معرفی بهترین محله های استانبول

 

منطقه ی سلطان احمد

منطقه ی سلطان احمد از مناطق پر توریست و پر بازدید در ترکیه میباشد که این منطقه یشترین توریست را در میان محله های استانبول دارد .در این منطقه ی قدیمی دسترسی های خوبی به انواع تراموا و مترو وتاکسی ها و وخطوط اتوبوس دارید و توریست ها میتوانند درا ین منطقه از جاذبه های مهم و برتر استانبول که بیشتر تاریخی هستند دیدن داشته باشند .مهمترین جاذبه این منطقه که قلب فرهنگ و تاریخ استانبول به شمار میرود موزه ایاصوفیه استانبول میباشد .

در منطقه سلطان احمد میتوان از اثار ویادگاری های تاریخی که حرف های بسیاری برای گفتن دارند و مربوط به دوره های مختلف تاریخی از روم باستان گرفته تا بیزانس و دوره ی عثمانی میباشد دیدن کرد .خیابانها و مناطق گردشگری این بخش مانند موزه ای در فضای باز میباشد که بایستی ساعتها وقت گذاشت تابتوانید از مساجد کاخ های عثمانی استانبول و دیدنی های مهم مانند کلیساها بازدید کرد .کل این منطقه به حدی ارزش تاریخی بالایی دارد که در لیست فهرست اثار جهانی یونسکو ه ثبت رسیده است و همچنین علاقمندان به تاریخ در این منطقه میتوانند در هتل ها اقامت داشته باشند تا دسترسی نزدیک تری داشته و با پای پیاده از بناهای تاریخی این بخش دیدن کنند .

منطقه سلطان احمد

منطقه سلطان احمد

بازدید از مسجد سلطان احمد مسجد ابی مساجد دیگر و کاخ های توپکاپی و … دیدنی های مهم سلطان احمد هستند همچنین بازار بزرگ استانبول در این محدووده قرار گرفته که نام ان درا ستانبول به کاپالی آرچی مشهور میباشد و در این بازار که خود یک جاذبه ی تاریخی مهم میباشد و در قرن چهاردهم میلادی بنا شده است میتوانید ضمن خرید و گردش در دالان های تاریخی و خیابانهای ان از مسجد تاریخی چایخانه و حمام قدیمی دیدن داشته باشید .

در این بازار انواع و اقسام کالاها و هر انچه را که فکرش به ذهنتان برسد پیدا خواهید نمود بازار بزرگ استانبول به حدی بزرگ است که اگر مسیرتان را بلد نباشید حتما برای برگشت بایستی راهنمایی بگیسرید دارای بیستو دو ورودی میباشد و در ان پنج هزار مغازه وجود دارد و این بازار جزو پربازدید ترین و توریستی ترین بازار اورپا برشمرده میشود .در ضمن انواع خوشمزه جات استانبول مانند باقلوا لوکوم ها و سایر شیرینیجات تازه این بازار به همراه انوع چای و ادویه و قهوه های اصیل را میتوانید ازاین بازار تهیه کنید .با بازار ادویه مصریها استانبول میتوانید در این منطقه آشنا شوید .

محله ی بی اغلو

این محله دارای جاذبه های گردشگری مدرن و تاریخی در کنار هم میباشد مهم ترین خیابان ترکیه به نام خیابان همیشه بیدار استقلال در این منطقه قرار گرفته و میدان اصلی شهر به نام میدان تکیبم در ان قرار دارد .خیابان استقلال از میدان تکسیم شروع میشود و در دو طرف خیابان پر است از کافه رستوران و انوع برند های لباس و پوشاک و لوازنم ارایش و اکسسوری هایی مانند کیف و کفش .این خیابان به خیابان خرید استانبول نیز معروف است . آدرس برج گالاتا نیز در این منطقه واقع است .

محله بی اغلو

محله بی اغلو استانبول شلوغ ترین محله این شهر

در استقلال شب ها جمعیت موج میزند و در ان توریست ها به کافه گردی و گردش در رستورانها و کوچه پس کوچه های ان میپردازند که مملو از کافه هاییست که هر یک نوای موسیقی شان به گوش میرسد .اکثر ایرانی ها محل هتلشان را نزدیک به میدان تکسیم انتخاب میکنند تا از مراکز خرید مقرون به صرفه استانبول در خیابان استقلال بازدید کنند و از تفریحات خیابانی ان لذت ببرند .شب ها هترمندان در کنار این خیابان به نواختن موسیقی میپردازند .یک تواموای قدیمی از سر تا انتهای خیابان قرار دارد که جنبه ی تفریحی دارد و توریستها سوار ان میشوند .

در ادامه سایر جاذبه های استانبول ترکیه را بیشتر مطالعه کنید .

در این خیابان در زمان های حراجی بیش از هر زمان مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و انها به خرید پوشاک  والبسه ای میپردازند که تخفیف های خوبی روی انها خورده است .

از جاذبه های تاریخی استقلال میتوان به برج گالاتا اشاره داشت این برج در انتهای خیابان استقلال قرار گرفته است و بهترین ویو از تنگه بسفر را میتوان از بالای این برج داشت .برج گالاتا هنوز هم بلند ترین سازه شهر استابنول میباشد که قدمتی هشتصد ساله دارد و بازسازی هایی در ان نجام گرفته و در کنار ان پر است از کافه و رستورانهایی که همورها پر از توریست میباشد و غذاهای محلی استانبول را ارائه میدهند . معرفی استانبول مال را در این مقاله بخوانید .

منطقه بشیکتاش

این منطقه به اصطلاح منطقه ی لوکس و مرفه نشین استانبول محسوب شده و در قسمت اسیایی آن قرار گرفته است و از جاذبه های مهم ان میتوان به کاخ دوما باغچه و کاخ چراغان و مسجد کاخ دولما باغچه و مسجد اورتاکوی اشاره داشت .لوکس ترین تفریحات استانبول را میتوانید در این محله تجربه کنید .

این جاذبه ها بر لبه تنگه ی بسفروس قرار گرفته اند وبه راحتی میتوان انها را در یک روز بازدید کرد و در این بخش خانه های ویلایی زیبایی دیده میشود که در نزدیک تنگه بسفروس در خیابان ببک بهترین ویو را دارند همچنین رستوران های خوبی در نزدیکی کاخ دولما باغچه میتوان پیدا کرد .در ادامه در مورد سفر به استانبول بیشتر بخوانید .

منطقه بشیکتاش

منطقه بشیکتاش

خیابان ببک گرانقیمت ترین خبیابان استانبول به شمار میرود .این منطقه مناظر زیبایی از تنگه بسفروس را در جلوی خود دارد و در اخر هفته ها بسیار شلوغ شده و مرود استقبال جوانان قرار گرفته و پر است از کافه ها و رستورانهای شیک .بهترین و شیکترین مراکز خرید استانبول در این محله قرار گرفته اند .

درباره بهترین و لوکس ترین مراکز خرید استانبول و همچنین برندهای مرکز خرید جواهر بیشتر بخوانید .

2020-05-11T10:43:37+00:00

دیدگاه خود را بنویسید