معرفی بازار ادویه استانبول

     معرفی بازار و محصولات آن

بازار ادویه استانبول یکی از بازارهای قدیمی این شهر واقع در محله امینیو میباشد که در این بازار همه نوع ادویه یافت میشود .به محض پا گذاشتن به بازار با مجموعه ای از عطر وبو های مختلف مواجه میشوید که در این میان بسیاری از ادویه ها و گیاهان به چشمتان نا آشنا می آیند .جای تعجبی ندارد زیرا به بزرگترین بازار ادویه استانبول و ترکیه پا گذاشته اید و این فرصت بوجود آمده تا بتوانید اطلاعات جالبی درباره نحوه مصرف ادویه ها و گیاهان دارویی بدست اورده و با فرهنگ های غذایی ملتهای مختلف و نوع ادویه های مصرفی غذاهایشان شناخت پیدا کنید .نام بازار ادویه استانبول ترکیه را در استانبول از هر کسی که بپرسید میشناسد و به شما آدرس میدهد .زیرا این بازار پس از بازار بزرگ استانبول شناخته شده ترین بازار قدیمی شهر و بزرگترین بازار سرپوشیده به شمار میرود .

نمای بیرونی بازار ادویه استانبول

نمای بیرونی بازار ادویه استانبول

این بازار مکانی خوشبو با رایحه ای مخصوص به خود است که حاصل انواع رایحه های مختلف و داروهای گیاهی بوده که هیچگاه بوی این بازار و خاطره گردش در آن را فراموش نخواهید کرد .دیدنی های ترابزون ترکیه را بیشتر بخوانید .

همچنین یکی از بهترین مکانهای ترکیه برای خرید سوغاتی و شیرینی های مختلف میباشد  که در یکی از بهترین محله های استانبول قرار گرفته است .در این بازار انواع ادویه های پلویی ، خورشتی ، ادویه های غذاهای لبنانی ، عربی ، ادویه های تند غذاهای هندی ،ادویه های چینی و خلاصه سایر کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده و میتوانید در کنار ادویه های مرغوب و تازه محصصولات دیگری مانند انواع راحت الحلقوم های ترکی در رنگها و طعم های مختلف ، انواع باقلوا های استانبولی در ابعاد و بسته بندیهای مختلف و سایر شیرینیهای محلی استانبول را تهیه کنید . آدرس مرکز خرید جواهر استانبول و معرفی کامل آن را به عنوان شیک ترین مجموعه خرید در این شهر میتوانید بیشتر بخوانید .از دیدینهای کاپادوکیا نیز در سفر ترکیه بازدید نمایید.

در ضمن انواع چای ها مانند چای سفید ، چای سبز ، چای سیاه و قهوه های تازه به صورت خرده و فله در هر اندازه ای که بخواهید بخرید برایتان فراهم است.محصولات این بازار  همانند  دیدنیهای بازار بزرگ استانبول به دلیل تقاضای زیاد و ازدیاد مشتریانش همواره تازه و از بهترین نوع میباشند .

عطریات گیاهی بازار ادویه

عطریات گیاهی بازار ادویه استانبول

از دیگر محصولاتی که به صورت تخصصی در این بازار یافت میشود و مانند جاذبه های مسجد اباصوفیه پر مخاطب است میتوان به انواع عسل های مرغوب ، انواع خاویارها و حتی پنیر های مخصوص ترکیه اشاره کرد که اگر واقعا قصد خرید در این بازار را دارید از عسل و پنیر محلی ترکی غافل نباشید .در برخی قسمتهای بازار حوله ها و کالاهای حمام و انواع لیفهای طبیعی دست ساز به چشم میخورد که بعدها به دلیل توریستی شدن بازار به آن راه پیدا کرده اند و به عنوان محصولات محلی استانبول به فروش میرسند .برای

اشنایی بیشتر درباره استانبول میتوانید نکات سفر به استانبول را نیز مطالعه کنید .

خوشمزه جات بازار ادویه

خوشمزه جات بازار ادویه استانبول

از دلایل اصلی رونق این بازار موقعیت مکانی خوب آن در کنار بندر قدیمی شهر میباشد که باعث شده ورود اجناس از این بندر از طریق کشتیها راحت تر باشد و همواره در این بندر کالاهای این بازار صادر شده و یا تامین شده است .

