معرفی قلعه سنت پیتر بدروم

  قلعه سنت پیتر بدروم

شهر توریستی و ساحلی بدروم جاذبه‌های گردشگری بسیاری را اعم از اماکن تاریخی، بناهای باستانی، فضاهای تفریحی و سایر اماکن گردشگری را در خود در بر گرفته که یکی از آنها قلعه تاریخی سنت پیتر است. از این قلعه به عنوان نماد اصلی شهر توریستی بدروم یاد می‌شود که دارای قدمتی دیرینه است. گفته شده که از این قلعه بالغ بر شش قرن پیاپی به عنوان یک پایگاه نظامی از آن بهره گرفته می‌شده است. امروزه این قلعه به عنوان یک مکان گردشگری که گویای روایت‌های تاریخی منطقه است، میزبان بسیاری از بازدیدکنندگان است که جزو مهمترین دیدنیهای بدروم به شمار رفته و همه ساله برای سپری کردن اوقات تعطیلات خود به این شهر توریستی سفر می‌کنند. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با ویژگی‌های این مکان تاریخی می‌پردازیم؛

نمای قلعه سنت پیتر از دور

نمای زیبای قلعه سنت پیتر در سواحل بدروم

مشخصه‌های قلعه سنت پیتر بدروم

این قلعه باستانی در سال ۱۴۰۲ میلادی در طی جنگ‌های صلیبی بنا شد. موقعیت قرارگیری قلعه در بخش جنوب غربی بدروم واقع شده است و از جمله جاذبه های دیدنی این شهر به شمار می‌آید. از آنجایی که قلعه دارای چشم‌انداز روی به دریا است، فضای بسیار مسحور کننده با چشم اندازی زیبا را شامل می‌شود. ین مکان تاریخی در سال ۱۹۶۲ میلادی به دستور دولت وقت ترکیه تبدیل به موزه شد و مورد استقبال بسیاری از فرهنگ دوستان قرار گرفت. در این مجموعه تاریخی آثار باستانی مرتبط با اکتشافات کشتی‌های باستانی دریای اژه به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر آن مجموعه‌ای از آثار هنری نظیر کوزه‌های قدیمی، مجسمه‌های یونان باستان، اشیاء برنزی، لوح‌ها و کتیبه‌های تاریخی نیز در این قلعه جمع آوری شده است. گفتنی است که از این قلعه به عنوان بزرگترین مجموعه آثار و اکتشافات باستانی زیر آبی یاد می‌شود.درباره آدرس دقیق بازار بزرگ استانبول میتوانید بیشتر بخوانید .

ویژگی‌های نمای قلعه سنت پیتر بدروم

نمای قلعه سنت پیتر بدروم ترکیه بسیار خوش منظره است و اگر درصدد دیدن از این موزه برآمدید، ثبت عکس‌های خاطره انگیز را از یاد نبرید. انبوه درختان جنگلی دورتادور این قلعه را احاطه کرده و منطقه را به یک مکان گردشگری مفرح تبدیل کرده است. قلعه تاریخی سنت پیتر دارای فضایی در حدود سی هزار متر مربع است. گفته شده است که در ساخت نمای دیواره‌های قلعه از سنگ‌های مقبره ماسولوس به کار برده شده است. قلعه نمایی سنگی دارد و معماری آن نیز از تلفیق سبک معماری دوران عثمانی و یونانی بهره گرفته شده است. این قلعه دارای پنج برج است و در طی شش قرن از آن به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌شده است.

قابل ذکر است که در دوران عثمانی متعلقاتی به این قلعه اضافه شد، از آن جمله می‌توان به یک مناره و تبدیل کلیسای داخل قلعه به مسجد و اضافه کردن یک حمام ترکی اشاره کرد.  بهترین تفریحات کاپادوکیا را از دست ندهید .ناگفته نماند که در سال ۱۵۹۵ از این قلعه به عنوان زندان نیز استفاده می‌شد که همانطور که اشاره کردیم، از سال ۱۹۶۲ به موزه تبدیل شد و برای عموم مردم بازگشایی شد. دیدن از این قلعه یک روز کامل را شامل می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای بازدید از این موزه و گشت و گذار در فضای بیرونی آن مدت زمان مناسبی را برای بازدید از آن صرف کنید.در ضمن تفریحات شبانه در بدروم را از دیست ندهید .

موزه زیر آب داخل قلعه سنت پیتر

موزه زیر آب بدروم مهمترین موزه از گنجینه های یافت شده در زیر دریاها

دیدنی‌های قلعه سنت پیتر بدروم

گردشگران می‌توانند از آثار تاریخی و باستانی داخل موزه دیدن کنند و به نوعی با رویدادهای تاریخی دوران جنگ‌های ترکان سلجوقی آشنایی پیدا کنند. همچنین فضای بیرونی قلعه بسیار وصف ناپذیر بوده و چشم اندازهای بسیار چشمگیری در اطراف آن واقع شده که می‌توانید از فراز قلعه لحظاتی را به تماشای مناظر دریا و کشتی‌های به لنگر کشیده شده صرف کنید.در ادامه میتوانید درباره دیدنی های ترابزون بیشتر مطالعه کنید .

عکاسی از مناظر چشمگیر اطراف قلعه، خاطرات به یاد ماندنی را برای شما به ثبت می‌رساند. پیشنهاد می‌شود که در میانه روز از این قلعه دیدن کنید تا بتوانید از چشم اندازهای دریا نیز لذت ببرید و از آرامگاه هالیکارناسوس در بدروم بیشتر مطالعه کنید.

موزه زیر آب داخل قلعه سنت پیتر

موزه زیر آب داخل قلعه سنت پیتر

2020-05-30T10:34:31+00:00

دیدگاه خود را بنویسید