جاذبه های ترابزون ترکیه

    جاذبه‌های ترابزون

ترابزون یکی از شهرهای دیدنی کشور ترکیه است که به دلیل آب و هوای خنک و فضای مفرح آن اغلب گردشگران حتی مردمان دیگر مناطق کشور ترکیه برای سپری کردن تعطیلات خود به این منطقه سفر می‌کنند و از طبیعت زیبا و دست‌نخورده آن بهره‌مند می‌شوند. این منطقه توریستی دارای روستاهای کوهستانی، اماکن تاریخی، کلیساها و جاذبه‌های گردشگری متعددی است. برای گشت و گذار در این شهر بندری و بازدید از تمام جاذبه‌های گردشگری آن نه تنها در یکی دو روز نمی‌گنجد، بلکه توصیه می‌شود اگر چنانچه قصد سفر به این منطقه را دارید، حداقل یک هفته را در این شهر زیبای بندری سپری کنید و از مناطق دیدنی آن به همراه دوستان و خانواده خود لذت ببرید. گفتنی است که از این شهر به عنوان پایتخت امپراتوری ترابزون و یک منطقه بندری و توریستی یاد می‌شود که هر ساله گردشگران بسیاری را از سر تاسر جهان به خود جذب می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این شهر بندری می توان به موقعیت جغرافیایی آن در جاده ابریشم و نقش ان در پیوند زبان، فرهنگ و مذهب‌های مختلف اشاره کرد. بدین ترتیب از نظر تاریخی، ترابزون از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است. در ادامه به برخی از جاذبه‌های این منطقه بندری و توریستی می‌پردازیم؛همچنین قلعه سنت پیتر بدروم را بخوانید .

جاذبه‌های ترابزون عبارتند از؛

قلعه ترابزون

کاخ آتاتورک

دریاچه اوزون گول

بزتپه

آرامگاه گلبهار حاتون

صومعه سوملا

موزه ایاصوفیه

پارک زاگنوس دره

قلعه ترابزون

Castle Of Trabzon

قدمت دیرینه این قلعه به دوران بیزانس و امپراتوری روم باستان بازمی‌گردد. این بنای تاریخی و باستانی که دارای سه قلعه است، در دوران پیش از میلاد مسیح به عنوان قلعه‌های شهر ترابزون از آن یاد می‌شد و بعدها به عنوان دیواره‌های نظامی شهر از آن بهره گرفته می‌شد. گفته شده که قلعه‌های میانی آن به فرمان آلکسیوس دوم ساخته و پرداخته شد، با این‌حال دستنوشته‌هایی از سلطان محمد عثمانی بر سر در ورودی آن دیده می‌شود. تفریحات شبانه در بدروم از دست ندهید .

 

کاخ آتاتورک

کاخ آتاتورک در بخش شمالی ترابزون واقع شده است. این کاخ که متعلق به مصطفی کمال آتاتورک است برای مردمان ترک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و به همین سبب در هر شهری کاخی به یادبود این بزرگوار بنا شده است. در این قصر دو طبقه سبک زندگی آتاتورک به نمایش گذاشته شده است و علاوه بر آن در بخشی از طبقه اول آن نیز به فرش‌های نفیس ایرانی اختصاص یافته است. گفتنی است که این قصر در سال ۱۹۲۴ اقامتگاه ییلاقی آتاتورک بوده است و قبل از آن نیز محل اقامتگاه یک بانکدار ایرانی در سال ۱۸۹۰ میلادی بوده است. امروزه این قصر، به عنوان یک موزه فرهنگ شناسی به روی عموم مردم و گردشگران گشوده شده است.در ادامه آدرس استانبول مال را که از بهترین مراکز خرید استانبول است بخوانید .

عمارت آتاتورک ترابزون

عمارت آتاتورک ترابزون

 

دریاچه اوزون گول

 

اوزون گل از جمله دریاچه‌های معروف شهر بندری ترابزون است که نه تنها دورنمای بسیار وصف ناپذیری را شامل می‌شود، بلکه دور تا دور آن مملو از پوشش‌های گیاهی، طبیعت سرسبز و زیبایی است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. گشت و گذار در میان طبیعت بکر و دست‌نخورده آن بسیار لذت بخش و مفرح است. اگر چنانچه به ترابزون سفر کردید، دیدن این منطقه را از قلم نیندازید و از جاهای دیدنی وان نیز دیدن کنید .

