنمایی می‌کند از جمله صنایع دستی مردمان منطقه است
در چه فصلی به کاپادوکیا سفر کنیم؟ همچنین طبیعت زیبای ترابزون و دیدنیهایش را ببینید .

بالن سواری از مهمترین تفریحات کاپادوکیا

بالن سواری از مهمترین تفریحات کاپادوکیا

پیشنهاد می‌شود در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید که دارای آب و هوای خنک و معتدل است. همچنین لباس‌های اسپرت، کفش راحتی و کوله پشتی تنها امکاناتی است که در این منطقه به وفور مورد استفاده‌تان قرار می‌گیرد. کاپادوکیا از جمله مناطق بی‌نظیر کشور ترکیه است که می‌تواند تجربه لذت بخشی را برایتان به وجود آورد. همچنین عکس کاخ دلماباغچه و پارک این مجموعه را بیشتر ببینید .

هتلهای سنگی کاپادوکیا ترکیه

هتلهای سنگی کاپادوکیا ترکیه

2020-06-16T08:04:21+00:00

دیدگاه خود را بنویسید