بازار ادویه مصریها

نمای داخلی بازار ادویه استانبول

تاریخچه بازار ادویه استانبول

در زمان حکومت عثمانی این بازار را در محله امینیو که در آن زمان هم به همین نام شناخته میشد و جزو محله های قدیمی شهر به شمار میرفت ، به دستور خدیجه سلطان همسیر سلطان محمد چهارم ومادر وی بنا شد .طراحی آن توسط معمار دربار قاسم آقا انجام گرفته و ساخت آن به مصطفی آقا واگذار گردید .در این سال آتش سوزی بزرگی در استانبول رخ داد و پس از چند روز ویرانی و آسیب دیدن شهر پس از مهار آتش دستور ساخت بازار به همراه بازسازی بناهای اطراف و ساخت یک مسجد داده شد .نام این مسجد مسجد جدید بود و ورودی بازار ادویه را از این مسجد گرفتند به طوری که به شکل ال ساخته شد و ورودی بازار دارای طاقی آجری میباشد که امروزه هنوز سالم پا بر جا مانده است.در آن زمان این بازار را با گرفتن خراج از کاروان های قاهره و تاجران مصری برایشان راه اندازی نمودند و از طرفی اجاره مغازه ها ی بازار را صرف نگهداری بازارو مسجد جدید میکردند .مصری ها از این فرصت بوجود امده استقبال نموده و از این رو کالاهای خود را که عمدتا اودیه های مخصوص و پر طرفدار بود در این محل به فروش میرساندند. بدین ترتیب نام بازار مصری بر این بازار کم کم مشهور شد که در آن زمان به مصیری چارشی لقب گرفته بود .

نکاتی درباره بازار ادویه استانبول

امروزه آدرس بازار ادویه استانبول با داشتن 88 مغازه مجموعه بزرگی از انواع ادویه جات و داروهای گیاهی و گیاهان معطر است که از سراسر جهان مشتریان خود را داشته و بزرگترین بازار ادویه کشور ترکیه به شمار میرود .نام بازار بخاطر استقبال توریستها و جهانگردان و سایر مردمانی که به مشتریان ثابت آن تبدیل شده بودند بعد ها به بازار ادویه تغییر یافت .

این بازار در منطقه فاتح استانبول قرار گرفته و مصیری چاریشی نامیست که در میان مردم استانبول به آن نسبت داده میشود زیرا بسیاری از بازدیدکنندگانش را از بین مردم استانبول دارد که سالهاست به عنوان مشتریان این بازار خریدهای ادویه جات خود را انجام میدهدند.

با گردش در میان حجره های قدیمی بازار و تماشای دنیایی از از رنگ و عطر علاوه بر دیدن انواع ادویه ها میتوانید از تاجرانی که متخصص فروش داروهای گیاهی و داروهایی که برای درمان بسیاری از بیماریها موثر هستند اطلالاع جالبی کسب کنید .این مکان در گذشته مانند یک داروخانه گیاهی بوده و امروزه نیز این روال ادامه پیدا کرده تا جاییکه در جلوی بسیاری از مغازه هایش ترکیب داروهای مختلف ، اثر ، فواید و عملکرد آنها بر روی کاغذهایی نوشته شده است تا بازدیدکنندگان راحت تر با آنها آشنا شوند .

ادویه فروشیهای بازار مصری ها

نمایی از یک ادویه فروشی در بازار ادویه مصریها

یکی از مغازه های قدیمی بازار با نام کافه قهوه محمد افندی کورقهوه چی با قدمتی بش از یک قرن است که قهوه های مرغوبی میفروشد و امروزه یک برند تجاری شده است .

دیدنیهای اطراف

از مکانهای دیدنی اطراف بازار میتوان به خیابان حیصار چیلار اشاره کرد که در غرب بازار قرار داشته و در این خیابان هم محصولاتی مانند کالاهای خانگی و اودیه جات را میفروشند .

مسجد رستم پاشا از نزدیکترین بناهای تاریخی به بازار ادویه است که در مسیر حیصار چیلار قرار گرفته است.

بین بازار ادویه و مسجد جدید هم امروزه یک بازار کوچک با انواع گل های زینتی و لوازم گل و گیاه به همراه پرندگان وجود دارد که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود .

از مکانهایی که میتوان پیاده از بازر ادویه به آنجا رفت پل گالاتا ، میدان سلطان احمد و مسجد سلیمانیه میباشند .

ورودی بازار ادویه استانبول

ورودی بازار ادویه مصری ها

ساعات کاری و آدرس بازار ادویه استانبول

ساعت کاری این بازار همه روزه از صبح ساعت 8  تا 7 عصر میباشد .

این بازار در روزهای یکشنبه از 10 صبح تا 6 عصر باز میباشد .

و اما اینکه چگونه به بازار ادویه استانبول برویم :

در روزهای تعطیل رسمی ترکیه و تعطیلات مذهبی این کشور بازار ادویه بسته است .

بازار ادویه مابین خیابان چیچک بازاری و ینی مسجد قرار گرفته است .

برای رفتن به بازار ادویه از هر جای استانبول که باشید میتوانید با استفاده از مترو و تراموا در ایستگاه امینیو پیاده شده و به بازار بروید .

2020-05-13T12:30:30+00:00

دیدگاه خود را بنویسید