دریاچه اوزون گول ترابزون

طبیعت شگفت انگیز دریاچه اوزون گول ترابزون

بزتپه

Boztepe

 

اگر به دنبال تماشای مناطق زیبا و گوناگون شهر بندری ترابزون هستید، از پارک مفرح بزتپه دیدن نمایید. این پارک شامل طبیعت سر سبز و جنگلی است که نه تنها بسیار برای عکاسی مناسب است، بلکه می‌توانید از امکانات سرگرم کننده این پارک نظیر تله کابین، رستوران، کافی شاپ و زمین بازی کودکان بهره‌مند شوید و از فضای آرامش بخش این محیط استفاده کنید. به بز تپه بام ترابزون نیز گفته می شود و این به دلیل آن است که بلندترین نقطه ترابزون محسوب می‌شود. از فراز این منطقه دریای سیاه به همراه مناظر و چشم اندازهای شهر قابل رویت است در آخر از بازار ادویه استانبول و اینکه چگونه به بازار ادویه استانبول برویم دیدن کنید .

بز تپه ترابزون

بز تپه ترابزون

 

 آرامگاه گلبهار حاتون

Gulbahar Hatun Tomb

 

از دیگر بناهای اسلامی و تاریخی می‌توان به آرامگاه و مسجد گلبهار حاتون اشاره کرد. گفتنی است که این آرامگاه به دستور سلطان یاوز سلیم اول به یاد مادرش گلبهار حاتون بنا کرد. در قدیم این مکان تاریخی دارای بخش‌های گوناگونی از جمله حمام، مدرسه و عمارت نیز بوده است اما در حال حاضر تنها از ان یک مسجد و یک آرامگاه باقی مانده. سبک معماری این سازه اسلامی، عثمانی است و مورد توجه اغلب فرهنگ دوستان و تاریخ شناسان قرار گرفته است. طاق‌ها، مناره‌ها و سنگ‌های مرمری که در ساخت  این بنای باستانی به کار رفته است، نشان از اهمیت معماری اسلامی در زمان‌های گذشته می‌دهد .در ضمن محله های زیبای استانبول را میتوانید بیشتر ببینید .

 

صومعه سوملا

Sumela Monastery

 

صومعه سوملا از دیگر مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری ترابزون است. چشم انداز صومعه سوملا که در دل غار قرار گرفته است بسیار مهیج و جالب است اما بازدید از آن به دلیل گذر از اعماق کوه‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. موقعیت قرار گیری این صومعه در هفده کیلومتری ماچکا می‌باشد. گذر از کناره‌های دره و راه‌های پر پیچ بسیار دشوار بوده و اگر چنانچه قصد بازدید از این صومعه را دارید حتما به همراه لیدر گردشگری به این منطقه مسحورکننده بروید.و در اخر میتوانید از تفریحات آبی کوش آداسی ترکیه بازدید نمایید .

صومعه سوملا

صومعه سوملا در ترابزون

 

موزه ایاصوفیه

Trabzon Ayasofya Camii

موزه ایا صوفیه از جمله اماکن فرهنگی شهر ترابزون به شمار می‌رود. این بنای تاریخی متعلق به دوران امپراتوری بیزانس است که به فرمان امپراتور کنستانتین در سال ۵۳۲ میلادی ساخته و پرداخته شد. اگر چه در طی سال‌ها بنا مورد مرمت‌های بسیاری قرار گرفت اما هچنان شکوه معماری دوران گذشته را در خود حفظ کرده است. از جمله ویژگی ‌ای قابل توجه آن است که این بنا به مدت ۹۱۶ سال کلیسا بوده است و در سال ۱۴۵۳ میلادی، پس از حکمرانی سلطان محمد فاتح این بنا به مسجد تبدیل شد. بطوریکه ۴۸۲ سال از این بنا به عنوان مسجد استفاده می‌شده است تا اینکه به فرمان کمال آتاتورک در سال ۱۹۳۵ میلادی درهای آن به روی علاقمندان گشوده شد و به موزه فرهنگی و تاریخی تبدیل شد.در آخر از تفریحات کاپادوکیا ترکیه میتوانید بازدید کنید .

 

پارک زاگنوس دره

اگر از گشت و گذار در مرکز شهر خسته شده‌اید، رفتن به پارک زاگنوس دره بهترین انتخاب است، به دلیل آنکه دسترسی به این پارک از نقاط مختلف شهر بسیار ساده است. این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر ترابزون به حساب می‌آید که گردشگران می‌توانند از فضای مفرح آن، رستوران، کافی شاپ، استراحتگاه‌ها و فضای سرسبز و با طراوت آن لذت ببرند. پیاده روی، عکاسی و پیک نیک از جمله تفریحات و سرگرمی‌هایی است که بسیار لذت بخش بوده و می‌توان در این پارک لحظات خوش خود را سپری نمود .بهترین زمان سفر به ترابزون و تفریحات بیشتر در این شهر را ببینید .

پارک زاگنوس تپه ترابزون

پارک زاگنوس تپه ترابزون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-06-16T08:00:06+00:00

دیدگاه خود را بنویسید